SILA LAWATI BLOG DETGUAQ

SILA LAWATI BLOG DETGUAQ
BLOG INI ADALAH ALTERNATIF KEPADA BLOG PELANTAQHUJAH DAN AKAN MENGGANTIKAN BLOG PELANTAQHUJAH SETELAH PIHAK BLOGSPOT SEHINGGA KINI TIDAK 'REMOVE WARNING CONTENT' SEHINGGA MENYUKARKAN PENGUNJUNG.

Sila e-mailkan....detguaq10@gmail.com

SAYA AMAT MENGALU-ALUKAN SEBARANG MAKLUMAT YANG SAHIH DAN BERFAKTA UNTUK DI WAR-WARKAN DALAM BLOG INI DEMI UNTUK MENGEMBALIKAN KEDAH KEPADA UMNO/BN.

SILA INBOX DALAM FACEBOOK SAYA ATAU E-MAILKAN MAKLUMAT ANDA KEPADA:
detguaq10@gmail.com

Followers

Kat Sini Juga Boleh Daftar Sebagai Rakan Blog

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

LIBERAL KONON!!!

Posted by Detguaq Tuesday, March 30, 2010


He he he...tak perlukan superimposed untuk kj.


Mungkin kerana sibuk bertwitter dan memburu 'Fan Club' dalam FB untuk di pergunakan sebagai kaldai berbanding menyibukkan diri turun kebawah untuk berkhidmat(nak turun lagu mana, orang tak terima), lalu menyebabkan otaknya kini diselaputi kolestrol yang tahapnya amat tinggi sekali maka begitu bersahaja si Ketua Pemuda Setia Kat Wang berceloteh bahawa dia ingin membawa konsep liberal berbanding radikal.  He he he...liberal....Anwarpun suka istilah liberal ni...Islam Liberal.  Eloklah tu.

Bro, radikal tu hanyalah label yang di palit oleh parti-parti lain baik dalam komponen mahupun yang berada di luar sebagai pembangkang.  Mana radikalnya jika Pemuda Melayu yang tidak berdaftar sebagai ahli Setia Kat Wang tetapi menganggotai Pemuda UMNO dan Pemuda Perkasa bertindak sebagai pendesak. Pendesak tidak sama dengan radikal.  Sudah tentunya pendirian mereka ini berbeza berbanding Ketua Pemuda Setia Kat Wang yang berani mengaku dia juga Ketua Pemuda Komponen.  He he he....Kalau Ketua Pemuda PONEN bolehlah terima.

Cermin diri dulu jika hendak berkata-kata.  Kenapa sebagai Ketua hang tak boleh halang Ketua Pemuda MIC dari bercakap secara biadap terhadap Bapa Permodenan Malaysia?  Ho ho ho, sebab hangpun memang kaki kutuk Negarawan Tersohor tu kan?  Dan awat kulum ayaq lioq saja bila Ketua Pemuda Gerakan ugut nakkan Gerakan keluar dari Barisan Naisonal?  Dan kenapa ghempon sambil kapit teloq  hang bila Ketua Pemuda MCA dan MCA terus-terusan mempertikaikan kontrak sosial dan hak keistimewaan Melayu?  Apa nak di labelkan sikap-sikap mereka itu?

Bukan sahaja sayap Pemuda parti-parti komponen terus menekan UMNO, malah setiap sayap-sayap parti-parti komponen juga terus menekan UMNO supaya melatah dan mengiut rentak mereka.  Dan rupanya yang mudah melatah ialah Ketua Pemuda Setia Kat Wang..Oppss opcot, opcot, cot, cot!

Sandiwara Ketua Pemuda Setia Kat Wang perlui hentikan segera.  Pemuda UMNO masih ada Dato' Razali Ibrahim untuk mengemudikan kembali Pemuda UMNO kelandasan yang betul setelah begitu lama haluan Pemuda UMNO dilihat umpama 'wau putuih ekoq' di sebabkan gelagat budak kanyiaq yang sehingga kini masih tidak dapat memahami apa sebenarnya yang Pemuda UMNO inginkan.  Pemuda UMNO perlu bertindak sepantas kilat sebelum guruh mencurahkan hujan kegagalan hala tuju dan banjir kemusnahan imej Pemuda kerana Pemuda UMNO akar-umbi sehingga kini terus menolak dia.

