SILA LAWATI BLOG DETGUAQ

SILA LAWATI BLOG DETGUAQ
BLOG INI ADALAH ALTERNATIF KEPADA BLOG PELANTAQHUJAH DAN AKAN MENGGANTIKAN BLOG PELANTAQHUJAH SETELAH PIHAK BLOGSPOT SEHINGGA KINI TIDAK 'REMOVE WARNING CONTENT' SEHINGGA MENYUKARKAN PENGUNJUNG.

Sila e-mailkan....detguaq10@gmail.com

SAYA AMAT MENGALU-ALUKAN SEBARANG MAKLUMAT YANG SAHIH DAN BERFAKTA UNTUK DI WAR-WARKAN DALAM BLOG INI DEMI UNTUK MENGEMBALIKAN KEDAH KEPADA UMNO/BN.

SILA INBOX DALAM FACEBOOK SAYA ATAU E-MAILKAN MAKLUMAT ANDA KEPADA:
detguaq10@gmail.com

Followers

Kat Sini Juga Boleh Daftar Sebagai Rakan Blog

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

MU PAHE DOK N.AJIS GHOYAK GAPO?

Posted by Detguaq Monday, October 26, 2009


25 October 2009

Cuba Faham Betoi2 Apa Yg sebenaqnya hendak di sampaikan oleh TGNA

Resional Cadangan Muktamar Khas Oleh TGNA
Oleh
Ayiem

"Aku telah cuba menahan diri dari mengulas isu ini tetapi ternyata aku gagal untuk terus diam apabila melihat ulasan dan laporan dari blog pro PAS sendiri seolah-olah nanar dan histeria, merapu meraban cam orang meroyan mengutuk Tuan Guru Nik Aziz.Gempar,kecoh,hingar bingar apabila Tuan Guru Nik Aziz melontarkan saranan supaya PAS mengadakan Muktamar Khas.Tidak ada salahnya dengan saranan TGNA,tidak ada silapnya...

Yang silap adalah kita yang gagal memahami msg yang cuba disampaikan oleh TGNA.

Apabila TGNA menyatakan bahawa UM-no perlu mengubah 'dasar'nya yang assabiyyah kepada 'dasar' Islam,UM-no gagal memahami massage yang cuba disampaikan oleh TGNA.Sehinggakan ada yang menyatakan TGNA telah sesat.Naina Merican yang tak berapa nak melayu itu pun mengutuk TGNA didalam Perhimpunan Agung UM-no dengan menyatakan TGNA sesat tetapi gagal diambil tindakan oleh puak-puak yang dianggap ulama didalam UM-no.

Isu Muktamar Khas PAS juga sama,aku menyangkakan hanya UM-no yang gagal memahami tetapi rupanya masih ramai didalam PAS yang meraba-raba mencari intipati saranan TGNA.

Isu ini telah timbul dulu dan telah membuatkan banyak pihak didalam PAS yang kelam kabut dan nanar termasuk juga dikalangan pimpinan.

TGNA juga telah mengadakan pertemuan dengan pimpinan tertinggi PAS sebelum ini dan jalan penyelesaian telah disepakati bahawa PAS akan terus bersama Pakatan Rakyat,sesuai dengan keputusan yang dicapai didalam Muktamar diIpoh dahulu.

Namun jalan penyelesaian itu ternyata tidak selamanya dipatuhi,bila mana masih ada kalangan pimpinan PAS (segelintir) yang seolah-olah masih terliur untuk meneruskan agenda tersembunyi dengan meneruskan perbincangan tersembunyi dengan puak-puak UM-no dan terus menerus membuat tindakan yang bertentangan dengan kesepakatan yang telah dicapai.

Nasihat yang diberi,tidak diendahkan,iya didepan tetapi mencebek dibelakang. (kalu di Kelantan orang panggil 'ho kera' ) mengiyakan didepan tetapi terus tidak menendahkan dibelakang.

Maka sebagai 'orang tua' didalam PAS,TGNA perlu menyatakan perkara ini hanya semata-mata kerana sifat dirinya yang sayang kepada PAS dan tidak mahu melihat PAS mengadaikan maruahnya untuk bersekongkol dengan UM-no.

