SILA LAWATI BLOG DETGUAQ

SILA LAWATI BLOG DETGUAQ
BLOG INI ADALAH ALTERNATIF KEPADA BLOG PELANTAQHUJAH DAN AKAN MENGGANTIKAN BLOG PELANTAQHUJAH SETELAH PIHAK BLOGSPOT SEHINGGA KINI TIDAK 'REMOVE WARNING CONTENT' SEHINGGA MENYUKARKAN PENGUNJUNG.

Sila e-mailkan....detguaq10@gmail.com

SAYA AMAT MENGALU-ALUKAN SEBARANG MAKLUMAT YANG SAHIH DAN BERFAKTA UNTUK DI WAR-WARKAN DALAM BLOG INI DEMI UNTUK MENGEMBALIKAN KEDAH KEPADA UMNO/BN.

SILA INBOX DALAM FACEBOOK SAYA ATAU E-MAILKAN MAKLUMAT ANDA KEPADA:
detguaq10@gmail.com

Followers

Kat Sini Juga Boleh Daftar Sebagai Rakan Blog

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

PIS TERCUNGAP!!!

Posted by Detguaq Wednesday, September 30, 2009


Bila membaca artikel ini, ini, dan ini serta posting ini dari sebelah sana maka dapatlah aku merumuskan mereka sedang pusing keliling nak cari isu, tetapi tiada isu lalu dijadikan ketiadaan isu itu satu isu.

Hello, ini adalah satu Pilihanraya. Maka bila ada pilihanraya adalah kempen. Takkanlah bila ada pilihanraya, masing-masing duduk dirumah bersenang-lenang menonoton TV atau pergi bercuti dan berkelah diair-air terjun!!! PISpun berkempen! UMNO sebagai parti dominon BN sudah tentulah perlu berkempen bagi memastikan kemenangan calonnya. Dan sebagai parti yang mempunyai keupayaan dalam menunaikan janji, lalu apa yang dilafazkan oleh pemimpin-pemimpin sudah tentulah akan ditunaikan sedapat mungkin. Dan memang sudah adat dalam pilihanraya-pilihanraya pengumuman-penguman oleh mereka mendapat liputan media, tetapi ini bukan bererti pengumuman dan perlaksanaan projek-projek pembangunan dan perkhidmatan hanya berjalan ketika pilihanraya sahaja, tetapi jika diikuti program-program kerajaan Barisan nasional sepanjang tahun sentiasa ada sahaja pengisiannya. Dan setiap pengumuman diluar musim pilihanraya selalunya tidak mendapat perhatian umum rakyat kerana samada telah biasa dipendengaran mereka dan penglihatan mereka(yang selalu mengikuti perkembangan) atau yang tidak tahu langsung(tidak ambil pusing) dan tidak mahu tahu(kerana hasad sebagai pembangkang yang menebal).

Program-program pelbagai bentuk yang berterusan disetiap pelusuk negara menyebabkan ianya bukan lagi isu kepada rakyat yang mendokong kerajaan, tetapi disebabkan ketandusan program, maka aktiviti sekecil menyerahkan memorandum dan repot polis yang entah apa kesnya menjadi satu program besar bagi pihak pembangkang. Aku dah muak dengan kerja 'wayang' mereka.

Dan sebagai provokasi mereka kononnya menyokong TDM dalam isu-isu tertentu padahal mereka ini sebenarnya bukanlah penyokong idealisme TDMpun, malah tidak faham kerana bebal mengenai siapa Tun yang sebenarnya dalam konteks ahli politik. Pengakuan Tun yang akur dengan keputusan Pemimpin atasan UMNO adalah wajar dan selari dengan sikapnya sebagai ahli parti. Dan aku seperti juga beliau(dalam konteks patuh kepada parti selagi berasas) telah mengambil keputusan untuk memberi sokongan kepada Tan Sri Isa Samad, sebaik sahaja diumumkan bahawa beliau adalah calon bagi PRK N31 DUN Bagan Pinang, dimana BELIAU ADALAH JUGA KETUA CAWANGAN UMNO BAGAN PINANG dalam Bahagian Teluk Kemang dimana beliau sebagai Ketua Bahagian.

