SILA LAWATI BLOG DETGUAQ

SILA LAWATI BLOG DETGUAQ
BLOG INI ADALAH ALTERNATIF KEPADA BLOG PELANTAQHUJAH DAN AKAN MENGGANTIKAN BLOG PELANTAQHUJAH SETELAH PIHAK BLOGSPOT SEHINGGA KINI TIDAK 'REMOVE WARNING CONTENT' SEHINGGA MENYUKARKAN PENGUNJUNG.

Sila e-mailkan....detguaq10@gmail.com

SAYA AMAT MENGALU-ALUKAN SEBARANG MAKLUMAT YANG SAHIH DAN BERFAKTA UNTUK DI WAR-WARKAN DALAM BLOG INI DEMI UNTUK MENGEMBALIKAN KEDAH KEPADA UMNO/BN.

SILA INBOX DALAM FACEBOOK SAYA ATAU E-MAILKAN MAKLUMAT ANDA KEPADA:
detguaq10@gmail.com

Followers

Kat Sini Juga Boleh Daftar Sebagai Rakan Blog

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

KJ SENGAJA HENDAK MERUMITKAN KEADAAN MELAYU, UMNO DAN DS NAJIB

Posted by Detguaq2 Monday, June 28, 2010


Nampaknya liabiliti dalam UMNO yang kini bukan sahaja menjadi duri dalam daging, malah durinya sudah membesar menjadi mata lembing yang boleh membunuh semangat Melayu, menjahanamkan parti UMNO dan menjatuhkan Perdana Menteri kerana kebencian yang semakin meningkat terhadap liabiliti ini.

Semakin banyak dia bercakap semakin meruap amarah orang Melayu, semakin tersenyum lebar si mata sepet dan si kheyiang dot.  Melabelkan orang yang memperjuangkan survival Melayu ketika umat Melayu melihat Pemuda UMNO layu menjadi Pemudi UMNO sebagai jaguh kampung dan beliau adalah jaguh globalisasi membuatkan ramai Melayu semakin mual dengan ego si kanyiaq yang tak pernah-pernah matang ini.

Membuat kenyataan secara tergesa-gesa akibat melatah di sapa sang wartawan demi meneroka populariti dari dimensi yang nampaknya seperti berlainan dan baru rupa-rupanya berjaya meningkatkan lagi kepopularitian dirinya sebagai LIABILITI UMNO NUMBER UNO.  Tetapi tidaklah kita perlu buat undi tidak percaya kepada Liabiliti ini.  Biar sama ada si muka tak malu ini buat undi tak percaya kepada dirinya sendiri dengan seberapa segera ataupun tunggu sahaja PAU nanti sebagai Ketua Pemudi UMNO tidak akan menerima pencalonan sepertimana dia langsung tidak di calonkan dalam FAM tempoh hari.

Hebat sungguh manusia bernama KJ yang pulang beberapa bulan lalu melancong ke Mekah dan ketika di sana telah berjaya memastikan Malaysia berjaya di sukan SEA yang lepas walaupun berada jauh di T/Tengah.  Kerana jasa teragungnya dalam FAMlah menyebabkan mereka di dalam FAM begitu sayangkan KJ sehingga tidak sanggup untuk membebankan MP Rembau yang tentunya begitu sibuk sehingga begitu jarang turun meninjau parliemennya.  Betuahlah rakyat Rembau yang mendapat MP yang sibuk ini.  Aku yakin mereka di FAM teramat syang kat KJ, sebab itulah dia tidak di calonkan.

Aku cadangkan selepas ini, jika dia berjaya menyelamatkan diri dari diri dia sendiri dari undi tidak percayakan diri sendiri, tidak percayakan jatidirinya sendiri, yang tidak percaya asalusulnya sendiri agar ahli-ahli UMNO tidak mencalonkan dia untuk terus menerajui Pemudi UMNO sebagai tanda teramat sayang kepada dia sebagaimana kasih sayang yang di tunjukkan oleh Gabungan Persatuan di bawah FAM yang langsung tidak mencalonkan dia.  Mungkin untuk memberi peluang juga kepada kj melanjutkan pengajian di bidang globlalisasi atau menjadi pejuang globalisasi setaraf dengan 'Captain Marvel, universe superheroes'.

