SILA LAWATI BLOG DETGUAQ

SILA LAWATI BLOG DETGUAQ
BLOG INI ADALAH ALTERNATIF KEPADA BLOG PELANTAQHUJAH DAN AKAN MENGGANTIKAN BLOG PELANTAQHUJAH SETELAH PIHAK BLOGSPOT SEHINGGA KINI TIDAK 'REMOVE WARNING CONTENT' SEHINGGA MENYUKARKAN PENGUNJUNG.

Sila e-mailkan....detguaq10@gmail.com

SAYA AMAT MENGALU-ALUKAN SEBARANG MAKLUMAT YANG SAHIH DAN BERFAKTA UNTUK DI WAR-WARKAN DALAM BLOG INI DEMI UNTUK MENGEMBALIKAN KEDAH KEPADA UMNO/BN.

SILA INBOX DALAM FACEBOOK SAYA ATAU E-MAILKAN MAKLUMAT ANDA KEPADA:
detguaq10@gmail.com

Followers

Kat Sini Juga Boleh Daftar Sebagai Rakan Blog

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

TAU TAK PA........BUKAN RAKYAT YANG BODOH!

Posted by Detguaq Friday, November 13, 2009



Keratan penuh yang aku ambil dari blog Mr Bean pembangkang:

Jumaat, 2009 November 13

1Malaysia: Lagi bukti rakyat diperbodohkan(OLEH PEMBANGKANG)

Oleh : Angkasanuri


Selama ini rakyat miskin pastinya merasa sedikit lega kerana pengumuman Skim Baucar Subsidi Beras (SUBUR) seperti yang diumumkan oleh Kerajaan 1Malaysia. Maka bermacam-macam pujian bahawa ini bukti kerajaan mengutamakan dan mendahulukan rakyat.

Tetapi semua itu rupa-rupanya hanya retorik dan satu lagi agenda membodohkan rakyat. Tembelang itu pecah apabila wakil Rakyat Pas Titiwangsa Dr. Lo'Lo Ghazali mempertikaikan keperluan mendapatkan tanda tangan Ketua Bahagian Umno dalam borang SUBUR.

Pendedahan ini menyebabkan berlaku perang mulut di antara Datuk Noh Omar Kementerian yang bertanggungjawab program Subur dengan wakil dari Pakatan Rakyat di Dewan Rakyat hari ini.

Datuk Ngeh Koo Ham (DAP-Beruas) turut mempertikaikan syarat berkenaan dengan bangun menunjukkan borang dan mendakwa di kawasan Taiping, permohonan baucer Subur hanya akan diluluskan kepada orang Umno sahaja.

Apakah Umno sudah terlalu mabuk kuasa atau takut hilang kuasa dan sokongan rakyat sehingga terpaksa guna kaedah ini untuk memaksa rakyat menyokong mereka? Apakah Umno tak tahu nak beza duit kerajaan daripada pembayar cukai dengan duit Umno?

Awal-awal lagi saya menjangkakan bahawa idea 1Malaysia cuma retorik dan idea terdesak untuk mengembalikan sokongan rakyat kepada Umno@BN. Lihatlah apa yang Datuk seri Najib beritahu pada Cuepacs bila kerajaan tak nak beri bonus. Ekonomi gawat, kerajaan perlu berjimat cermat...Untuk berbilion ringgit untuk Pasukan Formula 1Malaysia ada pulak duit...Oh ya lupa...1Malaysia....Rakyat didahulukan....

