SILA LAWATI BLOG DETGUAQ

SILA LAWATI BLOG DETGUAQ
BLOG INI ADALAH ALTERNATIF KEPADA BLOG PELANTAQHUJAH DAN AKAN MENGGANTIKAN BLOG PELANTAQHUJAH SETELAH PIHAK BLOGSPOT SEHINGGA KINI TIDAK 'REMOVE WARNING CONTENT' SEHINGGA MENYUKARKAN PENGUNJUNG.

Sila e-mailkan....detguaq10@gmail.com

SAYA AMAT MENGALU-ALUKAN SEBARANG MAKLUMAT YANG SAHIH DAN BERFAKTA UNTUK DI WAR-WARKAN DALAM BLOG INI DEMI UNTUK MENGEMBALIKAN KEDAH KEPADA UMNO/BN.

SILA INBOX DALAM FACEBOOK SAYA ATAU E-MAILKAN MAKLUMAT ANDA KEPADA:
detguaq10@gmail.com

Followers

Kat Sini Juga Boleh Daftar Sebagai Rakan Blog

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

SECIPUT 9

Posted by Detguaq Friday, November 20, 2009

Kerana kekangan masa dan dah lama tak update bloh ni, aku sambung balik siri seciput(snippet) aku utk kali yg ke 9. Aku ambil kisah-kisah ringkas 7 hari yg lepas.

1. Blog Isu Dunia Melayu berehat utk masa yang lama. Blog yang agak neutral bagi aku.

2. Majoriti Rakyat marah kepada nameweak kuku(nak kena cakaq anjin ni) kerana selepas mempersendakan kedaulatan Negara kini dia terus dengan dakwah persendaan terhadap Bangsa Majoriti diMalaysia melalui clip videonya yang aku tidak akan linkkan hanya utk mempopularkan anjin ni. Hishamudin mungkin boleh bertindak tegas sehingga tahap memberi AMARAN sahaja kepada anjin yang dah dilepaskan dari jepitan ini.


3. Blog pembangkang cuba ketengahkan isu rombakan kabinet. JANGANLAH DOK SIBUK DENGAN URUSAN DATO SERI NAJIB. Jika rombakan itu boleh memperkukuhkan pengurusan dan performance kabinet beliau, maka aku mengalu-alukannya. Stabil kabinet, stabillah negara. Takkan nak dibiarkan anai-anai half pass six mereputkan kabinet dia pula? Tu yang LIABILITY TERBESAQ tu pun kena di'bleach out' juga.....permudahkan situasi ini supaya majoriti ahli-ahli akar-umbi dapat menarik nafas lega dan memberi tumpuanb unttuk memperkukuhkan parti dari bawah.

4. He he he....jom pakat gelak sakan ramai-ramai!!! KITA GELAK DULU! PIS nak buat kempen ni (malas aku nak tulis penuh...geleman). Dah hangpa songlap dana tu dulu sampai la nipun akaun dia ntah betul ntah tidak, hanya setakat nak jana perhatian baru melalui kaedah basi!

5. Dari bolg ini depa dok kalut pasal UMNO Kedah. Ya memang UMNO Kedah kalut! Kalut sungguh, tapi bukan kalut pasai itu ini setakat dimulut, tetapi kalut dengan banyak aktiviti-aktivit yang rangka dan telah, sedang dan akan berjalan sehingga akhir tahun. manakala aktiviti untuk tahun 2010 pun aku dengar sudah siap dirangka drafnya! Pasai aku setuju yang ni aku tak setuju yang tu mana boleh elak....UMNO parti demokrasi bukan macam PIS, parti demo kasi, ambo tok seh bui....atau PKR yang hanya ada DEMO, tetapi bukan DEMOkrasi sebaliknya DEMOnstrasi.

6. Dari blog ini Aku suka dengan komen ini:

DR 1221 said...

salam
di bumi bertuah ini kita dapat melakukan amal ibadat tanpa sekatan, saudara sampai ke seberang untuk menderma, ini menunjukkan barakahnya malaysia. kita mungkin tidak dapat menikmati semua ini sekiranya berada di mana2 negara dewasa ini lebih2 lagi ketika di mana zaman jahiliah, beribadat akan diseksa, itupun saudara masih menggambarkan golongan yg saudara tidak berkenan sebagai musuh yg perlu ditentang ?
jika itulah pendirian saudara, sekali saudara menentang, 1000X ana menghentam. negara ini kita jaga baik2 dari anasir2 jahat yg bakal merosakkan kepincangan hidup kita dan menghanyutkan segala apa yg telah dimiliki kini sehingga kita berada di level yg selesa sebagaimana yg saudara rasai kini.