Manakala pengumuman oleh Dato' Seri Najib mengenai Bandar Tentera Darat kepada Bandar Port Dickson pada mereka tidak sesuai, tidak ada apa yang bagi mereka. Hendak diajar pula untuk ishtiharkan nama yang sesuai ikut otak bebal mereka. Kononnya sebab ada laut, kena letak Bandar Tentera Laut kononnya. DEPA NI BUTA MATA KA BUTA PERUT? Bukankah kawasan Lumut lebih sesuai untuk dihubungkan dengan Tentera Luat berbanding Tentera Darat yang mana Port Dickson telah sinonim dengan tempat latihan rekrut tentera darat sejak dahulu lagi??? Adakah mereka ini baru migrasi ke Malaysia sehingga tidak kenal tempat dan hubungannya? Dan begitu juga dengan Tentera Udara yang lebih sinonim dengan Tentera Udara? Tunggulah peristiharan-perishtiharannya pula. Bila? Eh itu pemimpin punya pasallah. Kalau pembangkang nak ishtiharkan juga ishtiharkanlah, belum tentu akan digezetkan kecualilah hangpa dah jadi kerajaan. Keciwi dan meroyan betullah!

Dan sewajarnya aku berlapang dada untuk menerima hujah dan alasan Tan Sri Isa Samad yang beliau utarakan bagi membela diri beliau dari umpatan pembangkang yang aku lihat umpama mereka yang kehabisan oksigen.......

2 Responses to PIS TERCUNGAP!!!

  1. Anonymous Says:
  2. salam bro..

    bukan pis kot la bro. PISS bru betol. lg dlu lg keje kencingkn org ramai..

    kalau bukan pon ptt pnggl PUS. mcm nanah je pd org islam & melayu. nanah semua kena buang. sbb tu ptt buang/tolak je dorg..

    Peace!

     
  3. Detguaq Says:
  4. Anon,

    Sekali dengar bunyi macam tayar kena paku, sekal dengar macam orang tengah kencing last sekali denganr macam ajak berdamai...aman...peace(bunyi mcm pis), tetapi suka kawan dengan orang yang duka perang anWAR!!!!

     

Post a Comment

Adap biarlah beradat

Mengenai Aku

Luahan serta pandangan dari sudut rakyat marhien. Rakyat yang akarnya adalah Melayu dan melayu itu adalah akar Tanah ini.

Tanah ini Melayu Nusantara yang punya, tetapi adat Melayu melayan tetamu umpama sedarah, melindung sahabat umpama se bapa, menyuap kawan umpama se ibu.

Adat Melayu juga bila tertindas bangun membingkas, bila di tekan bangkit melawan bila di hina terpa membela.

Fahamilah.....
Dalam adat ada kelembutan,
Dalam pendirian ada ketegasan.


Flag Counter

free counters
Related Posts with Thumbnails

BLOG ARCHIVES

BERANI BERUBAH!!!

BERANI BERUBAH!!!

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan
Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

PAPA DOLL

PAPA DOLL

BANTU KJ KELUAR UMNO

INDIKATOR

Jurublog berharap undian di atas dapat membantu memberi petunjuk kepada kj, itupun atas kenyataan oeh kj bahawa beliau akan keluar dari UMNO sekiranya ramai ahli UMNO sertai PERKASA. Inilah sahaja jasa kecil saya untuk bantu kj keluar dari UMNO.
**Ikhlas**

Twitter

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

BOIKOT OLD TOWN

BOIKOT OLD TOWN

TANAK BUBUR

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    GEJUT KEDAH!!!

    GEJUT KEDAH!!!

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA
    PLEASE SIGN THE PETITION FOR SSS. Click The Logo and you'll be directed to the petition.

    DARI PAS KE UMNO

    PELENGGAQ DETGUAQ