SILA LAWATI BLOG DETGUAQ

SILA LAWATI BLOG DETGUAQ
BLOG INI ADALAH ALTERNATIF KEPADA BLOG PELANTAQHUJAH DAN AKAN MENGGANTIKAN BLOG PELANTAQHUJAH SETELAH PIHAK BLOGSPOT SEHINGGA KINI TIDAK 'REMOVE WARNING CONTENT' SEHINGGA MENYUKARKAN PENGUNJUNG.

Sila e-mailkan....detguaq10@gmail.com

SAYA AMAT MENGALU-ALUKAN SEBARANG MAKLUMAT YANG SAHIH DAN BERFAKTA UNTUK DI WAR-WARKAN DALAM BLOG INI DEMI UNTUK MENGEMBALIKAN KEDAH KEPADA UMNO/BN.

SILA INBOX DALAM FACEBOOK SAYA ATAU E-MAILKAN MAKLUMAT ANDA KEPADA:
detguaq10@gmail.com

Followers

Kat Sini Juga Boleh Daftar Sebagai Rakan Blog

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

DIBANGKU PENONTON PUN DIA TAK LAYAK.

Posted by Detguaq Thursday, December 31, 2009

Dari bigdotdogcom

 

SSS: Nazri Aziz khianati Melayu, Artikel 153 dan Akta Pendidikan 1996

Nazri Aziz: Mengkhianati Bangsa Melayu dengan menyifatkan 'Perjuangan' sebagai "Bloody Racist"
Menteri DiJabatan Perdana Menteri Dato’ Seri Mohamed Nazri Tan Sri Aziz yang baru baru ini menimbulkan kontroversi dengan kenyataan “BTN rasis”, “Tun Dr. Mahathir ‘Bapak Rasis’” dan “Teksi macam tandas awam”, yang telah menimbulkan begitu banyak kemarahan dan reaksi negatif, kini meneruskan ‘keceluparan’ beliau. Kali ini, beliau menolak usaha ‘Satu Sekolah untuk Semua’ (SSS).
Laporan The Sun:

Nazri against single stream school system

 
Kong See Hoh
Minister in the Prime Minister’s Department Datuk Seri Mohd Nazri Abdul Aziz says he is against the proposal for single stream school system as “we cannot force other (non-Malay) races to sacrifice their characteristics and become Malays (Malaynised)”.What is more, he said, the 1Malaysia concept allows the non-Malays to use and preserve their languages.
“What we want is a united people and country, not forcing all races to become Malays (Malaynised).“Malaysia is a multi-ethnic country where the various races enjoy the right to learn their own languages. Multi-culture and multi-lingual are the strong points of Malaysia, something which cannot be denied,” he added.
“Chinese and Tamil primary schools can continue to to exist, as long as these schools teach Bahasa Malaysia as it is the national language with which (Malaysians of) various races communicate and interact with one another to promote unity.”
Nazri, who is currently overseas, told Sin Chew Daily that Chinese and Tamil schools are not meant for only the Chinese and Indians respectively, the Malays can also enter these schools.
Malay parents should encourage their children to study in Chinese schools to learn an additional language, he said.
“To acquire another language, be it Chinese, Tamil, Arabic, Japanese etc is to gain an advantage.
“I am now in Chengdu, China, and because I don’t speak Mandarin I feel I am at a disadvantage.
“We should regard language as a subject and there are benefits to gain from learning additional languages. Education should not be racialised.”
On writer/poet Eddin Khoo’s remark that he missed the chance to learn Chinese because his father, historian Prof Emeritus Tan Sri Khoo Kay Kim who raised the ire of many with his single stream school remark recently, was too patriotic, Nazri said such thinking be discarded.
Nazri said the government cannot compel all the races to learn only Bahasa Malaysia, forcing the non-Malays to give up their own languages.
**********
SSS adalah usaha untuk merealisasikan ‘Gagasan 1 Malaysia’ PM Dato’ Seri Mohd. Najib Tun Razak untuk semua anak warga Malaysia menerima pelajaran semua peringkat dalam satu sukatan dan bahasa penghantar, sebagai alat untuk memupuk perpaduan, mengelakan prejudis antara etnik dan mengalakan kersefahaman dan kerjasama. Ini kerana dari peringkat awal, kanak kanak didedah dan biasakan dengan hidup dalam masyarakat majmuk dalam satu sistem yang seragam. SSS tidak bermaksud kumpulan etnik tertentu seperti Cina dan India dinafikan peluang untuk mempelajari bahasa ibunda mereka.
Kenyataan Nazri ini tidak melambangkan kedudukan beliau sebagai ahli Majlis Tertinggi UMNO. UMNO sebagai organisasi Melayu berlandaskan nasionalism memperjuangkan kepentingan Melayu. Perjuangan untuk memartabatkan kepentingan orang Melayu merupakan ‘roh’ Perlembagaan Persekutuan, seperti Artikel 152, 153 dan Akta Pendidikan 1996. Sebagai seorang pemimpin peringkat tertinggi UMNO, Nazri sepatutnya mempertahankan dan bukan menyelar usaha SSS.
Jelas Nazri sedang mengkhianati Bangsa Melayu, Artikel 153 dan Akta Pendidikan 1996. Tindakan Nazri kebelakangan ini seolah olah pra-muka agar seorang lagi pemimpin UMNO berpaling tadah dan mengkhianati Melayu dengan menyertai anasir anti Melayu dan Pembangkang, menuruti jejak Dato’ Zaid Ibrahim.
Sebelum ini kami diBigDogDotCom pernah menyiarkan sms antara beliau dan seorang ahli UMNO Bahagian Gelang Patah, yang sebenarnya memaparkan sikap buruk beliau sebagai seorang pemimpin dan memalukan UMNO kerana meangkat orang sebegini.
Maka, kami diBigDogDotCom mengulangi desakan agar:

