SILA LAWATI BLOG DETGUAQ

SILA LAWATI BLOG DETGUAQ
BLOG INI ADALAH ALTERNATIF KEPADA BLOG PELANTAQHUJAH DAN AKAN MENGGANTIKAN BLOG PELANTAQHUJAH SETELAH PIHAK BLOGSPOT SEHINGGA KINI TIDAK 'REMOVE WARNING CONTENT' SEHINGGA MENYUKARKAN PENGUNJUNG.

Sila e-mailkan....detguaq10@gmail.com

SAYA AMAT MENGALU-ALUKAN SEBARANG MAKLUMAT YANG SAHIH DAN BERFAKTA UNTUK DI WAR-WARKAN DALAM BLOG INI DEMI UNTUK MENGEMBALIKAN KEDAH KEPADA UMNO/BN.

SILA INBOX DALAM FACEBOOK SAYA ATAU E-MAILKAN MAKLUMAT ANDA KEPADA:
detguaq10@gmail.com

Followers

Kat Sini Juga Boleh Daftar Sebagai Rakan Blog

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

Dah Kalah....Mana Ada Hantu!

Posted by Detguaq Monday, May 17, 2010

Semua dah maklum yang BN melalui calon SUPP kalah tipis kepada DAPig sebanyak 398 undi.  Kalah tetap kalah, tiada pengundi yang patut di persalahkan.  Mungkin masa dan ketika bukan milik BN.  Pada aku keputusan di Sibu bukan ukuran kepada denyut nadi keseluruhan rakyat.

Biar apa pembangkang nak kata, kerana aku sudah mendapat isyarat awal akan protes kaum Cina di sana.  Dan aku telah maklumkan kepada kawan-kawan aku awal-awal lagi.  Kalau di tanya pandangan aku, jangan di salahkan pengundi, kerana itu hak mereka.  Yang aku kecewa ialah mengenai peratusan keluar pengundi dan tarikh pengundian.  Aku di maklumkan bahawa hari gawai menjadikan pengundi luar tidak mahu pulang mengundi, manakala peratusan undi rosak juga tinggi. Tetapi mengapakah perayu undi tidak pergi mengajak pengundi yang belum keluar setelah mendapati peratusan yang keluar rendah?  Aku juga jadi meluat dengan sikap pengundi berketurunan Cina yang pada aku sudah melampau dan tidak perlu lagi di layan dan di tatang.  Mereka memang tamak, setelah kita biarkan mereka menguasai ekonomi, kini mereka desak dengan pelbagai cara, kaedah, strategi dan umpanan untuk menguasai politik pula.....Melayu kena lihat dengan jelas mainan mereka...India kena juga lihat senario ini.....

Melayu dan India kena bertindak selepas ini untuk menafikan ugutan kaum Cina bahawa mereka adalah kunci kepada undi penentu.  NAFIKAN UGUTAN INI.

**Sebenarnya tidak ada apa signifikanpun dari prk Sibu ini, kerana dari kesan poltik, ianya tidak ada maknapun kerana ia

umpama ada tak menambah, tiada tidak mengurang

7 Responses to Dah Kalah....Mana Ada Hantu!

  1. masalodeh Says:
  2. sejak dari awal lagi kita dapat rasakan, calon BN kalah dalam PRK Sibu berdasarkan corak kempen PR terutamanya dari DAP dan PAS. Selain dari itu sikap pengundi CIna yang gagal ditanagni oleh MCA sejak kebelakangan ini dilihat terpengaruh dengan rentak DAP yang membuat berbagai demand terhadap BN. Salah siapa pengundi Cina mengugut Kerajaan, salah kita [melayu] juga, terutamanya oleh Pak Lah dan DSN yang mengumpan pengudi bukan melayu dengan yang bukan-bukan, seolah-olah pengundi Melayu tidak penting. Inilah akibatnya. INgat...dalam PRK akan datang dan PRU akan datang, calon BN sukar menang di kawasan yang mempunyai majoriti pengundi Cina ataupun majoriti pengundi buka Melayu. UMNO kena celik dan sedar dalam sedar kalau tidak mahu kuasa serta ketuanan Melayu hilang, jangan dok kepoi projek sahaja..

