SILA LAWATI BLOG DETGUAQ

SILA LAWATI BLOG DETGUAQ
BLOG INI ADALAH ALTERNATIF KEPADA BLOG PELANTAQHUJAH DAN AKAN MENGGANTIKAN BLOG PELANTAQHUJAH SETELAH PIHAK BLOGSPOT SEHINGGA KINI TIDAK 'REMOVE WARNING CONTENT' SEHINGGA MENYUKARKAN PENGUNJUNG.

Sila e-mailkan....detguaq10@gmail.com

SAYA AMAT MENGALU-ALUKAN SEBARANG MAKLUMAT YANG SAHIH DAN BERFAKTA UNTUK DI WAR-WARKAN DALAM BLOG INI DEMI UNTUK MENGEMBALIKAN KEDAH KEPADA UMNO/BN.

SILA INBOX DALAM FACEBOOK SAYA ATAU E-MAILKAN MAKLUMAT ANDA KEPADA:
detguaq10@gmail.com

Followers

Kat Sini Juga Boleh Daftar Sebagai Rakan Blog

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

BN MENANG KEDAH SENANG.

Posted by Detguaq Thursday, November 5, 2009


Diharap blogger-blogger Kedah yang pro-UMNO/BN akan CnP logo BN MENANG KEDAH SENANG yang terdapat disebelah kanan atas blog ini untuk ditampalkan kepada blog masing-masing sebagai tanda menyokong usaha untuk mengembalikan Kedah kepada UMNO/BN.

Sementara itu satu majlis pelancaran secara resmi GERAKAN 1MALAYSIA Peringkat Negeri Kedah dengan tema BN MENANG KEDAH SENANG akan diadakan pada:

HARI: KHAMIS TARIKH: 12hb NOV 2009 JAM: 4.00 PETANG LOKASI: PADANG SEKOLAH KEBANGSAAN SERI PANTAI KUALA KEDAH

PERASMIAN AKAN DILAKUKAN OLEH:
TAN SRI MUHYIDDIN YASSIN
TIMBALAN PRESIDEN UMNO
(TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA)


Seluruh rakyat Kedah adalah dialu-alukan untuk datang beramai-ramai bagi memeriahkan lagi majlis perlancaran berkenaan yang diadakan secara terbuka.

6 Responses to BN MENANG KEDAH SENANG.

  1. mengkuang Says:
  2. BN menang belum tentu rakyat Kedah senang, tidak semudah itu kalau berjanji. Niat memang baik tapi kadang-kadang mesej begini macam bommerang dan akan menghantui BN nanti.. PAS menang sekarang pun rakyat senang, macam dulu la, tak ada apa-apa perubahan..status-quo. Saya setuju ada slogan tapi kalau boleh fikir cara lain sikit lebih baik. Sekadar mencadang....

     
  3. Anonymous Says:
  4. apa paihh bleh buat. dpt printah cuma puak2 paihh yg ada kabel saja yg dpt. aku sokong paihh jugak, pakai kupiah bkt mertajam jugak, tapi dah 18 kali pi hantaq tender satu pun tak sangkuttt.

    umno dulu kurang2 pun 5-8 kali rotate dah sangkut, ok la jugakk. bila cek2 tgkkk yg dpt amboiihhh org sama sajaaa, jgn la mcm nii. pejabat menteri besaq kene la teluihhh bak angg..

    hj.roslan
    yan

     
  5. Anonymous Says:
  6. Salam mengkuang,

    Apa maksud "BN menang belum tentu rakyat Kedah senang, tidak semudah itu kalau berjanji."

    Apakah sebelum ini BN tidak pernah menjadi kerajaan diNegeri Kedah? Apakah hendak dinafikan bahawa sepanjang Kedah ditadbir oleh Kerajaan Perikatan/BN, taraf kehidupan rakyat bertambah baik?

    Ini bukan motto Mengkuang, motto selalunya hanya jadi perhiasan bibir terutamanya kepada parti pembangkang kerana mereka tidak pernah memerintah dalam ertikata sebenar. Memang hingga sekarang kebanyakan rakyat masih boleh menjalani kehidupan, tetapi jika dilihat graf, keadaannya adalah mendatar, menunggu untuk menurun. Ini adalah kata-kata perangsang untuk mengembalikan Kedah ketangan UMNO/BN supaya kita duduk seBARISAN dengan Kerajaan Pusat agar graf kembali menunjukkan peningkatan dipelbagai bidang.

    Saya harap Mengkuang menghayati kata-kata perangsang tersebut dan turut berusaha membantu sekadar mampu agar anda adalah salah seorang yang daapt menampan 'boomerang', itupun jika ianyaadalah boomerang. saya berpandangan ia adalah 'lontaran' ilham hebat dari DSNTR yang dapat mendokong penerusan dasara wawasan 2020 ilham TDM.

    Pembangkang resah.............

    **Guaqjuga

     
  7. Anonymous Says:
  8. 'BN MENANG KEDAH SENANG'

    La, macam nampak Kedah senang, tambah2 dapat hasil balak 208 persen.

    Waaoooo.... dengar tu bukan main lagi. Kuncu2 pun puji Ustaz Azizan, buka calang2 MB ooo... boleh keluar hasil macam tu punya banyaK.

