SILA LAWATI BLOG DETGUAQ

SILA LAWATI BLOG DETGUAQ
BLOG INI ADALAH ALTERNATIF KEPADA BLOG PELANTAQHUJAH DAN AKAN MENGGANTIKAN BLOG PELANTAQHUJAH SETELAH PIHAK BLOGSPOT SEHINGGA KINI TIDAK 'REMOVE WARNING CONTENT' SEHINGGA MENYUKARKAN PENGUNJUNG.

Sila e-mailkan....detguaq10@gmail.com

SAYA AMAT MENGALU-ALUKAN SEBARANG MAKLUMAT YANG SAHIH DAN BERFAKTA UNTUK DI WAR-WARKAN DALAM BLOG INI DEMI UNTUK MENGEMBALIKAN KEDAH KEPADA UMNO/BN.

SILA INBOX DALAM FACEBOOK SAYA ATAU E-MAILKAN MAKLUMAT ANDA KEPADA:
detguaq10@gmail.com

Followers

Kat Sini Juga Boleh Daftar Sebagai Rakan Blog

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

RM 4 Juta melalui Blogger Gunung Mat Cincang(GMC)?

Posted by Detguaq Sunday, May 2, 2010



Bila Syed Azidi mededahkan bahawa dana tunai untuk kerja-kerja beliau melanyak Pak Mentua kaki tido sampai terus lena adalah melalui GMC, aku memang terkejut.  Bukan setakat terkejut biasa, Aku terkejut sampai tahap terkejut beruk.  Manakan tidak akronium GMC selama ini dalam kamus aku hanya relatif dengan Gunung mat Cincang.  jadi bila member aku telefon kata GMC adalah medium yang disalurkan dana tunai untuk membiayai aktiviti perangsaraf terhadap sebatang pokok yang sudahpun mereput dari dalam,  pertama sekali aku terkejutlah tetapi  aku lebih  terkejut kerana seperti kebanyakan orang berpendapat duit sebanyak itu tidak perlupun untuk menjatuhkan orang yang sudahpun lemah.

Orang selemah Pak Loh, kalau 'mbuih' pelan-pelanpun boleh jatuh, jadi menggunakan pembiayaan sebanyak 4 juta ringgit adalah satu pembaziran pada sebelah pihak manakala yang dapat tentunya 'lompat sampai ke alang'.

Kembali kepada isu GMC, setelah aku terima panggilan kecemasan dari seorang sahabat, lalu akupun terus berlari menuju ke komputer buku nota aku yang dari pagi tadi dalam mode 'on' kerana akau lupa tutup punca tenaganya walaupun ketika aku keluar dari rumah semenjak awal pagi.  Gagau punya gagau, kelebek punya kelebek akhirnya aku berjumpa dengan portal Agendadaily yang akhirnya merungkaikan cerita sebenar.  Dan ketika ini barulah aku sedar bahawa aku terkena 'PANGGILAN HANGIEETTTT!'.

Nasib baik aku tak hubungi Gunung Mat Cincang untuk bertanyakan mengenai dana tunai berkenaan, bukan apa dapat beli punai dari tunai tu pun jadilah......

Agendadaily memaklumkan bahawa Syed Azidi aka kickdefella mengaku bahawa sebuah syarikat yang bernama Global Media Channel(GMC) adalah medium yang menjadi pengkalan untuk menerima dana secara tunai kerana hendak melindungi sumber yang memberi sumbangan tersebut.
OOOOOOOOOOOOOOO000 jadi bukanlah blogger Gunung Mat Cincang yang dapat duit tunai tu.....
He he he....

Rupanya  kickdefella sudah berpatah arang dengan bossnya.

4 Responses to RM 4 Juta melalui Blogger Gunung Mat Cincang(GMC)?

  1. tuan. Rm4j tu. Bnyk tu.. Bg kat rakyat pun ok dari guna p pjth paklah.. Hem.. Bnyk duit jgk ya pas ni

     
  2. Anonymous Says:
  3. BUKAN DET...BUKAN..!! JGN BUAT CERITA DET..KALU GMC DPT BYK TU GMC UP GRED BANGGUNAN BT9 MARKAS PAS DARI TAK BERBUMBUNG SIAP BERBUMBUNG DGN TMPAT TDOQ SEKALI...PUAK2 PAS TAK PAYAH BALIK LGI TERUS TDOQ SITU DET !!

    PAS ITU MUNAFIK..MUNAFIK TU PAS!!

     
  4. Anonymous Says:
  5. Itu sebab pak Lah tidur, kerana perang urat saraf dgn duit 4 juta telah kena awal lagi, semasa dia belum tidur, hangpa tak tau ni.

    Semasa Mahathir baru nak lantik pak lah, duit dah mengalir bro, urat saraf di naikan, kalau tak macamana Pak lah boleh tidur semasa meeting. Kuat Bro Kick buat tu, hang jangan tak tau. Tulis balik post ini.

     
  6. Detguaq Says:
  7. GMC,

    hi....kalaulah betoi...

    BC,
    4 jta tak byk bagi depa....kalau PASrael tak cukup, kepuk zionis ada untuk bantu...

    eekaa, mmg nak kena perangat balik sebelum lebih ramai Melayu lupa dgn kerajaan tiga beranak ni....hmmm legasinya masih ada dlm kepimpinan UMNO dan ahli UMNO tiada pilihan lain melainkan menolak saki baki legasi pak lah dalam UMNO sebelum duri mencarikkan daging dari dalam....

     

Post a Comment

Adap biarlah beradat

Mengenai Aku

Luahan serta pandangan dari sudut rakyat marhien. Rakyat yang akarnya adalah Melayu dan melayu itu adalah akar Tanah ini.

Tanah ini Melayu Nusantara yang punya, tetapi adat Melayu melayan tetamu umpama sedarah, melindung sahabat umpama se bapa, menyuap kawan umpama se ibu.

Adat Melayu juga bila tertindas bangun membingkas, bila di tekan bangkit melawan bila di hina terpa membela.

Fahamilah.....
Dalam adat ada kelembutan,
Dalam pendirian ada ketegasan.


Flag Counter

free counters
Related Posts with Thumbnails

BLOG ARCHIVES

BERANI BERUBAH!!!

BERANI BERUBAH!!!

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan
Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

PAPA DOLL

PAPA DOLL

BANTU KJ KELUAR UMNO

INDIKATOR

Jurublog berharap undian di atas dapat membantu memberi petunjuk kepada kj, itupun atas kenyataan oeh kj bahawa beliau akan keluar dari UMNO sekiranya ramai ahli UMNO sertai PERKASA. Inilah sahaja jasa kecil saya untuk bantu kj keluar dari UMNO.
**Ikhlas**

Twitter

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

BOIKOT OLD TOWN

BOIKOT OLD TOWN

TANAK BUBUR

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    GEJUT KEDAH!!!

    GEJUT KEDAH!!!

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA
    PLEASE SIGN THE PETITION FOR SSS. Click The Logo and you'll be directed to the petition.

    DARI PAS KE UMNO

    PELENGGAQ DETGUAQ