SILA LAWATI BLOG DETGUAQ

SILA LAWATI BLOG DETGUAQ
BLOG INI ADALAH ALTERNATIF KEPADA BLOG PELANTAQHUJAH DAN AKAN MENGGANTIKAN BLOG PELANTAQHUJAH SETELAH PIHAK BLOGSPOT SEHINGGA KINI TIDAK 'REMOVE WARNING CONTENT' SEHINGGA MENYUKARKAN PENGUNJUNG.

Sila e-mailkan....detguaq10@gmail.com

SAYA AMAT MENGALU-ALUKAN SEBARANG MAKLUMAT YANG SAHIH DAN BERFAKTA UNTUK DI WAR-WARKAN DALAM BLOG INI DEMI UNTUK MENGEMBALIKAN KEDAH KEPADA UMNO/BN.

SILA INBOX DALAM FACEBOOK SAYA ATAU E-MAILKAN MAKLUMAT ANDA KEPADA:
detguaq10@gmail.com

Followers

Kat Sini Juga Boleh Daftar Sebagai Rakan Blog

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

MB MAKAN ANGIN & LAWATAN KERJA YB DIN.

Posted by Detguaq Wednesday, May 5, 2010

Wieuw wieuw wieuw.....

Tersentot kheta tua aku pasal kaki aku tertekan brek kheta denga nagak kasar.  Kekasaran kaki aku yang menekan pedal brek tu bukanlah kerana apa, tetapi hati terkejut mendengar siren dari peronda polis.

Sssiewwww

Sebiji peronda memotong laju...berdesupppp!!!

Sssiewwww......Sssiewwww......Sssiewwww

Tiga biji kereta berkuasa tinggi memotong kheta aku yang sudah aku himpit ketepi jalan sambil berusaha gigih untuk memperlahankan kelajuan kereta yang memang dari tadi aku pandudgn perlahan.  'EVO TUA' aku ni bukannya tak boleh memecut, setakat 0 -80km/j dalam masa 5 minit senang-senang, tapi kalau jalan Gurun-Sik yang semakin lebar hasil usaha Kerajaan Persekutuan, dengan suasana petang yang tenteram, memandu dengan kelajuan 65.88321km/j bagi aku amat sesuai untuk melihat keindahan Gunung Jerai dan matahari yang sedang 'mendarat.

Aku hanya sempat melihat belakang sebuah kereta yang aku tak tahu 'meka' nya...Menteri Besar Kedah tertera di plet kereta yang tentunya hebat 'meka' nya.  Dalam seghejip mata kelibat kereta-kereta berkuasa tinggi itu hilang....jam menunjukkan pukul 5.48:33.00000011111 petang.  Hai, dari mana pulak ni?



Ho, ho ho....baca Sinar hari ni barulah aku tew!  MB Taichi Kedah pi makan angin sambil makan free(?) buah anggur montok di Ladang Anggur Tasik Beris...Hai, pi melawat sajakah? Pi polok buah anggur free sajakah?  Pi bergambar sekadar untuk masuk bakui sendirikah? Atau pi makan angin sambil makan anggur free untuk tenangkan otak yang semakin berserabut serabai????  TOKSAH DOK GHISAULAH OSTAD EIZAN OIII....TAK LAMA DAH....lepas ni Dato' Seri boleh bercuti panjang, sediakan rakit ka, sampan ka, tongkang ka, vessel ka, tanker ka....janji ostad bersedia dari tenggelam dek tsunami yang melalui meter bacaan 'ahli geologi politik' yang nampaknya semakin dekat dan gegarannya semakin kuat!!  Skala rithcerpun sat sat turun sat sat naik, tapi 'sat sat naik'lah yang paling kerap!!!!