**************************************************************************************
Kerajaan 1Malaysia: Kerajaan Barisan Nasional Kupon SUBUR: Ilham kerajaan 1Malaysia=Kerajaan Barisan Nasional Gila Kuasa? Tidak!!!! Mengekalkan Kuasa?=YA! Rakyat yang menyokong wajar menerima kupon SUBUR Pembangkang? HOI! TAK MALU KA???DAH TAHU MEMANG KERAJAAN LA NI KERAJAAN BARISAN NASIONAL, TAKKAN NAK SOROK BENDA BAIK YANG KERAJAAN BARISAN NASIONAL BUAT? Bangkang=tidak mahu. Tidak mahu Barisan Nasional = tidak mahu SUBUR. So..pembangkang dok hingaq apa? hangpa atoq la subsidi kepala lembu ka, subsidi arak ka waima subsidi beras sekalipun kat penyokong hangpa kalau dah kata tak mau SUBUR!!! RAKYAT YANG MAHU SUBUR BERERTI RAKYAT YANG MENYOKONG DASAR DAN BANTUAN KERJAAN BARISAN NASIONAL....Tak payah berselindung lagi..... BONUS? Kakitangan Awam sepatutnya bersama-sama dengan kerajaan untuk membantu rakyat yang kini semakin ramai kembali menyokong kerajaan Barisan Nasional. SUBUR adalah sebahagian kecil pengorbanan kakitangan awam untuk sumbangan besar kepada rakyat jelata yang kini telah kembali menyokong dasar-dasar mesra rakyat. SUBUR bukan retorik, tetapi adalah realiti dari kerajaan untuk mengurangkan beban rakyat yang semakin ramai kemblai menyokong Kerjaan Barisan Nasional. Yang beretorik ialah pembangkang. Mereka akan terus menyalakkan bangkangan.... DAN AMAT WAJAR BARISAN NASIONAL SEBAGAI SEBUAH KERAJAAN MENDEDAHKAN SEJELAS-JELASNYA KERJA-KERJA MEMBANTU RAKYAT. TIDAK NANTI, DEPA PULA YANG DOK AMBIL KREDIT KATA PARTI KARAT DEPA YANG USAHA.....

3 Responses to TAU TAK PA........BUKAN RAKYAT YANG BODOH!

  1. lagenda Says:
  2. Salam Ziarah......

    Betoi tu bro puak-puak ni hanya tau nak bangkang dan bangang ja tu ja depa tau.Yang pasti puak-puak depa yang ramai dok beratus nak baucer tu nanti tunggu tengok la........

     
  3. ayyohpeen Says:
  4. Tetapi tidak mahu mengaku bahawa ianya adalah usaha kerjaan barisan nasional. guna cukai untuk bantu rakyat melalui SUBUR adalah langkah RAKYAT DIDAHULUKAN, PENCAPAIAN DIUTAMAKAN...

    **Seronok melihat kebanjiran pelancong ketika F1 berlangsung...duit yang mengalir masuk dapat digunaka nuntuk membantu rakyat yang mahu dibantu. Bukan membantu mereka yang suka menyalak menyalahkan irtu ini tanpa berusahapun untuk menilai tiap langkah positif Kerjaan Barisan Nasional! KAMI RAKYAT MALAYSIA DAH MUAK dengan lakonan pembangkang!

     
  5. Anonymous Says:
  6. Yang masaalahnya, yang Kerajaan Pusat (BN) bagi, puak ni (PR) pi mengaku kata depa (Krajaan PR) bagi.

    Dalam keadaan banjir ni, Kerajaan Pusat, melalui Wakil Rakyat BN menghantar bantuan, beras dsbnya. Kita bagi dikelumpok A, masa tu Wakil Rakyat PR tak mai lagi. Bila Wakil Rakyat BN pi ka kelumpuk B, depa mai ka kelumpuk A dan depa bagi tau orang dikelumpuk A, kata beras dsbnya tadi tu Kerajaan PR Negeri yang bagi. Kejadian ni berlaku di Kuala Nerang. Yang buat kerja macam tu, MP PR Padang Terap. Sikit punya cilaka ka. Hak orang dia kata hak dia. Hak rakyat, bunyi pun. Memang hak rakyat, tapi Kerajaan Pusat (BN) yang urus, bukan Kerajaan Negeri.

