SILA LAWATI BLOG DETGUAQ

SILA LAWATI BLOG DETGUAQ
BLOG INI ADALAH ALTERNATIF KEPADA BLOG PELANTAQHUJAH DAN AKAN MENGGANTIKAN BLOG PELANTAQHUJAH SETELAH PIHAK BLOGSPOT SEHINGGA KINI TIDAK 'REMOVE WARNING CONTENT' SEHINGGA MENYUKARKAN PENGUNJUNG.

Sila e-mailkan....detguaq10@gmail.com

SAYA AMAT MENGALU-ALUKAN SEBARANG MAKLUMAT YANG SAHIH DAN BERFAKTA UNTUK DI WAR-WARKAN DALAM BLOG INI DEMI UNTUK MENGEMBALIKAN KEDAH KEPADA UMNO/BN.

SILA INBOX DALAM FACEBOOK SAYA ATAU E-MAILKAN MAKLUMAT ANDA KEPADA:
detguaq10@gmail.com

Followers

Kat Sini Juga Boleh Daftar Sebagai Rakan Blog

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

DEPA TAK MAU DEPA TUKAQ LAH.....

Posted by Detguaq Wednesday, March 3, 2010

Ustaz Azizan patut letak jawatan?

Berikut ialah email dari seorang pembaca blog ini yang saya siarkan tapa edit sikit pun:
Assalammualaikumwbt Dear Pak Bakaq,

1.Pagi ni tertera disurat khabar NST bahawa Kerajaan Negeri Kedah Darulaman akan membuat rombakan barisan exconya.Reshuffling exco ni ada bagusnya sebab ia menyebabkan everybody on their toes.Dalam budaya korporat ni reshuffling of management memyebabkan setiap ahli pengurusan mesti pulun untuk mencapai KPI masing-masing.Kalau terdapat kegagalan kerap juga pengurus dibuang atau ditukar perkhidmatan kejawatan atau tempat yang lain.

2.Rombakan exco juga boleh dimenafaatkan dengan membuang yang tidak cekap bekerja atau yang malas bekerja atau yang dok pulon untuk diri sendiri serta keluarga.Biarlah mereka ni diberhentikan sebagai amaran bahawa Exco Kedah means business !

3.Exco atau MB juga wajar digugurkan andaikata mereka telah membuat kesilapan yang besar dan serious dalam menguruskan negeri.Pengurusan negeri termasuklah pengurusan kewangan negeri,yakni duit rakyat Kedah la. Kalau ada sesiapa yang membuat kesilapan menguruskan wang rakyat ,patut mereka digugurkan atau yang lebih mulia mereka mengundurkan diri.

4.Berdasarkan kepada Faktor 3 diatas ,saya ada terdengar berita akan pelaburan syarikat Kerajaan Negeri Kedah sebanyak lebih kurang RM 4 juta lebih di Papua New Guinea. Katanya pelaburan tersebut dah hangus. Kalau benar sedihlah khabar berita ini.Who in their right state of mind want to invest of all places in PNG ?! Siapa yang bertanggong jawab disini ? Mengikut pengalaman saya, any investment overseas must get the approval of the CEO of the state, which in this case the MB.Did he approved this ? Was he conned to approve this ? Whatever it is, if it is true that such dubious investment was made, the chap who approved it or consented to it must take the resposibility. Then, barulah ada accountability. To take responsibility and be accountable to it and to leave with dignity voluntarily is ISLAM in practice.....

Thank you.

Aku baca dalam blog depa, depa kata lagu tulah.... dan ada juga kata depa nak rombak BARISAN  EXCO depa, tapi yang tak sedap dengaq exco yang bakak digantikan adalah tida kmengikut nisbah pembahagian yang seadilnya...aku tak tau lah.....mungkin ada sebabnya depa buat lagu tu...aku ni rakyat saja....