Apakah Perkasa tidak berhak bercakap isu Melayu sedangkan ia adalah sebuah NGO Melayu yang bertindak sebagai pengimbang NGO-NGO Cina dan India yang umpama cendawan?

**Nampaknya semakin padatlah senarai blogger dalam KELAB AKU SAYANG PAKLAH .......

10 Responses to KJ SENGAJA HENDAK MERUMITKAN KEADAAN MELAYU, UMNO DAN DS NAJIB

  1. Anonymous Says:
  2. Begitulah dunia.Dulu dikedah begitu ramai dan berlungguk-lungguk ikut punggung KJ .Terutama kumpulan dari pemuda umno dari kedah.Kini kemana perginya mereka itu.Tak lain tak bukan kerana asyuk je.Sekarang tinggal seorang diri.Aku pun bukan sokong sangat Berahim Ali tu.KJ pun ada betulnya juga.Biarlah mereka berdua bersuara.Satu atas nama pemuda BN.sORANG lagi atas perkasa melayu.Aku rasa sahlah pilihanraya ke 13 nanti BN janganlah harap undi kaum bukan melayu.itulah ramalan aku.cakap salah tak cakap pun salah.Pemuda memang dah out pun hari ini dari atas sampai bawah.Pas tersenyum tadah raga untuk undi bukan melayu.

     
  3. Anonymous Says:
  4. sdr detguaq.kalau hang rajin la disamping ada masa.cuba hang buat postmortem mengenai hasil semua persidangan umno bahagian dikedah.aku dengak cerita lagi merudum sebagai parti pembangkang dikedah.lembik sangat terutama pemuda,wanita,pu3 dan juga bahagian yg dah selesai.

     
  5. detguaq Says:
  6. Anonymous Says:
    June 28, 2010 8:36 PM

    Yang ikut kj hanya sekoq kepala semata-mata...yang ekoq semua meluat takdak dah....Aku masih simpan video bagaimana floor di Jerai mengBOO setiap kali nama kj di laungkan.

     
  7. detguaq Says:
  8. Anonymous Says:
    June 28, 2010 10:50 PM

    InsyaAllah aku cuba dapatkan post mortem setiap mesyauarat tu. Apakah retorik akan berpenghujung?

     
  9. ular lidi Says:
  10. pemuda umno kini sapa pun dah tak boleh baiki.dah rosak teruk.punah dan musnah.khiari terima bekas yg tak elok.kalau bagi pada berahim ali lagi awai lingkup.hangat tahi orang bukan tahi ayam.g kumpulan belai kata pemuda umno berlagak je .betul ke tu...

     
  11. Unknown Says:
  12. Aku dah komen tentang isu yang sama dalam Kedah Times. Jadi detguaq, aku minta maap sebab copy & paste komen aku tu:

    "Aku adalah antara ramai ahli UMNO yang tak percayai kepimpinan KJ menantu Pak Lah ni. Dengan budaya lagak sombong dia yang membawa arus tak ketahuan kepada perjuangan Pemuda.

    Si budak hingusan politik ni cuba mengajar Ibrahim Ali dalam memperjuangkan hak Melayu. Walaupun Ibrahim Ali dikatakan katak, tetapi dia tidak pernah membelakangkan perjuangan untuk bangsa Melayu.

    Ini membuat aku hairan macam mana Ketua Bahagian Pendang menjemput si KJ yang dibenci kebanyakan ahli untuk merasmikan Perwakilan BAHAGIAN. Tak masuk akal, seorang Ketua PEMUDA merasmikan mesyuarat Perwakilan Bahagian. Apa Ahli-ahli MT lain dah tak mau ke Pendang ka? Atau ada apa-apa muslihat di belakang tabir?

    Sama juga dengan Perwakilan Wanita Bahagian Kuala Kedah. KJ juga yang merasmikan. Ketua PEMUDA merasmikan mesyuarat Perwakilan WANITA. Dah terbalik kot dah.

    Awat yang dok jadi cacamarba ni? Sampai tak tau kepala ekoq. Tu pun nak jadi ketua.

    Sudah lah KJ, hang ni memang tak layak jadi Ketua Pemuda UMNO. Sebab bujur lalu melintang patah, Pemuda UMNO mestilah tetap memperjuangan Agenda Melayu di Tanah Melayu ini."

