SILA LAWATI BLOG DETGUAQ

SILA LAWATI BLOG DETGUAQ
BLOG INI ADALAH ALTERNATIF KEPADA BLOG PELANTAQHUJAH DAN AKAN MENGGANTIKAN BLOG PELANTAQHUJAH SETELAH PIHAK BLOGSPOT SEHINGGA KINI TIDAK 'REMOVE WARNING CONTENT' SEHINGGA MENYUKARKAN PENGUNJUNG.

Sila e-mailkan....detguaq10@gmail.com

SAYA AMAT MENGALU-ALUKAN SEBARANG MAKLUMAT YANG SAHIH DAN BERFAKTA UNTUK DI WAR-WARKAN DALAM BLOG INI DEMI UNTUK MENGEMBALIKAN KEDAH KEPADA UMNO/BN.

SILA INBOX DALAM FACEBOOK SAYA ATAU E-MAILKAN MAKLUMAT ANDA KEPADA:
detguaq10@gmail.com

Followers

Kat Sini Juga Boleh Daftar Sebagai Rakan Blog

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

SIAKAP SENOHONG GELAMA IKAN DURI

Posted by Detguaq Wednesday, May 5, 2010

Melihat aksi selamba saksi yang juga rakan kepada pemandu kereta lumba jenis Iswara, aku terbau sesuatu yang amat kuat, iaitu PEMBOHONGAN.  Apa ilmu yang adik pakai?  Lima enam orang polis adik boleh kaw tim, tok gundu mana adik belajar?  Atau adik ada 'memakai' ka???


Kalau dibandingkan wajah Alahyarham Aminulrasyid dan 'adik muke selambe' tu, agak-agak sapa influence sapa? Sapa superior?  Sapa obey to the order?

Memang semenjak insiden tempohari, aku hanya lebih suka memerhati dan membaca blog-blog dari kedua-dua sisi.  tetapi bila semalam aku melihat lapuran polis yang di buat oleh 'adik muke selambe' dan tadi dalam TV yang memperlihatkan bagaimana saksi memperkatakan tentang aksi dan tindakan luar biasa adik muke selambe, aku juga jadi terpanggil untuk meluahrasa apa yang terbuku dari semenjak hari pertama berlakunya insiden ini.

Pandangan-pandangan dari beberapa blog aku nampak ada rasionalnya berbanding terkaman, terjahan lompatan umpama berok liar(read in english) beberapa politikus pembangkang yang sentiasa cuba mempolitikkan isu ini asal saja boleh di kaitkan dengan KPN yang sehingga kini masih Allah pelihara dari kecaman tidak berkesudahan dek kerana dendam masa lalu atas kesalahan yang terbukti, tetapi terlepas dek kerana teknikal.

Persoalan-persoalan yang di timbulkan oleh beberapa blog-blog yang aku baca menjurus lebih kepada persoalan kewajaran dua orang budak tahap kanyiaq bergelandangan dalam kenderaan pada awal pagi yang walau apapun alasannya kesalahan tetap menala kepada mereka.

Dan aku ingin sekali melihat apa bentuk hukuman kepada PEMBOHONG. Baik yang di suruh, mahupun yang menyuruh.

12 Responses to SIAKAP SENOHONG GELAMA IKAN DURI

  1. Anonymous Says:
  2. Harap harap ada spy yang boleh mencari cerita/fakta sebenar kes ini, dapatkan lebih data sebab isu ibi besar, saya naik pening sebab mulanya kata adik ni pi tengok perlawanan bola sepak, ada cerita lain adik ni pi tolong kawan yang rosak motosikal, mana satu yang betul ni. ada lagi cerita langgar dgn kereta, motosikal kejar ... kereta adik ni potong kereta polis ( kiranya dia ni jenis berani juga ). kejar mengejar sejauh 6 km. Tapi yang paling hairan adalah adik kat atas ni dapat lari dari polis yang ramai tu, saya pasti polis ni semua ada senjata api semasa kejadian itu.

     
  3. Detguaq Says:
  4. Aku kasihan dengan anggota-anggota polis, yang kalau jenayah bertambah polis juga di salahkan, kalau bertindak kerana jenayah,polis juga di salahkan. Aku amat faham dendam B A B I hanya pada KPN, tetapi habis seluruh institusi kepolisian negara cuba di goncang oleh makhluk yang bersyaitan di mata beriblis di hati.