    Tak sakit hati ka, macam tu punya perangai? Tu berlaku depan mata Wakil Rakyat Pedu. Bila MP tu buat macam tu, depa nak tauk masuk dalam sungai. Mujuq depa sabaq. Geram.

    Macam SUBUR ni. Memang patut buat macam tu. Kalau tak dak tandatangan Ketua UMNO Bahgian, maananya orang PR yang isi borang permohonan tu. Jangan di bagi. Biar depa menyembah kita. Ngeh Koo Han MP Beruas tu cakap apaaa.... pegi jahanamlah. Cina cauvenis kuat tuuuu... Biar dia menyalak.

    Fasal KUPEKS minta bonus. Bukan PM tak mau bagi. Bila keadaan ekonomi baik esok, esok dia bagi. Presidennya dan Ahli Majlisnya pun dah setuju. Cakap apa lagi. Lain kali nak cakap apa pun, kaji dulu. Jangan jadi katak bawah tempurung. Tak ambil tahu apa orang buat diluar.

    Kerajaan lancar gagasan 1 MALAYSIA kerana dulu kita rakyat Malaysia dah berpecah teruk gara-gara Anuar Ibrahim yang bawa Hindraf dan orang Cina dengan gila2 punya janji PRU12. Anuar Ibrahim nak lawan untuk membantu membawa 18 perkara tuntutan Hindraf dan janji gilanya lagi, nak bagi orang Cina menjadi TPM 2.

    Dek kerana janji gilanya ituuuu...lah, menyebabkan rakyat Malaysia berpecah terok. Sekarang PM kita bertanggungjawab nak satukan balik rakyat Malaysia ni dengan berbagai cara toleransi. Untuk melaksanakan gagasan yang besar ini, seharusnya ada pengorbanan semua pehak dengan Kerajaan Pusat terpaksa menggunakan dana yang banyak disamping rakyat sendiri perihatin dan menerimanya dengan hati terbuka.

    Jika ada petelingkahan sesama kita, dan berterusan pula berlaku pergeseran dengan menimbulkan issu2 sensitif diantara kaum, apa nak jadi negara kita? Tak kan kita nak kembali sekali lagi sejarah hitam 13 Mey? Ini semua wajib kapada rakyat Malaysia perihatin.

    Jangan cakap macam orang bodoh.

    Wallahua'lam

     

Post a Comment

Adap biarlah beradat

Mengenai Aku

Luahan serta pandangan dari sudut rakyat marhien. Rakyat yang akarnya adalah Melayu dan melayu itu adalah akar Tanah ini.

Tanah ini Melayu Nusantara yang punya, tetapi adat Melayu melayan tetamu umpama sedarah, melindung sahabat umpama se bapa, menyuap kawan umpama se ibu.

Adat Melayu juga bila tertindas bangun membingkas, bila di tekan bangkit melawan bila di hina terpa membela.

Fahamilah.....
Dalam adat ada kelembutan,
Dalam pendirian ada ketegasan.


Flag Counter

free counters
Related Posts with Thumbnails

BERANI BERUBAH!!!

BERANI BERUBAH!!!

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan
Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

PAPA DOLL

PAPA DOLL

BANTU KJ KELUAR UMNO

INDIKATOR

Jurublog berharap undian di atas dapat membantu memberi petunjuk kepada kj, itupun atas kenyataan oeh kj bahawa beliau akan keluar dari UMNO sekiranya ramai ahli UMNO sertai PERKASA. Inilah sahaja jasa kecil saya untuk bantu kj keluar dari UMNO.
**Ikhlas**

Twitter

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

BOIKOT OLD TOWN

BOIKOT OLD TOWN

TANAK BUBUR

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    GEJUT KEDAH!!!

    GEJUT KEDAH!!!

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA
    PLEASE SIGN THE PETITION FOR SSS. Click The Logo and you'll be directed to the petition.

    DARI PAS KE UMNO

    PELENGGAQ DETGUAQ