SILA LAWATI BLOG DETGUAQ

SILA LAWATI BLOG DETGUAQ
BLOG INI ADALAH ALTERNATIF KEPADA BLOG PELANTAQHUJAH DAN AKAN MENGGANTIKAN BLOG PELANTAQHUJAH SETELAH PIHAK BLOGSPOT SEHINGGA KINI TIDAK 'REMOVE WARNING CONTENT' SEHINGGA MENYUKARKAN PENGUNJUNG.

Sila e-mailkan....detguaq10@gmail.com

SAYA AMAT MENGALU-ALUKAN SEBARANG MAKLUMAT YANG SAHIH DAN BERFAKTA UNTUK DI WAR-WARKAN DALAM BLOG INI DEMI UNTUK MENGEMBALIKAN KEDAH KEPADA UMNO/BN.

SILA INBOX DALAM FACEBOOK SAYA ATAU E-MAILKAN MAKLUMAT ANDA KEPADA:
detguaq10@gmail.com

Followers

Kat Sini Juga Boleh Daftar Sebagai Rakan Blog

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

N.AJIS: KHEJA BOH TAIK ATAIH ORANG

Posted by Detguaq Wednesday, March 17, 2010

 

Nik Aziz Meroyan Sakan:

Oleh Mohd Zuharman(MI)
KOTA BARU, 15 Mac — Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat meminta guru-guru agama dari Singapura meningkatkan gerak kerja dakwah untuk memperkenalkan Islam di kalangan masyarakat Cina di republik sambil mengesyorkan penubuhan Kelab Penyokong Islam.

**Umat Islam di Kelantan sendiri haru-hijau, perlakuan sendiri menjadi kemusykilan, fartwa yang keluar berbau pekasam, pentadbiran negeri di sub-kontrak kepada orang lain, pagi kata lagu lain petang kata lagu lain, sentias dok kluk-klak sokmo....

“Saya minta kepada guru-guru berkenaan supaya memperkenalkan Islam kepada orang Cina di sana supaya suatu hari nanti orang Cina juga boleh jadi pendakwah Islam, boleh jadi imam, jadi khatib dan sebagainya.
“Sebab Islam sebenarnya bukan hanya untuk Melayu sahaja, tetapi Islam untuk semua manusia,” katanya kepada pemberita selepas meraikan kunjungan hormat 82 guru agama dari Singapura di kediaman rasmi Menteri Besar hari ini.

**Aku tidak mahu menyentuh perihal kedatangan guru-guru agama Islam dari singapura yang datang belajar di Kelantan, tapi aku ingat baik adanya mereka berusaha mempertingkatkan pengetahuan anak-anak muda Melayu Singapura yang kini menjauhi Islam.  Perbetulkan ini dahulu kerana yang kemudian tu akan datang mengekor....

Nik Aziz akui kesilapan orang Melayu suatu masa dahulu ialah tidak pernah terfikir untuk menyebarkan Islam kepada orang bukan Islam kerana kekangan fahaman kononnya Islam adalah tradisi bagi keturunan Melayu.
“Itu satu kelemahan, yang menunjukkan gerakkan Islam zaman dulu seolah-olah satu tradisi, tidak banyak sangat terlibat dengan aktiviti pemikiran masa depan,” katanya.

**Kesilapan orang Melayu?  Lagi-lagi tuding jari pada orang, lagi-lagi tuding jari pada orang, yang dia ni dok menyorok balik apa?  Sorok balik jari sebatang yang kheja dok tuding kat orang ka?  Kelemahan itu sebenarnya adalah kelemahan n.ajis, kerana bukan kelmarin dia menjadi MB kelantan, bukan semninggu lepas dia menjadi MB kelantan. BUKAN!  Dia sudah berdekad sebagai MB Kelantan dan juga berdekad juga dia bercakap mengenai agama, tetapi kerana bercampur-baur antara kepentingan politik dan kepentingan agama, maka fokus beliau sebenarnya sudah ter SESAT!

Tidakkah beliau menyedari berapa banyak badan dakwah yang pendakwahnya sentiasa berusaha mendekati mereka yang bukan Islam yang terdiri dari pelbagai bangsa termasuklah orang asli dan suku kaum di Sabah dan Serawak?  Sebagai contoh ialah PERKIM. Nah di sini menunjukkan bahawa n.ajis jahil mengenai gerakan dakwah di Malaysia, di Asia Tenggara, di Asia malah di seluruh dunia.  Walaupun sering keluar negeri, kesilapan n.ajis ialah kerana keluar hanya untuk berjumpa dengan kelumpuk  di bawah tempurung sendiri.  Walupun keluar kemerata-rata, sebenarnya dia hanya membawa tempurung sempitnya yang di kepit di celah 'ketiak' untuk di telungkupkan pula kepada khalayak pemujanya seperti di Mesir, UK dan Amerika.
 
