SILA LAWATI BLOG DETGUAQ

SILA LAWATI BLOG DETGUAQ
BLOG INI ADALAH ALTERNATIF KEPADA BLOG PELANTAQHUJAH DAN AKAN MENGGANTIKAN BLOG PELANTAQHUJAH SETELAH PIHAK BLOGSPOT SEHINGGA KINI TIDAK 'REMOVE WARNING CONTENT' SEHINGGA MENYUKARKAN PENGUNJUNG.

Sila e-mailkan....detguaq10@gmail.com

SAYA AMAT MENGALU-ALUKAN SEBARANG MAKLUMAT YANG SAHIH DAN BERFAKTA UNTUK DI WAR-WARKAN DALAM BLOG INI DEMI UNTUK MENGEMBALIKAN KEDAH KEPADA UMNO/BN.

SILA INBOX DALAM FACEBOOK SAYA ATAU E-MAILKAN MAKLUMAT ANDA KEPADA:
detguaq10@gmail.com

Followers

Kat Sini Juga Boleh Daftar Sebagai Rakan Blog

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

PEMIMPIN BERBOHONG DIPENTAS , AHLI BERBOHONG DIMAYA

Posted by Detguaq Monday, October 5, 2009



Aku petik cerita lawak dari sebuah blog yang menyokong parti yang hidup mati mereka mengharapkan sandiwara mereka dipentas-pentas smbil memungut derma sebagai elaun sara hidup bagi yang belum menjadi wakil rakyat dan memolok elaun sebagai YB hasil dari sumbangan belas kasihan dari Kerajaan Pusat dibawah Parti Barisan Nasional diatas kemahiran seni lakon teater diatas pentas-pentas sumber kewangan mereka yang mereka tagih dari ahli-ahli mereka yang rata-rata dhoif. Namun sedikit bernyawa bila mendapat bantuan kewangan dari penjilat yahudi, iaitu Brader Anvar Bin Ibraheem.

Begini bunyinya:

Penulis ada berbual dengan seorang ajk Pemuda Bahagian UMNO secara tidak langsung beliau menyatakan harapan kalah itu cerah kepada UMNO. Inilah persepsi dan minda ahli-ahli UMNO hatta yang berjawatan tinggi dalam UMNO, sudah mengakui kalah sebelum mereka bertanding. Walhal sebelum-sebelum ini tiada dalam kamus hidup UMNO bahawa UMNO akan kalah.

**Salam Bro! AJK Pemuda Bahagian UMNO yang mana? atau hanya berjumpa seorang manusia yang masih muda, tetapi bukan pemuda UMNOpun. Sampaikan pemuda mana datangnyapun tak diberi tahu. persepsi yang dikatakan hanyalah mono ilusi seorang yang dimentia. sekadar menyebut secara rambang menunjukkan pemikirannya yang juga rambang seperti melihat warna putih tetapi ternampakkan hitam. Aku yang dah berada disini sebelumpun bermula pemilihan dan penamaan calon. Bukan hanya seluruh ahli-ahli UMNO Bahagian Teluk Kemang yang mahukan TSIS sebagai calon, malahan mereka-mereka yang disebut-sebut sebagai antara calon pilihan juga cenderung untuk menyokong TSIS sebagai calon dengan sekongan tidak berbelah bagi. Aku sempat bersembang dari hati kehati dengan salah seorang yang disebut-sebut sebagai antara calon favourite yang hanya aku perkenalkan sebagai cikgu. Beliau menerangkan bahawa bagi dirinya sendiri, beliau lebih kepada menyokong TSIS sebagai calon berbanding diri beliau kerana beliau amat selesa bekerjasama dengan TSIS selama ini dibahagian Teluk Kemang. Aku juga ada bertanya mengenai ura-ura bahawa calon wanita yang hendak diketengahkan, dia yang juga AJK Bahagian Teluk Kemang dengan segera menyatakan wanita yang dicadangkan itu juga menyatakan sokongan bulat kepada TSIS seiring dengan kehendak seluruh ahli-ahli UMNO Teluk Kemang dan tujuh lagi Bahagian-bahagian UMNO N9 serta NGO-NGO dan sebahagian besar rakyat N9 yang pernah merasai penghidupan dibawah TSIS sebagai MB dulu. Jadi tidak timbul isu mengaku kalah dalam pemilihan TSIS sebagai calon, malahan rakyat DUN bagan Pinang yakin yang UMNO akan mencapai kemenangan dan terus mempertahankan DUN Bagan Pinang dari jatuh kepada parti yang hidup hanya dipentas-pentas ceramah.