Eh eh, dalam muka yang sama aku tengok YB Tajudin Abdullah, ADUN Belantek merangkap Ketua UMNO Bahagian Sik yang juga Pengerusi Daftar Pemilih Badan Perhubungan UMNO/BN Negeri Kedah sedang bermesra dalam majlis santai serta ringkas dengan RAKYAT RAJA dalam Mukim Sok, Daerah Sik yang menjadi pekebun kecil getah di sana.  Mereka sedang menerima bantuan dari YB Tajudin, yang di pohon oleh beliau melalui LGM dalam bentuk input-input pertanian.

Wow!!!  Jumlah bantuan adalah RM 503, 000.00.  Hmmm bunyi macam sikit, macam tak umph!  Tapi kalau sebut TENGAH JUTA!  Fuhhh...banyak oooo..... Ladang anggur dapat peruntukan ka???

Aku bukan nak angkat bakui YBTajudin dan akupun bukan ada daya nak 'lift' kan pula bakui YB Tajudin, maklumlah...OKU. Tetapi dia adalah antara YB-YB ADUN UMNO/BN di Kedah yang tidak menjadikan 'pembangkang' sebagai alasan untuk mengelak dari pertanggungjawapan terhadap tugas sebagai wakil rakyat. 'KEPULONAN' beliau dalam membantu  Rakyat Raja di Daerah Sik yang berhadapan masaalah memang tidak dapat di nafikan lagi.  Aku di maklumkan oleh kawan-kawan aku di Sik, waktu pejabat atau 'office hour ' YB selalunya tamat bila jarum pendek 'berimpun' dengan jarum panjang, malah kerap juga aku dengar jarum pendek merajuk dan berlari dua tiga langkah kedepan meninggalkan jarum panjang kerana YB buat OT.....

2 Responses to MB MAKAN ANGIN & LAWATAN KERJA YB DIN.

  1. Anonymous Says:
  2. KAH..KAH...KAH...KAH..KAH..KAH........DET oiiiii. ingat ke apa bendaaaa rupa-rupanya Hero tamil pi ladang anggor..ammak ! poche...shantik la itu azizan razak macam hero hindu stan...kah..kah..kah...

    sapa pilih spack dia det...wowwwwwww mengancam..kelbu mata janda2 yang tengok dia..kah..kah..kah....


    dunia sudah berubah...dunia sudah berubah...oh dunia mengapa kau berubah..kah..kah..kah..........

     
  3. Detguaq Says:
  4. GMC,

    Baharu adalah janji Allah, kemudian barulah yang kekal.

     

Post a Comment

Adap biarlah beradat

Mengenai Aku

Luahan serta pandangan dari sudut rakyat marhien. Rakyat yang akarnya adalah Melayu dan melayu itu adalah akar Tanah ini.

Tanah ini Melayu Nusantara yang punya, tetapi adat Melayu melayan tetamu umpama sedarah, melindung sahabat umpama se bapa, menyuap kawan umpama se ibu.

Adat Melayu juga bila tertindas bangun membingkas, bila di tekan bangkit melawan bila di hina terpa membela.

Fahamilah.....
Dalam adat ada kelembutan,
Dalam pendirian ada ketegasan.


Flag Counter

free counters
Related Posts with Thumbnails

BLOG ARCHIVES

BERANI BERUBAH!!!

BERANI BERUBAH!!!

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan
Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

PAPA DOLL

PAPA DOLL

BANTU KJ KELUAR UMNO

INDIKATOR

Jurublog berharap undian di atas dapat membantu memberi petunjuk kepada kj, itupun atas kenyataan oeh kj bahawa beliau akan keluar dari UMNO sekiranya ramai ahli UMNO sertai PERKASA. Inilah sahaja jasa kecil saya untuk bantu kj keluar dari UMNO.
**Ikhlas**

Twitter

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

BOIKOT OLD TOWN

BOIKOT OLD TOWN

TANAK BUBUR

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    GEJUT KEDAH!!!

    GEJUT KEDAH!!!

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA
    PLEASE SIGN THE PETITION FOR SSS. Click The Logo and you'll be directed to the petition.

    DARI PAS KE UMNO

    PELENGGAQ DETGUAQ