3 Responses to DEPA TAK MAU DEPA TUKAQ LAH.....

  1. cucu azizan Says:
  2. betul ka pelaburan di PNG tu hangus. pasal apa hangus. RM4 juta banyak tu. siapa yang bertanggungjawab, menteri besar tau dak kata pelaburan tu dah hangus. pasal apa cerita tu tak heboh pun.
    Tidak mungkin azizan yang mengamalkand asar yang telus dan sejahtera akan melakukan kesilapan membuat pelaburan yang boleh merugikan. lihatlah glc kedah sekarang semua buat untung, tidak ada yang rugi
    tapi rasanya berita ni tak betul kot, saja ja penulis nak bagi cerita muhung kat azizan. mana mungkin azizan, amiruddin dan penasihat memanda menteri akan buat pelaburan yang rugi. ceritanya patut bunyi pelaburan di PNG untung RM40 juta. tapi sebab penulis blog jelaous kejayaan azizan, depa muhung kata rugi... tak gitu ustaz azizan

     
  3. Detguaq Says:
  4. Ya....jeles sungguh dengan 'kejayaan' ustaz azizan kerana diaah MB yang tidak pernah buat apa-apa, sebab tu tiada apa-apa yang hendak di katakan...heee....jelesnya aku....hebatkah langkah taici taucu tu............

     
  5. Anonymous Says:
  6. Aku pun dengaq juga, tapi ujung2 telingalah, Kerajaan PR/PAS Kedah ada melabur di Papua New Guneie. Hujung2 telinga pun, dari orang dalam GLC juga.Aku besa kerja di GLC Kedah. budak2 aku banyak lagi dalam GLC tuuhh...

    Dengaq kata GLC tu yang dok jaga saham-saham orang yang Pengerusinya dah tua sangat daaahhh... kuboq pun kata mai daaahhh... CEO kata apa dia ikut jeeerrr... GLC ni kaya yang amat, Bina Quari, Golf Darulaman, Darulaman Realiti, Kedah Sato, Kedah Holding dan beberapa lagi syarikat yang guna nama GLC ni. Tapi sahamnya sampai hari ni tak naik2. ASK la ni pun dok tanggung bewak hidup GLC ni lah. Kerana tu ASK tak boleh bayar dividen kapada rakyat Kedah yang pegang saham tahun lepas.

    Oooo.... GLC ni lah aku dengaq yang pi melabur di PNG nuuuhh... Ya lah duit rm4 juta tu banyak tuuu?. Tapi, ada akai ka, rm4 juta pi melabur luar negara?. Orang pi melabur luar negara bawa rm40 juta atau rm400 juta. RM 4 juta tuuuu.. depa pi makan angin jeerr kooot... pi tengok pulau2 indah di PNG tuuuu...

    Okyy... mai kita minta Ustaz Azizan bagi penjelasan, kehilangan wang rakyat yang dilakukan oleh GLC ini. La semua GLC dalam Kedah dijaga oleh kuncu2 Ustaz Azizan, maananya depa2 ni mereka ialah penyokong PR/PAS. Dulu depa2 ni dah kena buang dari GLC Kedah, pi menyaga cucuq pisang dah di KL nuuhh.. Bila Ustaz Azizan perintah dia panggil balik puak2 ni.

    Kedah akan terlungkup dengan ketidakperihatinan penguasa2 GLC sekarang. Apa2 jadi pada GLC ni depa akan tuang balik KL dan menghilangkan diri.

     

Post a Comment

Adap biarlah beradat

Mengenai Aku

Luahan serta pandangan dari sudut rakyat marhien. Rakyat yang akarnya adalah Melayu dan melayu itu adalah akar Tanah ini.

Tanah ini Melayu Nusantara yang punya, tetapi adat Melayu melayan tetamu umpama sedarah, melindung sahabat umpama se bapa, menyuap kawan umpama se ibu.

Adat Melayu juga bila tertindas bangun membingkas, bila di tekan bangkit melawan bila di hina terpa membela.

Fahamilah.....
Dalam adat ada kelembutan,
Dalam pendirian ada ketegasan.


Flag Counter

free counters
Related Posts with Thumbnails

BLOG ARCHIVES

BERANI BERUBAH!!!

BERANI BERUBAH!!!

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan
Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

PAPA DOLL

PAPA DOLL

BANTU KJ KELUAR UMNO

INDIKATOR

Jurublog berharap undian di atas dapat membantu memberi petunjuk kepada kj, itupun atas kenyataan oeh kj bahawa beliau akan keluar dari UMNO sekiranya ramai ahli UMNO sertai PERKASA. Inilah sahaja jasa kecil saya untuk bantu kj keluar dari UMNO.
**Ikhlas**

Twitter

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

BOIKOT OLD TOWN

BOIKOT OLD TOWN

TANAK BUBUR

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    GEJUT KEDAH!!!

    GEJUT KEDAH!!!

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA
    PLEASE SIGN THE PETITION FOR SSS. Click The Logo and you'll be directed to the petition.

    DARI PAS KE UMNO

    PELENGGAQ DETGUAQ