SILA LAWATI BLOG DETGUAQ

SILA LAWATI BLOG DETGUAQ
BLOG INI ADALAH ALTERNATIF KEPADA BLOG PELANTAQHUJAH DAN AKAN MENGGANTIKAN BLOG PELANTAQHUJAH SETELAH PIHAK BLOGSPOT SEHINGGA KINI TIDAK 'REMOVE WARNING CONTENT' SEHINGGA MENYUKARKAN PENGUNJUNG.

Sila e-mailkan....detguaq10@gmail.com

SAYA AMAT MENGALU-ALUKAN SEBARANG MAKLUMAT YANG SAHIH DAN BERFAKTA UNTUK DI WAR-WARKAN DALAM BLOG INI DEMI UNTUK MENGEMBALIKAN KEDAH KEPADA UMNO/BN.

SILA INBOX DALAM FACEBOOK SAYA ATAU E-MAILKAN MAKLUMAT ANDA KEPADA:
detguaq10@gmail.com

Followers

Kat Sini Juga Boleh Daftar Sebagai Rakan Blog

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

MASAK OMPOK LA KAU KJ X DAPEK BAPAK IPAR KAU NAK NOLONG LAYI

Posted by Detguaq Wednesday, October 14, 2009

Tajuk diatas aku ambil dari komen sahabat aku, bro wah-janggo yang memberi komen dalam blog ini. Hasil dari amatan aku ternyata api kebencian akar umbi terhadap perangai elitis kj dan segala komplot beliau untuk mencengkam kuku kuasa politik serta pembolotan projek sebagai janakuasa dana beliau sehingga menghumbangkan UMNO dan BN kekancah krisis kepercayaan yang amat teruk dan sehingga kini masih belum pulih dengan sepenuhnya.

Jika aku hanya mencadangkan dia untuk melepaskan jawatan dan biarkan ianya dipangku oleh YB Razali, kemudiannya balik kerombau untuk belajar menjadi Ketua Pemuda Cawangan dan membuat kerja-kerja gurka UMNO dahulu sebelum kembali bertarung untuk memanjat hiraki kemipmpinan pusat dan bukan melalui jalan pintas, yang aku anggap sebagai tidak 'jantan' ada pula ahli-ahli yang lebih ekstrim saranan mereka terhadap kj, iaitu samada hanya menjadi ahli biasa UMNO supaya UMNO tidak terus parah tidak terus serba salah jga ada yang mahu beliau kelur dari parti kerana mereka berpandangan hanya dengan keluarnya kj dari parti, kestabilan parti akan kembali kelandasan yang betul.


KEBENCIAN YANG MASIH MELUAP-LUAP
OLEH MAJORITI AHLI-AHLI
PEMUDA UMNO HAMPIR DISELURUH BAHAGIAN
DISELURUH NEGARA TERHADAP KJ
DITERJEMAHKAN PADA BUNTING INI

Penelanjangan cerita sebenar konspirasi jahat kj terhadap Tan sri Isa Samad yang akhirnya dengan kuasa Allah yang tidak dapat ditolak hatta oleh IBLIS pun dalam berapa siri pendedahan yang boleh diklik PART 1, PART2, PART 3!

Manakala Paprpukari yang sentiasa melekat diCommand Centre semasa PRK N31 lalu mendakwa bahawa YB Razali Ibrahimlah yang berpecah peluh mengetuai kempen dan gerakerja jentera Pemuda, perkara yang sebaliknya berlaku diPeti Undi Teluk Kemang terutama di Taman Intan Perdana dimana UMNO Kedah menjadi Negeri angkat kepada gerakan TIP dan TBP, kelibat Ketua-ketua Pemuda Bahagian dan juga Ketua Pemuda Negeri umpama biskut yang sekejap ada sekejab tiada, malah lebih memburuk lagi biskut tersebut umpama biskut masuk angin....baru dipegang sudah melerai..... namun Kedah bernasib baik kerana terdapat pemuda-pemuda yang pada mulanya secara sukarela turun membanting tulang membantu kempen dan akhirnya tenaga mereka diiktriraf oleh Perhubungan UMNO Negeri kerana kesungguhan mereka yang konsisten. Aku tidak ingat kesemua nama-nama mereka, tetapi aku masin cam rupa paras mereka. Sebaliknya Wanita dan Puteri sentiasa berada dibarisan hadapan termasuklah Ketua-ketua mereka. Aku selalu berdamping dengan Shima dan Hisham Suhaily yang begitu bersahaja berkunjung dan berhadapan dengan penghuni dan pengundi ditempat yang kami diamanahkan. Begitu juga dengan naib ketua Wanita, Kak Kamalia yang walaupun mulutnya begitu laser, wanita-wanita yang bertugas sentiasa dapat mencapai KPI yang digariskan oleh Panglima ketumbukan dari Kedah, Datuk Paduka Rozai Safian yang berpengalaman sebagai pentadbir tapi agak sukar untuk mengadaptasi stail pemimpin politik luarbandar.

