SILA LAWATI BLOG DETGUAQ

SILA LAWATI BLOG DETGUAQ
BLOG INI ADALAH ALTERNATIF KEPADA BLOG PELANTAQHUJAH DAN AKAN MENGGANTIKAN BLOG PELANTAQHUJAH SETELAH PIHAK BLOGSPOT SEHINGGA KINI TIDAK 'REMOVE WARNING CONTENT' SEHINGGA MENYUKARKAN PENGUNJUNG.

Sila e-mailkan....detguaq10@gmail.com

SAYA AMAT MENGALU-ALUKAN SEBARANG MAKLUMAT YANG SAHIH DAN BERFAKTA UNTUK DI WAR-WARKAN DALAM BLOG INI DEMI UNTUK MENGEMBALIKAN KEDAH KEPADA UMNO/BN.

SILA INBOX DALAM FACEBOOK SAYA ATAU E-MAILKAN MAKLUMAT ANDA KEPADA:
detguaq10@gmail.com

Followers

Kat Sini Juga Boleh Daftar Sebagai Rakan Blog

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

DARI MINDA SAHABAT WARTAWAN 1

Posted by Detguaq Wednesday, October 28, 2009

Dah lama aku ingin mencari tulisan abang aku ni.....Nak tulis macam dia aku tak mahir kerana tidak pernah diasuh sebagai wartawan. Baca dan renungi tulisan beliau ini. Terimakasih Zahari kerana mengingati aku.....resam manusia.....aku terlupa......

SAAD NOORDIN

KEFAHAMAN MESEJ PRESIDEN UMNO: Sesetengah Ahli Dewan Undangan Negeri Kedah faham ataupun tidak mesej yang disampaikan Presiden parti, Datuk Seri Mohd Najib Razak ketika berucap di Perhimpunan Agung UMNO baru baru ini? Beliau mahukan pemimpin UMNO di setiap negeri berubah dari sikap sebelum ini kepada yang lebih baik yang dapat diterima rakyat semua kaum.

Di Kedah nampaknya wakil wakil rakyat di kalangan UMNO ada yang masih tidak dapat menerima saranan Presiden parti yang juga Perdana Menteri Malaysia kerana menyalahkan wartawan apabila mendedahkan masalah di kawasan masing-masing. Baru baru ini, seorang wakil rakyat UMNO menuduh seorang wartawan TV sebagai penyokong pembangkang. Terus terang saya katakan penyokong Pas kerana beliau tidak puas hati stesen TV berkenaan mendedahkan masalah satu keluarga yang hidup daif di kawasannya.

Jadi, kami di kalangan wartawan amat keciwa dengan perangai wakil rakyat ini yang jelas mahu pihak wartawan membantunya menutup masalah yang ada di kawasanya supaya semuanya nampak tidak ada masalah. Beginikah perangai wakil rakyat kita yang anguk kepala ketika Datuk Seri presiden mengajak semua dalam parti berubah ke arah yang lebih baik?

Tetapi apabila balik ke kawasan, lain pula jadinya. Untuk pengtahuan semua, wakil rakyat UMNO di Kedah, khususnya, kami wartawan bukan pecacai kepada wakil rakyat, tetapi bekerja untuk negara dan rakyat, malah ada wartawan yang menulis di dinding pejabat mereka dengan kata kata - "Wartawan bekerja untuk rakyat bukan untuk wakil rakyat".

Melalui ruangan ini, saya menyeru rakan rakan wartawan di Kedah supaya memulaukan wakil rakyat yang hipokrit dan dedahkan apa yang sebenarnya berlaku di kawasan liputan anda untuk diketahui oleh pucuk pimpinan UMNO pusat dan Perdana Menteri Datuk Seri Mohd Najib Razak.

Ada wakil rakyat di Kedah yang mahu masalah di kawasannya tidak didedahkan dalam media atau TV kerana bimbang tidak terpilih dalam pilihan raya umum akan datang. Dedahkan apa yang sebenarnya berlaku di sesuatu kawasan Dewan Undangan Negeri Kedah. Kepada wakil wakil rakyat UMNO di kedah, belajarlah memahami tugas dan tanggung jawab wartawan. Sebagai wartawan, saya amat kesal dengan dakwaan wakil rakyat itu yang menuduh seorang wartawan TV di negeri ini sebagai penyokong parti pembangkang kerana mendedahkan kemiskinan satu keluarga miskin di kawasan beliau baru baru ini.

Inikah sikap seorang wakil rakyat yang hanya mahu kawasannya didedahkan dengan yang baik baik sahaja dan melenting bila didedahkan dengan kemiskinan penduduk di kawasannya? Selalunya wakil rakyat ini mendapat liputan media walaupun turun padang untuk goreng kuih di majlis yang tidak patut dijadikan bahan berita. Sikap seperti ini amat dikesalkan kerana jelas bertentangan dengan hasrat pucuk pimpinan parti Datuk Seri Mohd Najib Razak yang mahukan semua pihak dalam UMNO berubah dalam matlamat rakyat diutamakan. Wakil rakyat seperti ini rasanya tidak diperlukan lagi dalam pilihan raya umum ke 13 nanti.

Tulisan beliau kepada BERNAMA....


0 Responses to DARI MINDA SAHABAT WARTAWAN 1

Post a Comment

Adap biarlah beradat

Mengenai Aku

Luahan serta pandangan dari sudut rakyat marhien. Rakyat yang akarnya adalah Melayu dan melayu itu adalah akar Tanah ini.

Tanah ini Melayu Nusantara yang punya, tetapi adat Melayu melayan tetamu umpama sedarah, melindung sahabat umpama se bapa, menyuap kawan umpama se ibu.

Adat Melayu juga bila tertindas bangun membingkas, bila di tekan bangkit melawan bila di hina terpa membela.

Fahamilah.....
Dalam adat ada kelembutan,
Dalam pendirian ada ketegasan.


Flag Counter

free counters
Related Posts with Thumbnails

BLOG ARCHIVES

BERANI BERUBAH!!!

BERANI BERUBAH!!!

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan
Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

PAPA DOLL

PAPA DOLL

BANTU KJ KELUAR UMNO

INDIKATOR

Jurublog berharap undian di atas dapat membantu memberi petunjuk kepada kj, itupun atas kenyataan oeh kj bahawa beliau akan keluar dari UMNO sekiranya ramai ahli UMNO sertai PERKASA. Inilah sahaja jasa kecil saya untuk bantu kj keluar dari UMNO.
**Ikhlas**

Twitter

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

BOIKOT OLD TOWN

BOIKOT OLD TOWN

TANAK BUBUR

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    GEJUT KEDAH!!!

    GEJUT KEDAH!!!

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA
    PLEASE SIGN THE PETITION FOR SSS. Click The Logo and you'll be directed to the petition.

    DARI PAS KE UMNO

    PELENGGAQ DETGUAQ