SILA LAWATI BLOG DETGUAQ

SILA LAWATI BLOG DETGUAQ
BLOG INI ADALAH ALTERNATIF KEPADA BLOG PELANTAQHUJAH DAN AKAN MENGGANTIKAN BLOG PELANTAQHUJAH SETELAH PIHAK BLOGSPOT SEHINGGA KINI TIDAK 'REMOVE WARNING CONTENT' SEHINGGA MENYUKARKAN PENGUNJUNG.

Sila e-mailkan....detguaq10@gmail.com

SAYA AMAT MENGALU-ALUKAN SEBARANG MAKLUMAT YANG SAHIH DAN BERFAKTA UNTUK DI WAR-WARKAN DALAM BLOG INI DEMI UNTUK MENGEMBALIKAN KEDAH KEPADA UMNO/BN.

SILA INBOX DALAM FACEBOOK SAYA ATAU E-MAILKAN MAKLUMAT ANDA KEPADA:
detguaq10@gmail.com

Followers

Kat Sini Juga Boleh Daftar Sebagai Rakan Blog

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

UMNO PALING LAYAK

Posted by Detguaq Tuesday, March 30, 2010

Pelbagai pandangan dan pendapat telah di perah keluar dari lubok kalbu blogger-blogger pro UMNO/BN mengenai parti amanakah dalam komponen BN yang paling layak dan sesuai untuk bertanding pada PRK Hulu Selangor kali ini.  Ada yang sekadar memberi pandangna mengenai parti mana, dan ada yang pergi lwbih jauh dengan menyebut nama beberapa tokoh baik dalam MIC mahupun dalam UMNO sendiri.

Nampaknya sekali lagi Melayu UMNO dengan cepat akan meLUPAi apa yang telah di hamburkan oleh MusBAHLOL Am MIC yang nyayuknya menyaingi nyanyuk Musbahlol PISs yang di lantik semula.  Mereka senada mengutuk UMNO ketika UMNO sesak nafas setelah terkejut dari tidur semasa zaman 'the sleepy prime minister' di mana kunci pentadbiran di kuasai oleh menantu dan suis pengurusan negara di swastakan kepada tingkat 4 dan beberapa nama yang saling berkait di antara individu-individu perosak UMNO dalam UMNO dan perosak UMNO di luar yang juga berperanan merosakkan PISs dari dalam melalui proksinya dan dari luar dengan pelbagai helah sehingga menampakkan PISs seperti kaldai di cucuk hidung ...hhHHoonnggkk!

Isu Maika Holdings masih menghantui orang India

Berapa kali mereka mengugut rakan utama dalam komponen BN, iaitu UMNO dengan ugutan yang mengguris hati ahli-ahli marhien seperti aku, tetapi bila menjelma peluang enak, tiba-tiba mereka dengan begitu mudah menelan kahak kebencian yang berbau ugutan hanya untuk mengemis kerusi yang akhirnya akan menyebabkan Melayu juga yang menadi tunggangan sepanjang kempen.  Dan ketika itulah  lidah bercabang mereka di ikat erat bagi menampakkan lidah mereka yang 'satu' dengan lidah kita.

Penolakan kaum India terhadap musBAHLOL MIC yang sudah melepasi tahap menopasue itu begitu ketara sekali sehinggakan me'meruah'kan beberapa parti baru yang kecil-kecil tanpa tujuan jelas dan matlamat yang kabur.  Parti-parti ini pula begitu nyaring menyalakkan isu remeh hanya untuk mendapatkan perhatian kaum mereka tanpa di pedulikan oleh majoriti rakyat.  Malah ada yang belum apa-apa lagi sudah berebut kerusi tertinggi parti walaupun ahli parti di peringkat cawangan hanya anak-beranak mereka manakala di peringkat bahagian hanya di kerumuni kaumpuak mereka yang hanya faham apa itu nafsu tetapi jahil apa itu politik.

Mengapa mereka begitu mudah MENERAN parti-parti baru untuk di sajikan kepada rakyat?  MusBAHLOL Am MIC ada jawapannya.

Manakala bagi pihak UMNO, pengorbanan mereka selama lebih dari 40 tahun dengan merelakan kawasan ini di beri kepada komponen lain dalam BN seperti MCA dan MIC beberapa kali rupanya dilihat tidak mencukupi, pengorbanan ini sebaliknya di bayar dengan nista perkauman.  Sikap tolak ansur pengundi Melayu di bayar dengan kenyataan sombong lagi menghiris komponen-komponen lain dalam BN.  Kerelaan orang Melayu berwakilkan minoriti di bayar dengan ugutan kononnya mereka kuassa penentu.  Siapa yang memberi peluang mereka menjadi kuasa penentu?  Sedarlah sikit!

Tiba-tiba bila tiba keadaan yang menampakkan peluang, mereka tidak segan silu untuk men'curi' peluang dengan menelan balik segala muntahan hancing dan hamis terhadap UMNO secara berhadap.

Hulu Selangor tidak pernah ketandusan calon yang berwibawa.  Jika di rasakan mereka yang senior kena beri laluan, darah muda yang bertenaga begitu ramai ber'kecatok' di abrisan kepimpinan bahagian.  UMNO ramai pelapis muda di HS.

