SILA LAWATI BLOG DETGUAQ

SILA LAWATI BLOG DETGUAQ
BLOG INI ADALAH ALTERNATIF KEPADA BLOG PELANTAQHUJAH DAN AKAN MENGGANTIKAN BLOG PELANTAQHUJAH SETELAH PIHAK BLOGSPOT SEHINGGA KINI TIDAK 'REMOVE WARNING CONTENT' SEHINGGA MENYUKARKAN PENGUNJUNG.

Sila e-mailkan....detguaq10@gmail.com

SAYA AMAT MENGALU-ALUKAN SEBARANG MAKLUMAT YANG SAHIH DAN BERFAKTA UNTUK DI WAR-WARKAN DALAM BLOG INI DEMI UNTUK MENGEMBALIKAN KEDAH KEPADA UMNO/BN.

SILA INBOX DALAM FACEBOOK SAYA ATAU E-MAILKAN MAKLUMAT ANDA KEPADA:
detguaq10@gmail.com

Followers

Kat Sini Juga Boleh Daftar Sebagai Rakan Blog

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

1HURU 1HARA

Posted by Detguaq Wednesday, January 13, 2010

Datuk Seri Najib wajar berfikir secara pantas tetapi waras.

1.  Peristiwa-peristiwa yang berlaku di Persidangan Dewan Parlimen
2.  Kenal pasti pengkhianant dalaman
3.  Singkirkan mereka sebelum BN disingkairkan rakyat!

Monday, January 11, 2010

TERDEDAH!!! Hubungan Khairy dan Anwar sudah terbongkar!!!


Maklumat terbaru dari blog Gerakan Anti PKR mendedahkan suatu dokumen yang menunjukkan Kalimullah memberi 'suaka politik' untuk penjenayah pelarian Raja Petra di sebuah Apartment kepunyaan isterinya Hellinna Danum Dadameah di Trinity Court, Bayswater London.

Pendedahan ini penting kerana ia menghubungkaitkan penulis fitnah Anwar Ibrahim dengan penulis fitnah Abdullah Ahmad Badawi-Khairy Jamaluddin, Kalimullah 'Masya Allah'.

Dari tulisan beberapa blog, mereka kelihatan bekerjasama untuk menjatuhkan Dato Seri Najib.

Bukan setakat itu, mereka bekerjasama untuk membawa huru hara dalam negara dengan menghancurkan segala asas perlembagaan - ugama Islam, bahasa Melayu, hak istimewa Melayu dan Bumiputera, dan raja-raja Melayu.

Propaganda yang mereka berdua lakukan juga adalah untuk menghancurkan sistem dan instrumen kerajaan dari institusi polis, askar, kehakiman, agama, dan lain-lain. Mereka menyokong Chin Peng untuk dibenarkan pulang.

Kemelut mengenai kalimah Allah pun ada tangan-tangan Anwar.

Pendirian Raja Petra berkenaan ini sudah lama diketahui dari tulisan-tulisan dia mengenai Islam yang begitu radial sekali. Dia pernah menulis mengenai Allah itu nama Moon God beberapa tahun dahulu. Kalimullah pula sama liberal dalam hal sedemikian.

Kemelut ini bermula pada zaman pentadbiran Abdullah Badawi yang semasa itu telah menahan penyebaran Injil dalam Bahasa Iban tetapi memberi KDN untuk The Herald - Catholic Weekly untuk mengeluarkan penerbitan bahasa Melayu tanpa usul periksa.

Semasa Syed Hamid memegang jawatan menteri KDN, dia yang mula menarik balik permit penerbitan The Herald. Kemudian Abdullah masuk campur seperti mana dia masuk campur melepaskan tahanan ISA terhadap Theresa Kok, Raja Petra, dan wartawan Sin Chew jit Poh. Dia arah Syed Hamid beri balik permit penerbitan Herald.

Apabila bising orang ramai, baru dapat Syed Hamid tarik balik permit tersebut. Ini menimbulkan kemarahan gereja Katolik.

Anwar pun masuk jarum dengan menyokong penggunaan kalimah Allah. Peguam geraja Katolik pun adalah ahli PKR, Derek Fernandez. Bersaam dalam pasukan guaman gereja Katolik adalah Benjamin Dawson yang merupakan peguam untuk Azlina Jailani yang disokong oleh dana CIA, Beckett Fund.

Apa pendirian Khairy dalam kes Kalimah Allah? Lebih kurang macam Anwar tapi dia sembunyikan.

Anwar dan Khairy banyak bermain sandiwara. Kononnya anwar pernah mahu saman Khairy RM100 tapi sampai sekarang taida pun prosiding dilaporkan akhbar.

Baru-baru ini semasa PRK Bagan Pinang, Anwar ada ugut akan saman Khairy di atas kenyataannya dalam Forum yang dianjurkan di sana. Sampai sekarang masih tidak di saman si budak Khairy ini.

Dengan terdedah pertalian Kalimullah dengan RPK, ia menunjukkan ada pertalian Anwar dan Abdullah Badawi. Kalimullah memang diketahui ramai adalah spy Singapore dan Khairy memang adalah anak didik Singapore.