    Read more: http://syburi-times.blogspot.com/2010/06/benarkah-kj-ketua-pemuda-sebuah-parti.html#ixzz0sJ8vfpeP"

     
  13. Detguaq2 Says:
  14. Atau mereka di atas yang masing-masing masih lagi mendakwa mereka mahir dengan 'war game' dan 'chess game' dalam politik tahu setiap selok-belok startegi pergerakan mereka?

    Apakah mereka sebenarnya tidak sedar bahawa mereka sedang berhadapan dengan rakyat yang sebenarnya tidak kisah jurus dan langkah pendekar dalam politik. Perah anda melihat seorang ahli silat bergaduh dengan org yang tak mahir bersilat yang buah pukulannya lintang pukang tetapi pada masa yang sama sukar ti tangkis kerana tiada buah dan tiada langkah dan yang ada hanya kudrat tak terkawal???

    Masa tu baru tau strategi berhadapan sesama pemimpin separti tidak sama ber strategi dengan rakyat kebanyakan. Apakah Nasi akan menjadi bubur?

     
  15. Anonymous Says:
  16. Komen saya agak lewat sedikit, maaf oleh kerana saya baru menjejaki blog anda .

    Saya telah baca banyak catatan dan komen di dalam blog mengenai seorang ini. Dan saya ikuti perjalanannya di dalam dunia politk Umno sejak dia dinobatkan ke jawatan `berkuasa' .

    Sehingga sekarang saya dapati tidak menguntungkan Umno. Berbagai idea yang dia lontarkan semuanya membawa kepada kehancuran bangsa Melayu dan Umno. Saya cukup sedih.

    Terbaru dia hina dan `bermusuh' dengan pihak yang mempertahankan hak orang Melayu, seperti Perkasa. Saya lihat dia bukan marah Ibrahim Ali secara peribadi tetapi dia marah dengan Perkasa dan prinsip perjuangnya.

    Dia sanggup mempertahankan sesuatu yang tidak relevan dengan perjuanagan Umno. Maka tentunya ada yang tak kena dengan niatnya menyertai Umno kerana caranya bertentangan dengan perjuangan dan dasar Umno.

    Pada saya jika Umno terus menyimpannya kerana nak hormat bapa mertuanya, alamatnya Umno sekali lagi akan mendapat padah seperti berlaku zaman ayahannda mertuanya pada PRU 2008.

    Saya kesian dengan DS Najib yang terpaksa berhempas pulas untuk menarik semula kepercayaan orang ramai kepada Umno yang telah dihancurkan.

     
  17. Anonymous Says:
  18. aku nak tanya.sapa yg menobatkan dia.tak lain tak bukan perwakilan pemuda yg bijak pandai lagi terpelajar.

     
  19. Anonymous Says:
  20. setuju.perwakilan pemuda yg bulok dan lapak duit rasuah politik

     

Post a Comment

Adap biarlah beradat

Mengenai Aku

Luahan serta pandangan dari sudut rakyat marhien. Rakyat yang akarnya adalah Melayu dan melayu itu adalah akar Tanah ini.

Tanah ini Melayu Nusantara yang punya, tetapi adat Melayu melayan tetamu umpama sedarah, melindung sahabat umpama se bapa, menyuap kawan umpama se ibu.

Adat Melayu juga bila tertindas bangun membingkas, bila di tekan bangkit melawan bila di hina terpa membela.

Fahamilah.....
Dalam adat ada kelembutan,
Dalam pendirian ada ketegasan.


Flag Counter

free counters
Related Posts with Thumbnails

BERANI BERUBAH!!!

BERANI BERUBAH!!!

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan
Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

PAPA DOLL

PAPA DOLL

BANTU KJ KELUAR UMNO

INDIKATOR

Jurublog berharap undian di atas dapat membantu memberi petunjuk kepada kj, itupun atas kenyataan oeh kj bahawa beliau akan keluar dari UMNO sekiranya ramai ahli UMNO sertai PERKASA. Inilah sahaja jasa kecil saya untuk bantu kj keluar dari UMNO.
**Ikhlas**

Twitter

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

BOIKOT OLD TOWN

BOIKOT OLD TOWN

TANAK BUBUR

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    GEJUT KEDAH!!!

    GEJUT KEDAH!!!

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA
    PLEASE SIGN THE PETITION FOR SSS. Click The Logo and you'll be directed to the petition.

    DARI PAS KE UMNO

    PELENGGAQ DETGUAQ