SILA LAWATI BLOG DETGUAQ

SILA LAWATI BLOG DETGUAQ
BLOG INI ADALAH ALTERNATIF KEPADA BLOG PELANTAQHUJAH DAN AKAN MENGGANTIKAN BLOG PELANTAQHUJAH SETELAH PIHAK BLOGSPOT SEHINGGA KINI TIDAK 'REMOVE WARNING CONTENT' SEHINGGA MENYUKARKAN PENGUNJUNG.

Sila e-mailkan....detguaq10@gmail.com

SAYA AMAT MENGALU-ALUKAN SEBARANG MAKLUMAT YANG SAHIH DAN BERFAKTA UNTUK DI WAR-WARKAN DALAM BLOG INI DEMI UNTUK MENGEMBALIKAN KEDAH KEPADA UMNO/BN.

SILA INBOX DALAM FACEBOOK SAYA ATAU E-MAILKAN MAKLUMAT ANDA KEPADA:
detguaq10@gmail.com

Followers

Kat Sini Juga Boleh Daftar Sebagai Rakan Blog

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

ISA DIBAGAN PINANG: PEMBANGKANG JUGA SETUJU!?!?!?!?

Posted by Detguaq Tuesday, September 8, 2009

Desakan dan lobi yang kuat kononnya dari KBU beberapa bahagian diseluruh Negeri Sembilan menjadi tajuk yang kuat sebagai penyokong agenda untuk memaksa pucuk pimpinan parti memilih TS Isa Samad, bekas Naib Presiden yang dipecat dan juga digantung keahliannya selama dua tahun.

Benar!!! Sekarang mereka hanya berdiam diri, tetapi mereka bukan tidur!!!! Mereka hanya menunggu untuk memasang lukah dipergentian. Kenapa? Adakah kita sudah lupa lukah yang mereka pasang digenting milik mereka diPermatang Pasir? Mereka menggambarkan seolah-olah naif pada masa sebelum gelung pencalonan dibuka, tetapi apabila gelung pencalonan tidak lagi dapat ditutup alirannya, maka merekapun mula menahan lukah, lagi deras deruannya lagi banyak lukah yang dipasang, labih laju alirannya lebih kukuh lukah dipasak. Kerana apa? Kerana kita yang memberi umpan, kita yang memberi ikan.

Dan Post Mortem oleh Ahmad Maslan ternyata satu post mortem yang sangat 'tinggi' nilainya yang hanya boleh dibuat analisis begitu oleh sesatunya yang bernama Ahmad Maslan dan eh eh...rupanya ramai lagi yang boleh kata macam Ahmad Maslan, dan belambak juga ahli-ahli UMNO Permatang yang boleh kata macam Jalil kata kat Rohaizad.....pengundi atas pagarpun dah menterjemahkan kata-kata mereka diatas kertas undi!!!

Aku tidak keseorangan untuk mendesak DSNTR sebagai Presiden UMNO untuk tidak tergopoh-gapah memilih calon untuk DUN Bagan Pinang hanya kerana kepala-kepala yang bekepentingan mula menyanyi secara koir irama dan senikata yang sama, mungkin senikata tu buka nmereka yang sediakan, tetapi telah di'kompos' oleh punggubah dan mereka hanya mendendang umpama burung tiong yang bercakap keran diupah kekacang kerana 'boleh bercakap'.

Buat masa ini blog ini dan ini juga senada dengan aku. Dan kita lihat bagaimana pula selepas ini. Adakah pihak-pihak lain akan turut senada dengan kami.

Link mengenai TS Isa Samad:

1. Malaysiakini
2. DMIAB
3. Malaysiainstinct


Link pembangkang yang tergiur bila mendengar nama Isa Samad bakal dicalonkan:

1. PIS Permatang Sg Dua


*Aku akan tambah link-link yan kritis terhadap cadangan mencalonkan TS Isa Samad.
**Letaklah muka baru yang bukan sahaja kelihatan bersih, tetapi sewajarnya bersih.

3 Responses to ISA DIBAGAN PINANG: PEMBANGKANG JUGA SETUJU!?!?!?!?

  1. Anonymous Says:
  2. Kalau BN nak kalah, letaklah Tan Sri Isa Samad sebagai calon. Memang hulur tengkuk nak kena sembelih. Ramai yang menyokong Tan Sri Isa Samad memang mempunyai agenda peribadi dan bukannya untuk kepentingan UMNO dan BN. Yang hairannya ramai pulak dikalangan pemimpin UMNO yang menyokong. Mungkin ada sesuatu. Manakala, para commentator yang menyokong pulak memang orang2 PR, biar senang mereka nak kempen nanti.

     
  3. Unknown Says:
  4. salam 1 malaysia,

    aku ni atas pagar tp tak penah undi UMNO @ BN. utk elakkan PR serang peribadi, letaklah orang lain.
    nanti karang, buka setakat isu politik wang @ rasuah yang dimainkan, tapi aku pecaya banyak lagi rahsia2 lain yang akan terbongkar...
    pilihlah calon yang bersih, yang mmg bersih.. bukan dilihat bersih..
    Kalau ada Pak Imam UMNO yang tiap waktu jemaah kat surau@masjid, walau bukan pemimpin besar UMNO bagan pinang, tapi dia mesra UMNO mesra PAS, pilihlah dia. walau dia hanya ahli biasa UMNO...

    salam

     
  5. Detguaq Says:
  6. Terimakasih Anon dan Pak atas nasihat anda berdua.

    Pak, tidak mengundi BN adaalh hak Pak sebagai warganegara. Asal jangan tak undi langsung sudah.......

     

Post a Comment

Adap biarlah beradat

Mengenai Aku

Luahan serta pandangan dari sudut rakyat marhien. Rakyat yang akarnya adalah Melayu dan melayu itu adalah akar Tanah ini.

Tanah ini Melayu Nusantara yang punya, tetapi adat Melayu melayan tetamu umpama sedarah, melindung sahabat umpama se bapa, menyuap kawan umpama se ibu.

Adat Melayu juga bila tertindas bangun membingkas, bila di tekan bangkit melawan bila di hina terpa membela.

Fahamilah.....
Dalam adat ada kelembutan,
Dalam pendirian ada ketegasan.


Flag Counter

free counters
Related Posts with Thumbnails

BLOG ARCHIVES

BERANI BERUBAH!!!

BERANI BERUBAH!!!

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan
Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

PAPA DOLL

PAPA DOLL

BANTU KJ KELUAR UMNO

INDIKATOR

Jurublog berharap undian di atas dapat membantu memberi petunjuk kepada kj, itupun atas kenyataan oeh kj bahawa beliau akan keluar dari UMNO sekiranya ramai ahli UMNO sertai PERKASA. Inilah sahaja jasa kecil saya untuk bantu kj keluar dari UMNO.
**Ikhlas**

Twitter

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

BOIKOT OLD TOWN

BOIKOT OLD TOWN

TANAK BUBUR

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    GEJUT KEDAH!!!

    GEJUT KEDAH!!!

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA
    PLEASE SIGN THE PETITION FOR SSS. Click The Logo and you'll be directed to the petition.

    DARI PAS KE UMNO

    PELENGGAQ DETGUAQ