PM NAJIB MEMECAT NAZRI AZIZ DARI KABINET DAN MAJLIS TERTINGGI UMNO MEMECATKAN KEAHLIAN NAZRI AZIZ!

*Dikemaskini Khamis 31 Jan 2009 0815am

**KOMEN AKU:

Tindakan berterusan nazri raja dangdut tidak menampakkan garis penamat kecuali dia disingkirkan dari kabinet. Memang dia berani menghina Tun, tetapi apa jasa dia kepada diri sendiri? Masa Tun, dialah hero, masa paklah dialah penjilat tetapi masa najib dia ternyata PENGKHIANAT!!!
Aku dengar cerita dia rajin keIndonesia terutamanya Medan untuk berdangdut, biarlah….itu hak peribadi dia kalaupun betul….Tetapi kalau dah ke Indonesia, tidakkah dia belajar dari pemerintah disana bagaimana mereka membentuk(memaksa sebenarnya) Cina Indonesia agar mengasimilisasikan diri mereka mengikut ciri keIndonesiaan. Juga diThailand, mereka dipaksa sebenarnya untuk mengasimilasi dengan bangsa Siam tanpa pilihan. Rupa-rupanya nazri sebagai pemimipn yang tidak berani untuk bertanding MT UMNO tidak tahu sejarah Indonesia dan Thai. Agaknya apa yang dia tahu mengenai Indonesia dan Thailand aka Siam….dua negara berjiran yang sering dilawati????
Konklusi: Nazri hanya tidak layak duduk dibangku pemain utama hatta bangku pemain simpanan. dia hanya layak duduk dibangku penonton atau bir sahaja dia berlegar diluar stadium….

0 Responses to DIBANGKU PENONTON PUN DIA TAK LAYAK.

Post a Comment

Adap biarlah beradat

Mengenai Aku

Luahan serta pandangan dari sudut rakyat marhien. Rakyat yang akarnya adalah Melayu dan melayu itu adalah akar Tanah ini.

Tanah ini Melayu Nusantara yang punya, tetapi adat Melayu melayan tetamu umpama sedarah, melindung sahabat umpama se bapa, menyuap kawan umpama se ibu.

Adat Melayu juga bila tertindas bangun membingkas, bila di tekan bangkit melawan bila di hina terpa membela.

Fahamilah.....
Dalam adat ada kelembutan,
Dalam pendirian ada ketegasan.


Flag Counter

free counters
Related Posts with Thumbnails

BLOG ARCHIVES

BERANI BERUBAH!!!

BERANI BERUBAH!!!

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan
Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

PAPA DOLL

PAPA DOLL

BANTU KJ KELUAR UMNO

INDIKATOR

Jurublog berharap undian di atas dapat membantu memberi petunjuk kepada kj, itupun atas kenyataan oeh kj bahawa beliau akan keluar dari UMNO sekiranya ramai ahli UMNO sertai PERKASA. Inilah sahaja jasa kecil saya untuk bantu kj keluar dari UMNO.
**Ikhlas**

Twitter

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

BOIKOT OLD TOWN

BOIKOT OLD TOWN

TANAK BUBUR

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    GEJUT KEDAH!!!

    GEJUT KEDAH!!!

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA
    PLEASE SIGN THE PETITION FOR SSS. Click The Logo and you'll be directed to the petition.

    DARI PAS KE UMNO

    PELENGGAQ DETGUAQ