Kehadiran Ketua-ketua Pemuda ini seperti nasi mantah menyebabkan pelbagai persepsi menerejah kotak fikiran aku yang tidak bersagi ini........

Bagi aku kj tidak sayangpun denhan UMNO, tetapi hanya sayangkan jawatan yang direbut dan diperolehi secara muslihat.

2 Responses to MASAK OMPOK LA KAU KJ X DAPEK BAPAK IPAR KAU NAK NOLONG LAYI

  1. aku tidak jumpa pun kain rentang ini di PWTC ..selama 2 hari aku di sana . tolong bagitau aku bro mana ini lokasi kain rentang yang dihitamkan ini ??

    lagi satu kenapa ia ditindan pulak dgn banner lain ..macam ambil dan pi letak situ saja ..haha

    nak tipu orang pun biar la namapk betul ..

    hang dengan parpukari 2x5 saja... perosak dlm UMNO

     
  2. ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

    HA!HA!HA!

    Bro, hang pun dah kena CHOP sebagai 'PEROSAK DALAM UMNO' jugak ke? KAH!KAH!KAH!

    Pemuda UMNO la ni berapa kerat aje boleh dibuat kawan.. Yang lain habih semuanya taraf SAMPAH.. Perasan dok dalam UMNO, depa ingat depa tuh tahap BERJASA macam pemimpin terdahulu..

    http://sensecredaccountability.blogspot.com/2009/10/apakah-sumbangan-pemuda-umno-bawah.html

    Ketua Perasuah ni jangan dibuat main... Kawan dia dah masuk PETRONAS sebagai Non Executive Director.. Banyak DUIT tu..

    Jangan harap UMNO pulih kalau dia ni tak diKELUARkan..

    Wallahualam..

     

Post a Comment

Adap biarlah beradat

Mengenai Aku

Luahan serta pandangan dari sudut rakyat marhien. Rakyat yang akarnya adalah Melayu dan melayu itu adalah akar Tanah ini.

Tanah ini Melayu Nusantara yang punya, tetapi adat Melayu melayan tetamu umpama sedarah, melindung sahabat umpama se bapa, menyuap kawan umpama se ibu.

Adat Melayu juga bila tertindas bangun membingkas, bila di tekan bangkit melawan bila di hina terpa membela.

Fahamilah.....
Dalam adat ada kelembutan,
Dalam pendirian ada ketegasan.


Flag Counter

free counters
Related Posts with Thumbnails

BLOG ARCHIVES

BERANI BERUBAH!!!

BERANI BERUBAH!!!

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan
Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

PAPA DOLL

PAPA DOLL

BANTU KJ KELUAR UMNO

INDIKATOR

Jurublog berharap undian di atas dapat membantu memberi petunjuk kepada kj, itupun atas kenyataan oeh kj bahawa beliau akan keluar dari UMNO sekiranya ramai ahli UMNO sertai PERKASA. Inilah sahaja jasa kecil saya untuk bantu kj keluar dari UMNO.
**Ikhlas**

Twitter

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

BOIKOT OLD TOWN

BOIKOT OLD TOWN

TANAK BUBUR

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    GEJUT KEDAH!!!

    GEJUT KEDAH!!!

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA
    PLEASE SIGN THE PETITION FOR SSS. Click The Logo and you'll be directed to the petition.

    DARI PAS KE UMNO

    PELENGGAQ DETGUAQ