Senarai nama ini aku CnP dari AGENDADAILY untuk renungan:

Bagi muka-muka baru pula calon yang berpotensi termasuk Puan Rosni Sohar (Penolong S/U Pergerakan Wanita UMNO Malaysia), Saudara Nazari Ahmad Dahalan (S/U UMNO Bahagian Hulu Selangor), Saudara Kamsani (AJK Bahagian HS dan Mantan ketua pemuda Bahagian HS), Saudara Khairudin Mohamad (S/U Politik Kanan, Dato Ahmad Mazlan, Ketua Penerangan UMNO Malaysia) dan juga Dato Adnan Buyong (Naib Ketua UMNO Bahagian HS dan Mantan Bendahari, Badan Perhubungan UMNO Negeri Selangor).

Untuk menyebut veteran HS memang bukan 'favour' aku kerana jika hendak di nisbahkan dengan TSIS di Bagan Pinang, keadaan mereka berbeza.  TSIS di aniaya dari dalam manakala si veteran tu pula menghulur leher untuk di jerut ketika berada di luar negara.  Malahan sikap menjilat beliau ketika regim 'the sleepy prime minister' masih hangat dalam ingatan aku.  Begitu juga dengan kempen memualkan dengan memperkudakan kementerian ketika bertarung jawatan parti sekali lagi boleh membuat aku muntah angin.

Tak tahulah kau jika rakyat HS Selangor boleh menelan dengan mudah segala perlakuannya yang turut mengundang persepsi.

**ORANG MELAYU TELAH MEMBUKTIKAN MEREKA SEBAGAI BANGSA YANG BERTOLERANSI DAN BERSIKAP ADIL TERHADAP LAIN-LAIN BANGSA SEMENJAK DARI DAHULU LAGI.  MANAKALA PENOLAKAN JELAS DARI KAUM INDIA TERHADAP KEDUA-DUA MIC DAN SAMY NOVALUE PERLU DI BERI PERTIMBANGAN BERAT OLEH PUCUK PIMIPNAN BARISAN NASIONAL YANG DI PENGURUSIKAN OLEH DATO' SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK YANG KELIHATAN SEHINGGA SAAT INI AKU DAPAT RASAKAN BEBERAPA TINDAKAN BESARNYA AGAK MENUNJUKKAN LANGKAH BIJAKSANA DAN BERHIKMAH, DAN AKU HARAP LANGKAH BELIAU DALAM MENENTUKAN CALON YANG PALING LAYAK NANTI TIDAK MEMAKAN DIRI DAN SEGERA MENIMBULKAN PERSEPSI YANG MEMBERI KELEBIHAN KEPADA PEMBANGKANG, SEOLAH-OLAH MEMBERI NAFAS KEPADA PR TERUTAMANYA PKR YANG SEDANG NAZAK.....

KITA PERLUKAN MOMENTUM YANG KEDUA!!!

2 Responses to UMNO PALING LAYAK

  1. tempursakti Says:
  2. aku pun rasa macam yang hang rasa juga...dah lama dah dok bagi muka kat mic...kali ni elok jangan lag dok bagi muka lebih2 sgt kat depa tu...ni masa yang sesuai untuk umno jadi berani melawan arus...biag berkubur dalam gelanggang dari jadi pondan yang takut kat abang polissssssssssssss................hulu selangor mesti jadi milik calon dari umno.

     
  3. Detguaq Says:
  4. Bro, UMNO tidak pernah melawan arus, tetapi MCA dan MIClah yang selalu melawan arus, iaitu arus yang telah tenang selepas masing-masing bersetuju dengan syarat-syarat British semasa hendak menuntut kemerdekaan. Semak kembali siapa yang selalu menuntut-nuntut mahu mengigit lebih kek selepas bersetuju di depan Kerajaan British dulu?

    SIAPA????

     

Post a Comment

Adap biarlah beradat

Mengenai Aku

Luahan serta pandangan dari sudut rakyat marhien. Rakyat yang akarnya adalah Melayu dan melayu itu adalah akar Tanah ini.

Tanah ini Melayu Nusantara yang punya, tetapi adat Melayu melayan tetamu umpama sedarah, melindung sahabat umpama se bapa, menyuap kawan umpama se ibu.

Adat Melayu juga bila tertindas bangun membingkas, bila di tekan bangkit melawan bila di hina terpa membela.

Fahamilah.....
Dalam adat ada kelembutan,
Dalam pendirian ada ketegasan.


Flag Counter

free counters
Related Posts with Thumbnails

BLOG ARCHIVES

BERANI BERUBAH!!!

BERANI BERUBAH!!!

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan
Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

PAPA DOLL

PAPA DOLL

BANTU KJ KELUAR UMNO

INDIKATOR

Jurublog berharap undian di atas dapat membantu memberi petunjuk kepada kj, itupun atas kenyataan oeh kj bahawa beliau akan keluar dari UMNO sekiranya ramai ahli UMNO sertai PERKASA. Inilah sahaja jasa kecil saya untuk bantu kj keluar dari UMNO.
**Ikhlas**

Twitter

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

BOIKOT OLD TOWN

BOIKOT OLD TOWN

TANAK BUBUR

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    GEJUT KEDAH!!!

    GEJUT KEDAH!!!

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA
    PLEASE SIGN THE PETITION FOR SSS. Click The Logo and you'll be directed to the petition.

    DARI PAS KE UMNO

    PELENGGAQ DETGUAQ