SILA LAWATI BLOG DETGUAQ

SILA LAWATI BLOG DETGUAQ
BLOG INI ADALAH ALTERNATIF KEPADA BLOG PELANTAQHUJAH DAN AKAN MENGGANTIKAN BLOG PELANTAQHUJAH SETELAH PIHAK BLOGSPOT SEHINGGA KINI TIDAK 'REMOVE WARNING CONTENT' SEHINGGA MENYUKARKAN PENGUNJUNG.

Sila e-mailkan....detguaq10@gmail.com

SAYA AMAT MENGALU-ALUKAN SEBARANG MAKLUMAT YANG SAHIH DAN BERFAKTA UNTUK DI WAR-WARKAN DALAM BLOG INI DEMI UNTUK MENGEMBALIKAN KEDAH KEPADA UMNO/BN.

SILA INBOX DALAM FACEBOOK SAYA ATAU E-MAILKAN MAKLUMAT ANDA KEPADA:
detguaq10@gmail.com

Followers

Kat Sini Juga Boleh Daftar Sebagai Rakan Blog

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

HIMPUNAN JUTAAN BELIA


Lebih ramai bakal keluar PKR



KUALA LUMPUR 12 Mei – Ahli Parlimen Kulim-Bandar Baharu, Zulkifli Noordin mendedahkan beberapa Ahli Parlimen serta pemimpin Parti Keadilan Rakyat (PKR) akan bertindak meninggalkan parti itu dalam tempoh dua minggu ini.
Menurutnya, kesemua yang berhasrat keluar daripada PKR itu ialah kalangan mereka yang menjadi antara pengasas kepada penubuhan parti serta semangat reformasi satu ketika dahulu.
Bagaimanapun beliau enggan mendedahkan nama-nama besar yang menyatakan pendirian untuk berbuat demikian.
Zulkifli berkata, PKR kini umpama parti yang sedang ‘menggali kuburnya sendiri’ berikutan ramai ahlinya sudah mula hilang rasa percaya serta yakin terhadap parti dan kepimpinan atasannya.
‘‘Tunggulah dalam masa dua minggu ini. Kebanyakan yang akan keluar parti ialah mereka yang mempunyai kualiti tersendiri.
‘‘Mereka ini antara penggerak awal kepada semangat reformasi baik peringkat atasan mahupun akar umbi.
‘‘Dua punca mengapa mereka mahu meninggalkan PKR.
“Pertama, kerana sudah hilang kepercayaan dan keyakinan kepada kepimpinan serta parti dan keduanya, PKR sudah hilang hala tuju perjuangan,’’ katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini hari ini.
Zulkifli dalam laporan sebuah akhbar berbahasa Inggeris hari ini mendakwa sekurang-kurangnya dua Ahli Parlimen serta dua Ahli Dewan Undangan Negeri akan bertindak meninggalkan PKR tidak lama lagi.
Jelas beliau, beberapa pemimpin di peringkat bahagian parti di Perak, Kedah dan Selangor juga turut menyatakan hasrat sama sehingga membuatkan bahagian berkenaan dibubarkan.
Zulkifli turut mendakwa bahawa kalangan mereka ada menghubunginya untuk mendapatkan nasihat berhubung hasrat berkenaan.
Mengulas lanjut, beliau berkata, di peringkat awal penubuhan PKR, terdapat beberapa pemimpin bertindak meninggalkan parti kerana sudah nampak hilangnya fokus serta hala tuju parti tersebut.
Tetapi, katanya, selepas Pilihan Raya Umum 2008, peringkat akar umbi pula sudah mampu ‘menghidu’ kepincangan yang berlaku di dalam parti sehingga membuatkan mereka melakukan tindakan sama.
Mengenai kenyataan Penasihat PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim yang melihat tindakan ahlinya keluar parti sebagai sesuatu yang biasa berlaku menjelang pilihan raya, Zulkifli menjelaskan bahawa ia adalah satu sindrom penafian Anwar yang tidak mahu mengakui hakikat.
‘‘Tindakan ini (keluar parti) bukannya bermusim atau semasa hendak pilihan raya sahaja.
‘‘Sebelum ini, ramai bekas pemimpin PKR bertindak keluar parti bukan dalam tempoh berlakunya pilihan raya,’’ katanya.
Katanya, Anwar dan beberapa pemimpin PKR turut melabelkan tindakan berkenaan sebagai proses pembersihan.
‘‘Saya bersetuju dengan kenyataan itu. Tetapi, ini adalah ‘kerja’ Allah yang mahu menyucikan mereka agar terus meninggalkan PKR,’’ tambahnya.
Kelmarin, di kawasan Parlimen Padang Serai dan Kulim-Bandar Baharu, seramai 1,700 ahli PKR turut bertindak keluar parti kerana hilang kepercayaan terhadap Anwar sekali gus menyebabkan beberapa cawangan PKR di dalam Parlimen itu dibubarkan.