Kamus UMNO? Adakah? Kat mana dia ni beli? Tolong belikan, aku nak tengok! Bro, kalah menang adat bertanding, dan UMNO sebagai sebuah parti pejuang tidak dapat lari dari kenyataan kalah menang. KALAH MENANG ADAT BERTANDING. Bila menang, wajar diraikan, bila kalah kami redho, bukannya seperti parti lawan, bila kalah bermacam-macam tohmahan dihamburkan kepada semua pihak yang terbabit.

Semalam kali kedua TV3 memberitakan bahawa pembuat kecoh yang melebamkan dua orang UMNO iaitu Dato Azez pahlawan Mat Rempit di Kutub, kalah dengan penumbuk ‘pembangkang’. Dalam sejarah penulis belum ada lagi gedebe PAS yang membelasah orang UMNO sepanjang 12 pilihanraya umum yang lalu. Kerana sisitem tarbiyyah PAS dan UMNO berbeda. Niat orang PAS dan didikan pimpinan PAS berbeda dengan niat dan didikan pimpian UMNO.

**Sistem Tarbiyah? Mungkin pada zaman Fadhil Noor sebagai Presiden depa ada sifat-sifat baik SEDIKIT-SEBANYAK. Tetapi semenjak diTer'Ghebiah' oleh puak-puak komplot haram dan gangster yang depa menjadi ahli sekutu yang karib, sistem tarbiyah puak jahat nilah yang dengan cepat diserap dan menjadi amalan harian ahli-ahli PIS. Sikap dan karektor ganas ketika berkempen sudah mendaging dengan ahli-PIS ketika menjalankan tugas berkempen malah amat sesuai jika aku labelkan mereka ini sudah menghampiri perangai militan yang meletakkan akal dilutut. Memang PIS dan UMNO berbeza. BETUL!!! SETUJU!!! AMAT SETUJU!!!! UMNO sentiasa memikirkan kebajikan rakyat. PIS memikirkan bagaimana nak mengikis duit ahli melalui ceramah untuk membiayai pemimpin mereka yang kerja mereka umpama pelakon teater sepanjang zaman. Dan aku sedar bahawa lakonan mereka kini bertambah baik selepas memasuki AKADEMI SENI LAKON DiBawah tunjukajar seniman politik tersohor, iaitu Brader Anvar Bin Ibraheem. Peluang Rakyat kini menjadi lebih mudah untuk melihat pementasan teater dengan bayaran amat murah dengan masa pertunjukan yang agak panjang. SEMUGA TERHIBUR......

0 Responses to PEMIMPIN BERBOHONG DIPENTAS , AHLI BERBOHONG DIMAYA

Post a Comment

Adap biarlah beradat

Mengenai Aku

Luahan serta pandangan dari sudut rakyat marhien. Rakyat yang akarnya adalah Melayu dan melayu itu adalah akar Tanah ini.

Tanah ini Melayu Nusantara yang punya, tetapi adat Melayu melayan tetamu umpama sedarah, melindung sahabat umpama se bapa, menyuap kawan umpama se ibu.

Adat Melayu juga bila tertindas bangun membingkas, bila di tekan bangkit melawan bila di hina terpa membela.

Fahamilah.....
Dalam adat ada kelembutan,
Dalam pendirian ada ketegasan.


Flag Counter

free counters
Related Posts with Thumbnails

BLOG ARCHIVES

BERANI BERUBAH!!!

BERANI BERUBAH!!!

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan
Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

PAPA DOLL

PAPA DOLL

BANTU KJ KELUAR UMNO

INDIKATOR

Jurublog berharap undian di atas dapat membantu memberi petunjuk kepada kj, itupun atas kenyataan oeh kj bahawa beliau akan keluar dari UMNO sekiranya ramai ahli UMNO sertai PERKASA. Inilah sahaja jasa kecil saya untuk bantu kj keluar dari UMNO.
**Ikhlas**

Twitter

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

BOIKOT OLD TOWN

BOIKOT OLD TOWN

TANAK BUBUR

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    GEJUT KEDAH!!!

    GEJUT KEDAH!!!

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA
    PLEASE SIGN THE PETITION FOR SSS. Click The Logo and you'll be directed to the petition.

    DARI PAS KE UMNO

    PELENGGAQ DETGUAQ