     
  5. What will be the repercussion from all these drama ... IT'S OKEY FOR 15 YEAR OLD BOY TO HANG AROUND UNTIL EARLY MORNING ..... coz now the police can't do anything. See, even this muka selamba boy has become a national "hero" ... HA HA HA

     
  6. Anonymous Says:
  7. Kes ini memang unik. Orang hanya nampak kesalahan polis tapi 'sengaja' melupakan kesalahan mak dan keluarga allahyarham. Siapa yg membenarkan budak 15 tahun memandu tanpa lesen, siapa yg mengajar dia memandu, sudah kali ke berapa kereta itu di bawa ke jalan raya oleh allahyarham, apa dibuatnya keluar malam2 buta, sepatutnya budak ini berada dirumah mengulangkaji pelajaran sebab nak PMR...budak baik tak buat benda2 macam ni. Ada sesiapa boleh bagi tahu saya, macam mana nak tahu pemandu itu berumur 15 @ 25 tahun dalam keadaan pemanduan yg laju...mungkin 100km/j, tambahan pula dalam keadaan malam. Adakah polis mempunyai masa untuk berfikir dan berbincang dlm keadaan genting seperti itu...mengejar kereta yg tidak berhenti w/pun diberi amaran?? Logiknya kalau kereta tak berhenti dan dipandu laju, tentu saja yg memandunya ialah 'penjenayah'... Mengapa keluarga ini tidak mohon maaf saja di atas kecelaruan yg timbul drp kes ini, tak perlu buang masa dan wang rakyat nak tubuh satu lagi Suruhanjaya DiRaja nak siasat kes macam ni. Biar siasatan dilakukan tanpa tekanan politik khususnya drp DAP/PAS/PKR...mereka ini semua 'opptunistic' yg mengambil kesempatan utk jadi jadi jaguh..

     
  8. Detguaq Says:
  9. So SIK, can you imagine what will happen to us if opposition take over the country? They will take all notorious ass HERO!!!

    All will be upside down...yes all....

     
  10. jiwakita Says:
  11. salam...

    siapa hero yg perlu di sanjung?

     
  12. Detguaq Says:
  13. Anon 11:58,

    jangan cakap lagu tu, nanti depa kata kita galakkan polis mengamalkan "happy trigger".

    HAPPY TRIGGER APA? KALAU HAPPY TRIGGER, NAK PI MARKETPUN KENA PAKAI BULLET PROOF JACKET WOO.

    DAPig, PASrael & Paria Karat Reput bukan oportunis, kasaq tu...depa ni haiwan politik. They are fully learnt from the ultimate politic beast aka B A B I to be more wilder than their guru and the guru will show his wildest as returns.

     
  14. Detguaq Says:
  15. Salam kembali jiwakita,

    Sebenarnya tidak perlu ada hero dalam kes ini, tetapi kewarasan adalah juara kepada nafsu menggila pembangkang sehingga tidak dapat membezakan tugas dengan buragas!!! Kerana pembangkang juga buragas!

     
  16. Anonymous Says:
  17. salam det,

    ada oghang kata kpn cepat merajuk!
    macam mana tak merajuk? nak sabar macam mana lagi kalau siapa saja boleh memaki hamun polis sesuka hati seolah2 semua polis salah? ada pulak kempen bencikan polis! apa nak jadi ni? puak pembangkang pula boleh kata apa saja yg mereka suka tapi pihak polis asyik dipaksa mengaku salah dalam segala hal!

    kalau aku jadi kpn, aku arahkan polis mogok sehari saja. tengok apa akan terjadi???? sapa brani jamin???

    memang puak pembangkang ni suka main politik semata2. ntah apa yg mereka berjasa sangat selain selalu menimbulkan ketegangan - OPPORTUNISTS ALL . pegi mampusla & jgn cari polis jika puak2 kamu ditimpa kesusahan. pandai2la selesaikan masalah sendiri..

    tak abis lagi geram aku!!

    mari tengok apa pembelaan pada pelajar kolej yg mati terjatuh bangunan dikejar orang pejabat agama? pr taknak campur kes ni ke?

    tengok plak apa terjadi pada adik bakri yg telah dilanggar olep mp dap mabuk ari tu?

    apa plak yg dapat kita tengok dalam kes tentera yg dilanggar mati oleh pemandu tian chua? mengapa bercanggah benar laporan polis pemandu berbanding laporan 2 saksi kejadian tu?

    bagai mana pulak pembelaan untuk ramai lagi anggota polis yg dirempuh hingga cacat oleh mat2 rempit, pemandu2 mabuk, penjenayah2kecik besar & pesalah lalulintas yg lari dari kepungan polis? apa pula pembelaan utk keluarga ibubapa polis? anak2 polis? isteri2polis? takkan nak biar kerajaan saja dapat PAHALA membela polis & keluarga mereka nih??? mana keADILannya??

    hal2 ni semua, dap, pas, pkr, pr nak diamkan saja ka? mana KEADILAN utk mereka semua?

    det,
    arwah abg ipaq kita polis, pakcaq bekas polis, pupupipit kita pun polis, ramai waris kita polis. takkanla aku duduk nganga saja dengaq orang kutuk polis?

    lu punya aka cakap....