**
Dengan kedudukan tidak rasmi iaitu 18=18,  tetapi memberi kesan kepada Kerajaan Negeri Kedah adakah wajar Ostad Eizan terus bertaichi untuk mempertahankan kerusi empuk MB yang bersalut kulit lembu itali itu?  Apa yang boleh di buat oleh sebuah kerjaaan yang cukup lemah ketika ini???

Jika ada sesuatu draf undang-undang ataupun syor-syor baru yang perlu di bawa ke dewan untuk di bahaskan, apakah boleh Dewan Undangan Negeri Kedah membuat keputusan?

Ishh...udah-udah la Ostad Eizan ooiii.....toksah bertaichi lagi, Jangan ingat BERTAICHI tenaga tidak kan habis!  Tambah-tambah jika di ukur dengan tenaga Ostad yang hanya bernafsu di mata, tetapi di tuuuttt hanya zero power!!!!  Iklan HARAMKAHpun tak leh nak tolong dahhh.....

4 Responses to Tunggul Pokok Kian Rebah sudah diBakar di Selatan Kedah!!! Tunggul-tunggul REPUT lain Hanya Tunggu MASA

  1. Anonymous Says:
  2. AZIZAN KE TU..DET ??? RAMBUT DIA PI MANA ? HAI AZIZAN DI SUNTIK KIMO KE DET....

    Kah..kah..kah...Taici apa lagi..sempat ke dia nak bubar DUN tu det ???

     
  3. aku ucapkan selamat mengundi pada rakyat negeri kedah.

     
  4. Anonymous Says:
  5. DOK BERDEBAR-DEBAR PASAI APAAAA....????? NAK TAKUT APA??? USTAZ AZIZAN TAK BERANI BUBAR DEWAN NEGERI LAH.

    DENGAQ CGHETA, PRK KOTA SIPUTIH PUN DIA DAH TAKUT.

    JIKA DIA BUAT PILIHANRAYA NEGERI, DUIT MEMANG DARI ANWAR IBRAHIM LAH. ATAU DAP AKAN CUGHAH DUIT CUKUP-CUKUP. JIKA DIA BUAT JUGA, DUIT DEPA BANYAK, SAH DUIT TU DATANG DARI PUAK2 YANG AKU KATA TADI. KERAJAAN PR/PAS NEGERI KEDAH MANA ADA DUIT.

    ATAU PUN DEPA GHONGKAH BAWAK KELUAR BALAK DI HUTAN TADAHAN HUJAN (RIMBA TELOI), HUTAN HULU SEDIM ATAU HUTAN RIMBA BUKIT KACI DI KUBANG PASU. LAIN DARI TEMPAT TU TAK ADA BALAK LAGI DAH. TIDAK PUN, DEPA JUAI BUKIT BATU MAR-MAR DI PULAU DAYANG BUNTING. JIKA KITA NAMPAK DEPA GHONGKAH, SAH USTAZ AZIZAN NAK BUAT PILIHANRAYA NEGERI.

     
  6. tak pa lah yang tu cerita puak pas,depa memang kecut telok yang jantannya,yang pompuannya kecut paaa.kita dah siap sedia kalau orang tua tu bubar dewan.aku takut untung sekole.rugi sekawah.aku juga risau.

     

Post a Comment

Adap biarlah beradat

Mengenai Aku

Luahan serta pandangan dari sudut rakyat marhien. Rakyat yang akarnya adalah Melayu dan melayu itu adalah akar Tanah ini.

Tanah ini Melayu Nusantara yang punya, tetapi adat Melayu melayan tetamu umpama sedarah, melindung sahabat umpama se bapa, menyuap kawan umpama se ibu.

Adat Melayu juga bila tertindas bangun membingkas, bila di tekan bangkit melawan bila di hina terpa membela.

Fahamilah.....
Dalam adat ada kelembutan,
Dalam pendirian ada ketegasan.


Flag Counter

free counters
Related Posts with Thumbnails

BLOG ARCHIVES

BERANI BERUBAH!!!

BERANI BERUBAH!!!

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan
Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

PAPA DOLL

PAPA DOLL

BANTU KJ KELUAR UMNO

INDIKATOR

Jurublog berharap undian di atas dapat membantu memberi petunjuk kepada kj, itupun atas kenyataan oeh kj bahawa beliau akan keluar dari UMNO sekiranya ramai ahli UMNO sertai PERKASA. Inilah sahaja jasa kecil saya untuk bantu kj keluar dari UMNO.
**Ikhlas**

Twitter

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

BOIKOT OLD TOWN

BOIKOT OLD TOWN

TANAK BUBUR

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    GEJUT KEDAH!!!

    GEJUT KEDAH!!!

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA
    PLEASE SIGN THE PETITION FOR SSS. Click The Logo and you'll be directed to the petition.

    DARI PAS KE UMNO

    PELENGGAQ DETGUAQ