     
  3. MUHAHAHAHAHA
    ADA HANTU
    ADA KESILAPAN. AWAL2 CHAKEP PERATUS KELUAR MENGUNDI 60%, DAH KIRA SEMUA MENINGKAT KE 70%. MAKA HANTULAH YG KELUAR MENJELMA
    BEGITU UNSPOTING SEKALI SI PUAK UMNO BN. NAK MENANG KENA PASANG JERATNYA KAT UNDI POS. NAK KENA MERASUAH. NAK KENA MEMBAYAR BLOGGERS SPT PAPUKARI UTK TURUN MEMBERI LIPUTAN. NAK KENA BUKAK DIL DENGAN RAKYAT
    CIIT

     
  4. Anonymous Says:
  5. PUKI CHAIRMAN KOMUNIS
    PANTAT KAU LAH ITU CKP PELIWAT KAU MENANG , JIKA KALAH , BARU UMNO MENANG HS , PELIWAT N THE THE LIWAT FAN CLUB BARU MENANG SIBU , INGAT CUMA DAP KAWIN SHORT TERM DISIBU , BIAR SIBU RASA BABI SONDOL BABI,TAPI BABI YG DTG DARI SEMENANJUNG BUKAN SEBARANG BABI TAPI SPECIES KOMUNIS

     
  6. Detguaq Says:
  7. Chairman kaga adalah peminat Al Juburi hatta mungkin juga mengamalakan cara hidup ala-ala Al Jburi kerana bagi kaum sejenis kaga, main ikut pintu belakang adalah tidak menyalahi hukum SEX. begitu juga dalam alam perniagaan, kaum seperti kaga tidak pernah menganggap cR prniagaan seperti rumah urut yang pengurutnya bukan sahaja mengurut menggunakan tangan, tetapi juga menggunakan kedua-dua 'organ mulut' untuk mengurut. Satu mulut pandai memuji dan mengeji tapi satu mulut lagi hanya tahu terima pujian dan kejian.

    Makhluk seumpama kaga ini hanya layak jadi 'chair' tetapi tidak 'man'.

     
  8. Mohd Says:
  9. Najib harus memberi perhatian yg serious dgn yg berikut:
    1. BN tidak lagi diterima oleh kaum Cina. Mereka telah nampak bhw MCA dan Gerakan tidak mampu utk memenuhi cita2 kaum Cina iaitu utk memerintah Malaysia spt Singapura. Kaum Cina tidak berpuas hati dgn hanya memegang 70% ekonomi Malaysia. Mereka kalau boleh mahu bolot semua.
    2. Kaum Cina sedar bhw DAP yg berkiblatkan Singapore akan menjadikan negara Malaysia sebuah republik utk mereka berkuasa politik seterusnya. Jika ini berlaku, tak usah haraplah orang Melayu boleh bangkit semula. Pembangkang Melayu akan disenyapkan dgn tindakan memufliskan mereka spt yg berlaku di Singapore.
    3. Inilah masa yg sangat sesuai utk Cina merebut Puterajaya melalui PKR dan PAS. Sebab kaum Melayu berpecah kpd UMNO dan PAS. PAS pula hanya mahu dapat peluang memerintah sahaja. PAS tak kira kalau kuasa politik yg sebenarnya akan berada di tangan DAP. Tengok sahaja di Selangor dan di Penang, bagaimana PAS bagaikan patung bisu yg tidak langsung membela kaum Melayu.
    4. Perhatikan bagaimana Anwar dari PKR digunakan oleh DAP utk menekan Nik Aziz dari kumpulan Erdogan PAS supaya jangan sekali2 berkerjasama dgn UMNO spt yg diura2kan oleh Hadi dan Nasha. DAP tahu jika UMNO dan PAS boleh berkerjasama, orang Melayu akan jadi sangat kuat dan berupaya menghalang cita2 jahat kaum Cina. Melayu boleh meminda perlembagaan dan melenyapkan terus kuasa ekonomi dan politik kaum Cina dgn cara yg dilakukan oleh Kerajaan PAP Singapore. Niat jahat mesti dihalang dgn tegas dan berani.
    5. Ini sekarang kaum Melayu sedang melihat bagaimana Najib sedang sangat berlembut dgn orang Cina dan membiarkan diri dipulas tangan (arm twisting) oleh MCA dan Gerakan. Kononnya nak ambil hati kaum Cina. Tak perlu lagi sebab kaum Cina sudah tak ada hati lagi dgn BN!
    6. Utk kembalikan kuasa politik kpd orang Melayu di PRU13 nanti, UMNO haruslah meletakkan calon Melayu tempatan di kawasan majoriti Melayu. Calon Cina atau India hanya boleh diletakkan di kawasan majoriti Cina sahaja. Jangan beri muka kpd kaum Cina ini. Ada mereka beri muka kpd kaum Melayu?
    7. Utk survival orang Melayu, PAS dan UMNO mesti berkerjasama. Tolak ke tepi segala perbezaan. Tengok bagaimana kaum Cina dari MCA, Gerakan dan DAP pun boleh bersatu utk agenda jahat mereka. Kenapa kita orang Melayu tak boleh?
    8. Tengok bagaimana PR telah mainkan isu agama dan perkauman di PRK Sibu dan Najib tidak ambil sebarang tindakan yg tegas dan berkesan. Kalau zaman Tun Mahadir sudah lama petualang2 negara ini telah diISAkan. Fikirkanlah utk keselamatan rakyat. Jangan asyik berselogan shj yg rakyat akan didahulukan! Sebenarnya kaum Melayu nampak slogannya harus ditukar kpd "Cina didahulukan!"
    9. Orang Melayu dan Raja2 Melayu mestilah bangun dari tidur sebelum terlambat. Jangan tunggu sehingga nasi menjadi bubur! Menyesal dahulu kedapatan menyesal kemudian tak berguna!
    Allah hu Akbar.