     
  18. Anonymous Says:
  19. salam,
    apa yg diidamkan pembangkang,bukan polis tetapi kerajaan yg ada sekarang harus bertukar tangan.caranya dgn mempolitikkan isu yg dianggap boleh menguntungkan mereka.sayang sungguh yg menjadi nadinya adalah melayu islam yg sering nak menjatuhkan.beruntunglah pd DAP yg ketawa sakan melihat perbalahan yg tak keruan dalam masyarakat kita.bukan bermakna UMNO itu sempurna tetapi PAS itu yg mencipta suasana hura-hara,menfitnah dan mengeji bagi mereka adalah halal yg mana telah disahkan oleh nik aziz yg merasa bangga dgn fatwa2nya dangkalnya..

     
  20. Anonymous Says:
  21. mamat kawan arwah adik aminulrashid ni tak suruh dia buat ujian lie detection ke? so bila dah buat mungkin boleh kesan dia menipu (setelah di coach oleh geng2 geraksaraf pihak2 tertentu) atau pun tidak? tapi laporan awal katanya dia ni anak polis..betulkah?

     
  22. Detguaq Says:
  23. Terima kasih anon-anon yang semakin nampak sandiwara pembangkang yang 'jasa' mereka hanyalah berusaha untuk menggoncangkan apa sahaja institusi yang berkaitan dengan dasar negara, perlembagaan dan kerajaan pusat. Apa sahaja yang ada di depan mata habis semuanya akan di gunakan hatta taik kambing, taik ayam, taik itik dan mereka juga tergamak untuk manipulasi taik B A B I asal sahaja dapat memberi weightage berbentuk perhatian kepada mereka walaupun untungnya tidak kemana.

    Dan mereka juga cuba membasuh minda RAKYAT RAJA agar berpecah belah supaya RAKYAT RAJA di seluruh MALAYSIA jadi keliru dan lemah otak sehingga denga nsenang mereka dapat mengawal tindak tanduk rakyat.

    SIAKAP SENOHONG GELAMA IKAN DURI,
    ADIK SELAMBER BILA BESAR APA AKAN JADI,
    BIKIN CERITA HANYA MENAMBAH SANGSI,
    PEMBANGKANG YANG UNTUNG ADIK MUKE SELAMBE JUGA YANG AKAN RUGI.

    SIAKAP SENOHONG GELAMA IKAN DURI
    SG BULOH KATA MARI PUTRAJAYA KATA PERGI
    TAPI SAAT INI MASIH DI LUAR NEGERI
    DALAM KEPALA INGAT MAU LARI

     

Post a Comment

Adap biarlah beradat

Mengenai Aku

Luahan serta pandangan dari sudut rakyat marhien. Rakyat yang akarnya adalah Melayu dan melayu itu adalah akar Tanah ini.

Tanah ini Melayu Nusantara yang punya, tetapi adat Melayu melayan tetamu umpama sedarah, melindung sahabat umpama se bapa, menyuap kawan umpama se ibu.

Adat Melayu juga bila tertindas bangun membingkas, bila di tekan bangkit melawan bila di hina terpa membela.

Fahamilah.....
Dalam adat ada kelembutan,
Dalam pendirian ada ketegasan.


Flag Counter

free counters
Related Posts with Thumbnails

BLOG ARCHIVES

BERANI BERUBAH!!!

BERANI BERUBAH!!!

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan
Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

PAPA DOLL

PAPA DOLL

BANTU KJ KELUAR UMNO

INDIKATOR

Jurublog berharap undian di atas dapat membantu memberi petunjuk kepada kj, itupun atas kenyataan oeh kj bahawa beliau akan keluar dari UMNO sekiranya ramai ahli UMNO sertai PERKASA. Inilah sahaja jasa kecil saya untuk bantu kj keluar dari UMNO.
**Ikhlas**

Twitter

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

BOIKOT OLD TOWN

BOIKOT OLD TOWN

TANAK BUBUR

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    GEJUT KEDAH!!!

    GEJUT KEDAH!!!

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA
    PLEASE SIGN THE PETITION FOR SSS. Click The Logo and you'll be directed to the petition.

    DARI PAS KE UMNO

    PELENGGAQ DETGUAQ