Pihak-pihak tertentu tahu bahawa Kalimullah dan Khairy yang membekalkan maklumat dan dokumen untuk membolehkan Raja Petra membuat fitnah terhadap Rosmah dalam kes pembunuhan Altantunya.

Orang yang menyokong Khairy menjadi Menteri adalah Zahid Hamidi, seorang Menteri yang dahulunya adalah kroni Anwar Ibrahim.

Dipercayai pertaliannya dengan Anwar masih rapat melalui hubungan Saifuddin Nasution dan Johari Abdul yang pernah bekerjasama dengannya. Malah sesiapa dari orang PKR yang menghadapi masaalah kewangan, Anwar dikatakan berkata pergi minta pada Zahid.

Zahid juga membantu memberi peluru kepada pembangkang dalam isu kehilangan jet. Kebodohan Zahid melaporkan enjin RM300 sebagai RM50 juta menjadikan bocor rancangan memburukkan Najib yang dikorek dari masa sebentar Abdullah memegang Menteri Pertahanan
sebelum bersara.

Rangkaian hubungan ini semua kini jelas seperti berikut:

Abdullah Badawi - Khairy - Kalimullah -
Raja Petra - Anwar Ibrahim

Abdullah Badawi & Khairy -
Zahid Hamidi - Saifuddin Nasution & Johari Abdul -
Anwar Ibrahim

Ada satu lagi hubungan Khairy dengan Anwar yang terlepas pandang ramai iaitu yang melibatkan Zaid Ibrahim. Zaid menjadi Menteri JPM dalam hal ehwal undang-undang semasa zaman Abdullah atas desakan Khairy. Berikut carta hubungankait Zaid Ibrahim:

Khairy - Abdullah Badawi - Zahid Ibrahim -
Anwar Ibrahim
 
Disedut dari Anak Omak

5 Responses to 1HURU 1HARA

  1. lagenda Says:
  2. Salam Ziarah....

    Bro jika benarlah apa yang telah ditulis ini maka UMNO dalam keadaan yang amat bahaya.

     
  3. Kenapa nak sembunyikan skandal Altantuya dan enjit jet pejuang tu. UMNO patut berterima kasih kepada orang2 yang mendedahkan kebejatan ini agar tidak merosakkan UMNO di kemudian hari. UMNO patut berbangga kerana masih ada pemimpin2 UMNO yang komited kepada prinsip kebaikan. Walaupun pahit, ia ibarat ubat untuk UMNO menghadapi zaman yang
    semakin terbuka dan rakyat yang semakin bijak.

     
  4. Anonymous Says:
  5. persepsi tidak melibatkan yakin atau tidak. jika disebar luas ia menjadi fitnah. kerana beratnya tanggungjawab pembuktian.

     
  6. Detguaq Says:
  7. Salam Lagenda, KP dan Anon,

    Pada ketika ini baik UMNO, PKR mahupun PIS sentiasa berada dalam kedudukan bahaya. Tidak ada satupun antara ketiga2 parti dominasi Melayu ini berada dalam keadaan cukup stabil. Harap sama2 dapat melihat apa yang tersirat.

    Namun untuk mengaitkan Altantuya dengan Dato' Seri Najib pada aku Dato' Seri Najib sudah melakukan sumpah penafian di-3 buah Masjid. Manakala isu enjin jet pada aku umpama set pice untuk menguji Kersionalan Dato Seri Najib.

    Manakala persepsi yang datang perlu ditangkis dengan bijak....

     
  8. Saudara,

    Apa khabar. Salam blogging. Saja singgah kerana lama tak dengar cerita orang Guar.

    Saya setuju det, kita dalam suasana celaru.

     

Post a Comment

Adap biarlah beradat

Mengenai Aku

Luahan serta pandangan dari sudut rakyat marhien. Rakyat yang akarnya adalah Melayu dan melayu itu adalah akar Tanah ini.

Tanah ini Melayu Nusantara yang punya, tetapi adat Melayu melayan tetamu umpama sedarah, melindung sahabat umpama se bapa, menyuap kawan umpama se ibu.

Adat Melayu juga bila tertindas bangun membingkas, bila di tekan bangkit melawan bila di hina terpa membela.

Fahamilah.....
Dalam adat ada kelembutan,
Dalam pendirian ada ketegasan.


Flag Counter

free counters
Related Posts with Thumbnails

BLOG ARCHIVES

BERANI BERUBAH!!!

BERANI BERUBAH!!!

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan
Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

PAPA DOLL

PAPA DOLL

BANTU KJ KELUAR UMNO

INDIKATOR

Jurublog berharap undian di atas dapat membantu memberi petunjuk kepada kj, itupun atas kenyataan oeh kj bahawa beliau akan keluar dari UMNO sekiranya ramai ahli UMNO sertai PERKASA. Inilah sahaja jasa kecil saya untuk bantu kj keluar dari UMNO.
**Ikhlas**

Twitter

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

BOIKOT OLD TOWN

BOIKOT OLD TOWN

TANAK BUBUR

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    GEJUT KEDAH!!!

    GEJUT KEDAH!!!

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA
    PLEASE SIGN THE PETITION FOR SSS. Click The Logo and you'll be directed to the petition.

    DARI PAS KE UMNO

    PELENGGAQ DETGUAQ