Nik Aziz yang juga Mursyidul Am PAS berkata, adalah mustahil orang bukan Islam enggan menerima Islam sekiranya kefahaman Islam itu mampu didedah menurut kaedah-kaedah yang betul dan sempurna.
Beliau merujuk pentadbiran PAS di Kelantan selama 20 tahun yang berjalan dengan serba kekurangan terutamanya dari segi kemudahan peralatan komunikasi namun telah berjaya menarik minat masyarakat Cina sehingga terbentuknya Kelab Penyokong PAS.

**Perkataan mustahil menunjukkan beliau masih dalam kebingungan dan terus dalam kekaburan kerana beliau sendiri kabur dalam perjuangan.  Kabur kerana sehingga kini Islam masih tidak di fahami oleh orang bukan Islam di Kelantan dan Malaysia kerana dia saendiri tidak berkemahiran menganai kaedah-kaedah yang betul.  Jika betul kaedahnya sudah tentu ramai orang Islam di Kelantan sudah memeluk Islam berbanding berusaha membesarkan patung tuhan mereka, dari tidur kini sudah 'mampu berdiri' menunjang langit(maaf, sekadar contoh yang plaing dekat dengan n.ajis).  Dan sepatutnya sudah lama ujud Kelab Penyokong Islam daripada ujudnya Kelab Penyokong PISs jika dia tahu kaedah yang betul.  Tetapi apa perlunya Kelab Penyokong Islam jika kaedah yang betul di gunakan. 

Tentunya jika mereka berjaya di bentuk dengan 'keaedah yang betul' Kelab Penyokong Islam tidak perlupun di bentuk, kerana Kelab Penyokong Islam adalah bermaksud bahawa ahli kelab tersebut terdiri dari kalangan mereka yang bukan Islam seperti juga kelab penyokong PISs, di mana mereka tidak akan pernah menajdi Islam sepertimana mereka tidak pernah menjadi ahli PISs.  Betulkah kaedah untuk menubuhkan Kelab Penyokong Islam?

“Suatu hari kita harap akan ada pula Kelab Penyokong Islam,” ujarnya.

**JANGANLAH KITA BERHARAP KEPADA SESUATU YANG TIDAK BERFAEDAHPUN!  INI ADALAH SATU PANDANGAN YANG TIDAK MEMBERI SEZARAHPUN MANFAAT, MALAH KEKELIRUAN YANG BAKAL TIMBUL ADALAH SEBESAR GUNUNG.  

Sepatutnya tubuh sahaja KELAB KEFAHAMAN ISLAM agar selepas menyertai Kelab ini mereka dengan harapan, akan memeluk Islam akhirnya dengan izin Allah.

Tetapi jangan pula gatal tangan nak TUBUH KELAB KEFAHAMAN PISs sebab selamanya orang bukan Islam akan terus keliru yang mana PERMATA yang mana plastik!

4 Responses to N.AJIS: KHEJA BOH TAIK ATAIH ORANG

  1. Anonymous Says:
  2. SALAM. NAMPAK CERIA JA BLOG DET GUAQ NEI ??

     
  3. Detguaq Says:
  4. He he he...ceria pasai HIJJJJAAAAUUUU ka?

     
  5. Anonymous Says:
  6. kan hijau tu pas...Pas tu putaq !

     
  7. Anonymous Says:
  8. N.ajis adalah najis yang palimg BUSUK!

    **Keturunan Raja Jembal

     

Post a Comment

Adap biarlah beradat

Mengenai Aku

Luahan serta pandangan dari sudut rakyat marhien. Rakyat yang akarnya adalah Melayu dan melayu itu adalah akar Tanah ini.

Tanah ini Melayu Nusantara yang punya, tetapi adat Melayu melayan tetamu umpama sedarah, melindung sahabat umpama se bapa, menyuap kawan umpama se ibu.

Adat Melayu juga bila tertindas bangun membingkas, bila di tekan bangkit melawan bila di hina terpa membela.

Fahamilah.....
Dalam adat ada kelembutan,
Dalam pendirian ada ketegasan.


Flag Counter

free counters
Related Posts with Thumbnails

BLOG ARCHIVES

BERANI BERUBAH!!!

BERANI BERUBAH!!!

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan
Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

PAPA DOLL

PAPA DOLL

BANTU KJ KELUAR UMNO

INDIKATOR

Jurublog berharap undian di atas dapat membantu memberi petunjuk kepada kj, itupun atas kenyataan oeh kj bahawa beliau akan keluar dari UMNO sekiranya ramai ahli UMNO sertai PERKASA. Inilah sahaja jasa kecil saya untuk bantu kj keluar dari UMNO.
**Ikhlas**

Twitter

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

BOIKOT OLD TOWN

BOIKOT OLD TOWN

TANAK BUBUR

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    GEJUT KEDAH!!!

    GEJUT KEDAH!!!

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA
    PLEASE SIGN THE PETITION FOR SSS. Click The Logo and you'll be directed to the petition.

    DARI PAS KE UMNO

    PELENGGAQ DETGUAQ