SILA LAWATI BLOG DETGUAQ

SILA LAWATI BLOG DETGUAQ
BLOG INI ADALAH ALTERNATIF KEPADA BLOG PELANTAQHUJAH DAN AKAN MENGGANTIKAN BLOG PELANTAQHUJAH SETELAH PIHAK BLOGSPOT SEHINGGA KINI TIDAK 'REMOVE WARNING CONTENT' SEHINGGA MENYUKARKAN PENGUNJUNG.

Sila e-mailkan....detguaq10@gmail.com

SAYA AMAT MENGALU-ALUKAN SEBARANG MAKLUMAT YANG SAHIH DAN BERFAKTA UNTUK DI WAR-WARKAN DALAM BLOG INI DEMI UNTUK MENGEMBALIKAN KEDAH KEPADA UMNO/BN.

SILA INBOX DALAM FACEBOOK SAYA ATAU E-MAILKAN MAKLUMAT ANDA KEPADA:
detguaq10@gmail.com

Followers

Kat Sini Juga Boleh Daftar Sebagai Rakan Blog

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

HIMPUNAN JUTAAN BELIA



Bagaimanakah selepas ini? Logo BNkah lagi di N31?
Hanya pengundi N31 yang boleh menjawab,


Keadaan sibuk di 'Command Centre" sejurus sebelum
pengumuman calon bagi UMNO, DUN Bagan Pinang.

Sebagaimana yang telah diketahui, akhirnya dalam ramai-ramai kalangan pemimpin UMNO Bahagian Teluk Kemang, TSIS juga yang jadi pilihan. Aku difahamkan bahawa sokongan bukan sahaja datang dari kalangan pemimpin-pemimpin dan ahli akar umbi UMNO DUN Bagan Pinang, malah pengundi tidak berparti juga mahukannya beliau sebagai calon malah kata seorang delegasi kami ada NGO-NGO juga menyatakan pendirian mereka untuk menyokong TSIS.

Aku hendak lihat pengundi Cina dan India, apakah benar mereka turut menyokong TSIS sebagai calon atau hanya bermanis mulut ketika diwawancara atau ditanya tetapi hati menolak dan tangan memangkah ping-pong!!!!

Dan DSNTR, TSMY serta seluruh bijakpandai disekeliling mereka sudah merangka penjelasan, bukan hanya kepada ahli parti UMNO seluruh Negara bahkan juga seluruh rakyat jelata mengenai ke'releven'an slogan rakyat didahulukan pencapaian diutamakan dalam konteks memilih calon PRK N31, DUN Bagan Pinang!!! Dan semuga selepas ini mereka tidak jemu membuat 'rally' penjelasan yang boleh di'kunyah' oleh rakyat.

Dan aku berharap sangat penjelasan nanti menggambarkan satu penjelasan dari pasukan pemikir yang benar-benar bijaksana.

4 Responses to ISA N31: RAKYAT BAGAN PINANG DIDAHULUKAN, PENCAPAIAN BAGAN PINANG DIUTAMAKAN

  1. Detguag!

    Percaya tak, kalau ramai yang bagi undi kat Tan Sri Isa Samad, saheh BN menang dalam PRK Bagan Pinang?

    Ekeng percaya 100%.

     
  2. mFa@anon Says:
  3. nak buat mcmana det,laporan kajian penerimaan calon yg dibuat sebelum ni menunjukkan t.s isa yg dapat peratusan sokongan tertinggi drp lebih 10 ribu pengundi pelbagai peringkat/kumpulan.head counting.tp kena ingat instrumen risikan boleh dipertikaikan sebab ketepikan byk elemen lain.sbb apa diketepikan,hanya penganalisis risikan yg boleh jawab.jadi tugas penerangan lah la ni kenalah bermodalkan 'kptgn parti lebih drp kepentingan calon'. nyata sekali media baru umno msia bakal diuji.
    isu serangan utama yg bakal dibawa oleh pembangkang ialah integriti yb bn sblm ni spt kes calon ni.perkataan tu dah jadi glamer dlm paperwork 'depa' sebelah sana.harap maklum.

     
  4. Detguaq Says:
  5. Ekeng,

    Memang betul jika dikatakan dua lebih banyak dari satu.....

    mfa,

    Integriti....hmmm.....politik sebelah manapun ia hanya fragmentasi, bukan hakiki. Cekup sikit tang tu cekup sikit tang ni. Repair sikit tang tu, repair sikit tang ni....fragment....

    Dan sehingga kini UMNO masih yang terbaik untuk aku berbanding dengan PIS apatah lagi pkr sebagai tools untuk survival politik, kehidupan, ekonomi dan sosial.

    Ikhlas.....

     
  6. mFa@anon Says:
  7. apa yg aku maksudkan ialah penerangan harus berusaha mengetengahkan idea 'menang demi Umno/BN' krn pelbagai dasar yg selama ini dan yg akan datang sebenarnya lebih praktikal. disebalik isu2 yg mencengkam,tingkatkan penerangan idea ini.
    oh ya,perhubngan kedah yg ditugas menjaga 2 kawasan tu perlu memastikan sokongan majoriti para penjawat awam kekal menyokong BN dan profail pengundi awam menunjukkan 'kesesuaian' dgn jentera drp kedah.

     

Post a Comment

Adap biarlah beradat

Mengenai Aku

Luahan serta pandangan dari sudut rakyat marhien. Rakyat yang akarnya adalah Melayu dan melayu itu adalah akar Tanah ini.

Tanah ini Melayu Nusantara yang punya, tetapi adat Melayu melayan tetamu umpama sedarah, melindung sahabat umpama se bapa, menyuap kawan umpama se ibu.

Adat Melayu juga bila tertindas bangun membingkas, bila di tekan bangkit melawan bila di hina terpa membela.

Fahamilah.....
Dalam adat ada kelembutan,
Dalam pendirian ada ketegasan.


Flag Counter

free counters
Related Posts with Thumbnails

BLOG ARCHIVES

BERANI BERUBAH!!!

BERANI BERUBAH!!!

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan
Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

PAPA DOLL

PAPA DOLL

BANTU KJ KELUAR UMNO

INDIKATOR

Jurublog berharap undian di atas dapat membantu memberi petunjuk kepada kj, itupun atas kenyataan oeh kj bahawa beliau akan keluar dari UMNO sekiranya ramai ahli UMNO sertai PERKASA. Inilah sahaja jasa kecil saya untuk bantu kj keluar dari UMNO.
**Ikhlas**

Twitter

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

BOIKOT OLD TOWN

BOIKOT OLD TOWN

TANAK BUBUR

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    GEJUT KEDAH!!!

    GEJUT KEDAH!!!

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA
    PLEASE SIGN THE PETITION FOR SSS. Click The Logo and you'll be directed to the petition.

    DARI PAS KE UMNO

    PELENGGAQ DETGUAQ