Biarlah perwakilan yang menentukan pendirian mereka terhadap individu-individu yang dimaksudkan oleh TGNA.

Cuba lihat PAS dari sudut TGNA,insyaALlah kita akan nampak apa yang cuba dilontarkan oleh TGNA

Cucu Tok Ayah

**************************************************************************************

Macamana kami nak faham? Hat dok kelitin kelilin lutut diapun otak dok dikepala lutut. UMNO memperjuangkan hubbul Wathon, depa kata dok pejuang assobiah! Depa dok kena pekuda dengan DAP tu pulak nak panggil apa? Dan depa dok ikut telunjuk ejen Yahudi hanya kerana kenyang memolok kedalam perut depa juga nak dilabelkan apa? Depa sendiri sebut perpaduan, depa sendiri tolak...la....yang presidenpun satu hal juga. Awat tak bagi N.ajis yang umum, kalau dia umum tentu tak jadi masaalah. Ni hangpa belakangkan peranan dia..... Hangpa ni termasuk presiden hangpa nak tau dak? kalau orang lain buat pengumuman penting, itu tak demokratik, tak diiktiraf sebagai mewakili majlis buboq shora hangpa. Tetapi kalau ada perkara waima dia sendiripun tak faham, tak gheti walau sebesaq habuk pun, tapi kalau dia umum barulah demokratik, barulah kononnya dari majlis buboq shora hangpa.

Ni, Ustad Azizanpun depa dah chop sebagai orang jahat pasai dia tolak EGM! Puak taksub depa kata Azizan ni hanya layak disetarafkan tinggi kepala lutut N.ajis saja dia diumpamakan.... Ada yang kata kalau tak salah buat apa takut adakan EGM(Mat terap kata AGM).

2 Responses to MU PAHE DOK N.AJIS GHOYAK GAPO?

  1. Anonymous Says:
  2. nik aziz kata, aku ni nok mapuh doh. tak dok ko sapo nok lantik aku jadi presiden pas walau sekejap pun. nanti bila aku mampos nanti dalam syurga ,aku tok leh nok jadi mursidul pas lagi dah. sebab di sana takdok lambang bulan penuh ni...

    aku ni sebenarnya cakap nipu pada semua manusia melayu islam di kelantan nu sejak 19 tahun yang lalu.

    tok guru nik aziz nyayuk nok mampos esok lusa dah.

     
  3. Detguaq Says:
  4. Anon,
    Mu niey panda-panda pulok! Demo pechayo hok kato ore poteh kapey harbi ye doa N.ajis diteghimo sokmo.....sapo ye dok teghimo sokmo doa N.ajis niey!

     

Post a Comment

Adap biarlah beradat

Mengenai Aku

Luahan serta pandangan dari sudut rakyat marhien. Rakyat yang akarnya adalah Melayu dan melayu itu adalah akar Tanah ini.

Tanah ini Melayu Nusantara yang punya, tetapi adat Melayu melayan tetamu umpama sedarah, melindung sahabat umpama se bapa, menyuap kawan umpama se ibu.

Adat Melayu juga bila tertindas bangun membingkas, bila di tekan bangkit melawan bila di hina terpa membela.

Fahamilah.....
Dalam adat ada kelembutan,
Dalam pendirian ada ketegasan.


Flag Counter

free counters
Related Posts with Thumbnails

BLOG ARCHIVES

BERANI BERUBAH!!!

BERANI BERUBAH!!!

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan
Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

PAPA DOLL

PAPA DOLL

BANTU KJ KELUAR UMNO

INDIKATOR

Jurublog berharap undian di atas dapat membantu memberi petunjuk kepada kj, itupun atas kenyataan oeh kj bahawa beliau akan keluar dari UMNO sekiranya ramai ahli UMNO sertai PERKASA. Inilah sahaja jasa kecil saya untuk bantu kj keluar dari UMNO.
**Ikhlas**

Twitter

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

BOIKOT OLD TOWN

BOIKOT OLD TOWN

TANAK BUBUR

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    GEJUT KEDAH!!!

    GEJUT KEDAH!!!

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA
    PLEASE SIGN THE PETITION FOR SSS. Click The Logo and you'll be directed to the petition.

    DARI PAS KE UMNO

    PELENGGAQ DETGUAQ