    MEMANG LAH KERAJAAN SENANG. KUNCU2 INDIVIDU LAGI TAMBAH SENANG. APA LAGI LAH YNG JADI PENASIHAT EKONOMI MB. DI NI KONSALTEN BIDANG LAIN. TIBA2 JE JADI KONSALTEN EKONOMI MB. DENGAQ KATA HABIS GLC DIA KONTROL. HEBAT HEBAT....

    Nak tanya sikit. Hutan balak mana yang hangpa tebaih niiii...?

    Jika Rimba Teloi, orang selatan Sungai Muda tunggu masa lah, banjir besar pasti melanda. Lepas tu, tunggu masa lah, Tasik Ampangan Muda dan Tasik Ampangan Pedu akan kering. Akibahnya persawahan MADA akan kering kontang, pesawah tak dapat buat bendang. Lain di Kelantan, jika bukit gondol, airnya tak ada, Tasik Ampangan Pergau, tidak digunakan sebagai perairan sawah KADA. Sawah di Kedah mengharapkan 100 peratus perairan Ampangan Pedu dan Ampangan Muda.

    Jika Rimba Buit Hijau, tunggu masa lah orang Sedim kena banjir besar dan bersedia lah cari tapak rumah lain untuk pindah.

    Jika Rimba Bukit di Daerah Kubang Pasu, tunggulah masa rakyat di Kubang Pasu akan kena sekali lagi banjir besar dan beribu2 hektar sawah2 padi di Daerah Kubang Pasu dan Daerah Kota Setar akan tenggelam. Padahnya, rakyat akan menunggu bantuan Keraan Pusat. Kerajaan Negeri kata ini tanggungjawab Kerajaan Pusat, kerana bencana alam.

    Setakat sekarang ini, jika dikaji tak ada hutan lagi di Kedah ni yang boleh mendatangkan hasil sebanyak itu.

    Segala2nya ini, sudah tentu MB hanya mendenga nasihat pakar2 ekonomi yang ada di sekelilingnya yang sentiasa mengambil kesempatan kerana kepentingan diri.

    Kesenangan dengan hasil balak, tidak seberapa banyak dan tdak seberapa lama yang boleh di makan, jika tidak ditambah dengan hasil daripada yang telah diatur pada zaman Kerajaan BN dahulu. Umpamanya, menambahkan kehadziran penanam modala luar di KHTP. Sekarang telah kedengaran hujung2 telinga, bahawa banyak penanam modal luar membatalkan cadangan mereka melabur di KHTP.

    Jika keadaan sebgini rupa, macamana Kedah nak Senang smasa pemerintahan PR ini?.

    Apa pun, 'BN MENANG barulah KEDAH SENANG'.

     
  9. Detguaq Says:
  10. Anon 1:18,

    Dalam dok nampak tak buat apa-apa, rupanya depa ada apa-apa. Tengok macam ok jer....sedaq-sedaq dah tambah lagi ropanya....hebat sunggoh depa ni kalu kearah yang macam tu.....hmm...berkaitan dengan 'balak' juga......

     
  11. Anonymous Says:
  12. BN Menang Kedah Senang?

    harggptuiiihh....

    BN selama ni dah MENANG, ada ke rakyat kedah hidup senang. HARAMJADAH.

    BN Menang, bukan Kedah yang senang, tapi pecacai BN yang dapat duit senang la.

    UMNO Be End, mampus la korang. Makan duit haram, bila nak ingat Tuhan?, kalau hari-hari main telan, orang lain susah tak pernah nak kenang, bila kita yang susah baru ingat senang.

    insaflah.............

     

Post a Comment

Adap biarlah beradat

Mengenai Aku

Luahan serta pandangan dari sudut rakyat marhien. Rakyat yang akarnya adalah Melayu dan melayu itu adalah akar Tanah ini.

Tanah ini Melayu Nusantara yang punya, tetapi adat Melayu melayan tetamu umpama sedarah, melindung sahabat umpama se bapa, menyuap kawan umpama se ibu.

Adat Melayu juga bila tertindas bangun membingkas, bila di tekan bangkit melawan bila di hina terpa membela.

Fahamilah.....
Dalam adat ada kelembutan,
Dalam pendirian ada ketegasan.


Flag Counter

free counters
Related Posts with Thumbnails

BERANI BERUBAH!!!

BERANI BERUBAH!!!

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan
Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

PAPA DOLL

PAPA DOLL

BANTU KJ KELUAR UMNO

INDIKATOR

Jurublog berharap undian di atas dapat membantu memberi petunjuk kepada kj, itupun atas kenyataan oeh kj bahawa beliau akan keluar dari UMNO sekiranya ramai ahli UMNO sertai PERKASA. Inilah sahaja jasa kecil saya untuk bantu kj keluar dari UMNO.
**Ikhlas**

Twitter

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

BOIKOT OLD TOWN

BOIKOT OLD TOWN

TANAK BUBUR

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    GEJUT KEDAH!!!

    GEJUT KEDAH!!!

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA
    PLEASE SIGN THE PETITION FOR SSS. Click The Logo and you'll be directed to the petition.

    DARI PAS KE UMNO

    PELENGGAQ DETGUAQ