Orang selalu bertanya aku apa kesilapan kj?  Jawapan yang aku selalu berikan ialah antaranya kerana dia tidak pernah bermasyarakat sebelum berpolitik.  Sebab itu dia mempunyai anggapan yang salah terhadap politik Malaysia walaupun di beritakan dia lulus pengajian sains politik.  Untuk iklim politik di Malaysia aku belum nampak kelibat mereka yang berijazah Sains Politik hebat memimpin, kerana pemilik kelulusan Sains Politik umpama tukang gunting rambut, mereka hanya pandai gunting rambut orang, tetapi tidak rambut mereka sendiri.  Pemilik kelulusan Sains Politik umpama jurusolek, solekan kepada orang lebih indah dari menyolek diri sendiri, Pemilik kelulusan Sains Politik umpama tukang urut, mereka hanya boleh mengurut orang, tetapi bila terseliuh, kena pergi cari tukang urut juga.

Kalau ada yang berjaya, itu kerana mereka telah terlebih dahulu bermasyarakat sebelum betul-betul serius dalam arena politik.

** Sila sertai undian di:   KEMPEN UNDUR KJ UNDUR.

2 Responses to LIBERAL KONON!!!

  1. Anonymous Says:
  2. awat yg ponen muda ni jadi ketua pun tak tau. betui la kata penulis, yg kj ni tak pernah bermasyarakat sebelum berpolitik.
    elok lepaihkan saja jawatan kpd dato' razali yg lebih baik dan bersih utk teruihkan perjuangan umno di bawah kepimpinan ds najib.

     
  3. YB Haji KJ ni memang pelik...
    Tak pasal-pasal masuk UMNO...tak lama terus jadi ketua pemuda.

    Org lain naik ikut tangga..hadapi cabaran dan macam2 lagi.
    Rupa-rupanya dia guna kaedah membentuk group:
    yang dinamakan "Setia Kat Wang"

    UMNO/BN perlu berhati-hati ngan species ni...ada bakat cam nuar brahim jer...

     

Post a Comment

Adap biarlah beradat

Mengenai Aku

Luahan serta pandangan dari sudut rakyat marhien. Rakyat yang akarnya adalah Melayu dan melayu itu adalah akar Tanah ini.

Tanah ini Melayu Nusantara yang punya, tetapi adat Melayu melayan tetamu umpama sedarah, melindung sahabat umpama se bapa, menyuap kawan umpama se ibu.

Adat Melayu juga bila tertindas bangun membingkas, bila di tekan bangkit melawan bila di hina terpa membela.

Fahamilah.....
Dalam adat ada kelembutan,
Dalam pendirian ada ketegasan.


Flag Counter

free counters
Related Posts with Thumbnails

BLOG ARCHIVES

BERANI BERUBAH!!!

BERANI BERUBAH!!!

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan
Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

PAPA DOLL

PAPA DOLL

BANTU KJ KELUAR UMNO

INDIKATOR

Jurublog berharap undian di atas dapat membantu memberi petunjuk kepada kj, itupun atas kenyataan oeh kj bahawa beliau akan keluar dari UMNO sekiranya ramai ahli UMNO sertai PERKASA. Inilah sahaja jasa kecil saya untuk bantu kj keluar dari UMNO.
**Ikhlas**

Twitter

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

BOIKOT OLD TOWN

BOIKOT OLD TOWN

TANAK BUBUR

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    GEJUT KEDAH!!!

    GEJUT KEDAH!!!

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA
    PLEASE SIGN THE PETITION FOR SSS. Click The Logo and you'll be directed to the petition.

    DARI PAS KE UMNO

    PELENGGAQ DETGUAQ