**Ramai dari kita dialpakan oleh pemimipin pembangkang seolah-olah Kerajaan Barissan nasional sangat kejam. Namun jika dilihat komen diatas, maka seluruh majoriti rakyat wajar bangun dari mimpi yang sengaja di tiupkan dalam minda politik rakyat agar bangun dan meninggalkan budaya politik tipuan mereka.

7. Blog ni cerita PASAI MASUK MASJID. Ya....masuk masjid pasai nak lawat, nak raikan majlis, nak ujudkan kemesraan dan perpaduan tak pa. nak 'cenvert' ke Islampun takpa.....tapi yang Xavier tu masuk masjid buat apa kalau bukan tujuan berpolitik???Hebat kalau bab-bab nak rasionalkan tindakan pemimpin hangpa na? Belajaq saja tinggi, tapi politik tahap sampah!

8. Blog ini boleh diletak dalam kategori stok untuk maklumat ilmiah. Tetapi satu sahaja yang dia tak tahu yang nyawa politik de fuck too dah dipenghujung. Majoriti rakyat sudah dapat mencium bau tengik politik busuk beliau apabila mencanangkan serangan pusingan kedua terhadap Perdana Menteri, Dato' Seri najib Tun Razak, kerana sedang majoriti rakyat meletakkanb harapan agar DSNTR dapat membawa negara kembali kukuh dalam ekonomi, politik kembali stabil dan rakyat kembali berpadu, dia dok nak serang semua sudut bagi kacau bilau seperti zaman kerajaan 3 beranak.. Sori beb...ini kerajaan 1Malaysia....kali ni sapa yang tido hah?

9. Ku suka juga artikel dari blog remaja ini. Tapi bolehkah dia berkolabrasikan pandangan dia dalam hawa politik? Apakah rasional yang dia beri dalam situasi sosial bolegh diadaptasi dalam amalan politiknya?

10. Ada politik tapis pulak....setakat beri andaian sahaja, tetapi tak tahu nak bagi penyelesaian...Ingat senang nak tapis? Kalau awal-awal sapapun tak tau perangai sebenar, tetapi dah lama baru terlondeh segala perangai buruk...macam Eli Wong, macam Ron Liu, macam Tiga Rasa, macam Gondolakrishnan, bla, bla, bla.....

11. Antara blog yang pemiliknya bekerja dengan kerajaan tetapi menyokong pembangkang. Hai....cikgu, cikgu.....apa lagi yang hangpa mau???


Cukuplah dulu.....

0 Responses to SECIPUT 9

Post a Comment

Adap biarlah beradat

Mengenai Aku

Luahan serta pandangan dari sudut rakyat marhien. Rakyat yang akarnya adalah Melayu dan melayu itu adalah akar Tanah ini.

Tanah ini Melayu Nusantara yang punya, tetapi adat Melayu melayan tetamu umpama sedarah, melindung sahabat umpama se bapa, menyuap kawan umpama se ibu.

Adat Melayu juga bila tertindas bangun membingkas, bila di tekan bangkit melawan bila di hina terpa membela.

Fahamilah.....
Dalam adat ada kelembutan,
Dalam pendirian ada ketegasan.


Flag Counter

free counters
Related Posts with Thumbnails

BERANI BERUBAH!!!

BERANI BERUBAH!!!

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan
Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

PAPA DOLL

PAPA DOLL

BANTU KJ KELUAR UMNO

INDIKATOR

Jurublog berharap undian di atas dapat membantu memberi petunjuk kepada kj, itupun atas kenyataan oeh kj bahawa beliau akan keluar dari UMNO sekiranya ramai ahli UMNO sertai PERKASA. Inilah sahaja jasa kecil saya untuk bantu kj keluar dari UMNO.
**Ikhlas**

Twitter

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

BOIKOT OLD TOWN

BOIKOT OLD TOWN

TANAK BUBUR

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    GEJUT KEDAH!!!

    GEJUT KEDAH!!!

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA
    PLEASE SIGN THE PETITION FOR SSS. Click The Logo and you'll be directed to the petition.

    DARI PAS KE UMNO

    PELENGGAQ DETGUAQ