     
  10. masih setia Says:
  11. Bro sekelian, aku setuju ngan korang, biarlah chairman kaga tu dgn pekaknya.

    Isu perkauman bukan sahaja dimainkan oleh B??i dap tapi yg aku kesalkan ianya turut digunakan oleh anuar AJ, hadi dan mat sapu, apa nak jadi ngan puak ni, nampaknya melayu kian terhimpit pasai ada org dendam kat nyamuk dibakarnya kelambu.

    Puak ni dah melampau pasai Menteri KDN dok mimpi, nak tggu smpai jd mcm bangkok dulu baru nak bertindak. Nasihat la dia jgn terlalu buat-buat 'bodoh' nanti takut jd "bodoh unlimited".

    Bro, aku setuju kalau masa Tun M dulu mampus puak ni, lani semua jadi takut walhal negara nak tergadai tak pulak depa takut.

     
  12. Detguaq Says:
  13. lain padang lain belalang
    tapi yang aku hariannya padang yang sama belalangnya macam-macam...

    Apakah Melayu yang di atas sudah PANIK???? PANIK setelah pelbagai usaha untuk menarik kaum cina kembali kepada BN tidak menunjukkan hasil manakala MCA dan Gerakan umpama pahat???YANG SATU PAHAT TUMPUL YANG SATU PAHAT SUMBING!!!

     

Post a Comment

Adap biarlah beradat

Mengenai Aku

Luahan serta pandangan dari sudut rakyat marhien. Rakyat yang akarnya adalah Melayu dan melayu itu adalah akar Tanah ini.

Tanah ini Melayu Nusantara yang punya, tetapi adat Melayu melayan tetamu umpama sedarah, melindung sahabat umpama se bapa, menyuap kawan umpama se ibu.

Adat Melayu juga bila tertindas bangun membingkas, bila di tekan bangkit melawan bila di hina terpa membela.

Fahamilah.....
Dalam adat ada kelembutan,
Dalam pendirian ada ketegasan.


Flag Counter

free counters
Related Posts with Thumbnails

BLOG ARCHIVES

BERANI BERUBAH!!!

BERANI BERUBAH!!!

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan
Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

PAPA DOLL

PAPA DOLL

BANTU KJ KELUAR UMNO

INDIKATOR

Jurublog berharap undian di atas dapat membantu memberi petunjuk kepada kj, itupun atas kenyataan oeh kj bahawa beliau akan keluar dari UMNO sekiranya ramai ahli UMNO sertai PERKASA. Inilah sahaja jasa kecil saya untuk bantu kj keluar dari UMNO.
**Ikhlas**

Twitter

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

BOIKOT OLD TOWN

BOIKOT OLD TOWN

TANAK BUBUR

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    GEJUT KEDAH!!!

    GEJUT KEDAH!!!

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA
    PLEASE SIGN THE PETITION FOR SSS. Click The Logo and you'll be directed to the petition.

    DARI PAS KE UMNO

    PELENGGAQ DETGUAQ