SILA LAWATI BLOG DETGUAQ

SILA LAWATI BLOG DETGUAQ
BLOG INI ADALAH ALTERNATIF KEPADA BLOG PELANTAQHUJAH DAN AKAN MENGGANTIKAN BLOG PELANTAQHUJAH SETELAH PIHAK BLOGSPOT SEHINGGA KINI TIDAK 'REMOVE WARNING CONTENT' SEHINGGA MENYUKARKAN PENGUNJUNG.

Sila e-mailkan....detguaq10@gmail.com

SAYA AMAT MENGALU-ALUKAN SEBARANG MAKLUMAT YANG SAHIH DAN BERFAKTA UNTUK DI WAR-WARKAN DALAM BLOG INI DEMI UNTUK MENGEMBALIKAN KEDAH KEPADA UMNO/BN.

SILA INBOX DALAM FACEBOOK SAYA ATAU E-MAILKAN MAKLUMAT ANDA KEPADA:
detguaq10@gmail.com

Followers

Kat Sini Juga Boleh Daftar Sebagai Rakan Blog

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

MENUNGGU KEDATANGAN ABANG NOH OMAR

Posted by Detguaq Sunday, July 26, 2009

Tadi aku baru membaca dari blog medanmas-tempursakti yang memaklumkan bahawa pada 1hb ogos 2009 akan diadakan mesyuarat agung tahunan umno bahagian jerai. Dan Dato' Noh Omaq akan meresmikan mesyuarat itu pada sebelah pagi.

Baguihlaaa.....kena dah dengan bahagian yang dia nak pi rasmi tu. Jerai adalah antara penyumbang hasilan pertanian utama seperti padi dan sayur2an. Jerai juga berpantai dan ada nelayan, cuma penghasilan tangkapan ikan yang ada sekarang selalu cukup untuk bekalan tempatan, mungkin ada ruang kelemahan yang boleh Dato' Noh ndap dan baiki. jerai juga ada getah dan sawit, peladang-peladang sektor ini juga wajar merebut peluang untuk bertemu secara mata bertemu mata bercermin dgn Dato'. Jadi dari segi agrikultur jerai ada semua. Tak lupa juga kepada pengusaha kolam ikan dan udang baik kecik atau besaq. Eh eh penternak ayam bersaiz ladang juga ada. Ini peluang besar ni!

Berbalik kepada mesyuarat yang nak diadakan tu dan juga tetamu yang akan hadir nanti cuma satu aku harap, iaitu terjemahkanlah slogan rakyat didahulukan dengan mengurangkan acara-acara berprotokol seperti menyemat bunga didada baju dan makan berasingan dari marhaen. Tetapi kalau ndak sambut dengan gendang silat, tu aku tak bantah. itu budaya. bunyi gendang silat tu aku cukup suka, naik semangat!

Dan aku dok 'wondering' apakah Dato' Bad akan turut hadir? La lupa pula, sahih dia kena hadir, pasai dia pengerusi FAMA Pusat. Tak kan nak buat majlis lain pada hari yang sama pula sebab YB Guaqpun kenalagh juga tunjuk muka sebab dia ADUN BN dan yang mai ni menteri pusat. Dan AJK Pemuda Bahagian juga tentu akan hadir unutk menghormati tetamu yang juga merangkap menteri pusat. Bukan apa, KPI nak kena jaga! To' Razak tentu punya dah kerana aku sering nampak dia hadir dimajlis-majlis 'local' anjuran UBJ.

BERPAKAIAN BEGINI TENTU MEMBERI
KESELESAAN UNTUK MERHEAN
BERTEMU MENTERU

ATAUPUN BEGINIPUN SAJAK JUGA

TAK PERLULAH SAMPAI BEGINI

MENCEDOK NASI BERSAMA AKAR-UMBI
TENTUNYA MEMBERI PENGALAMAN
BERNILAI UNTUK MEREKA(sekadar hiasan)

TAK PERLUPUN BEGINI(sekadar hiasan)

Bagi aku tidak perlu diasingkan antara YANG BERKHIDMAT dengan akar umbi seperti satu mesyuarat sayap bahagian yang baru lepas. Nampanya yang nak bodek dan ghodek tu sesama pemimpin sahaja..... Kali ini biar akar-umbi pula yang bodek, lepas tu kita tengok sapa pula yang nak ghodek!

"SELAMAT DATANG KEJERAI DATO' NOH OMAR"

0 Responses to MENUNGGU KEDATANGAN ABANG NOH OMAR

Post a Comment

Adap biarlah beradat

Mengenai Aku

Luahan serta pandangan dari sudut rakyat marhien. Rakyat yang akarnya adalah Melayu dan melayu itu adalah akar Tanah ini.

Tanah ini Melayu Nusantara yang punya, tetapi adat Melayu melayan tetamu umpama sedarah, melindung sahabat umpama se bapa, menyuap kawan umpama se ibu.

Adat Melayu juga bila tertindas bangun membingkas, bila di tekan bangkit melawan bila di hina terpa membela.

Fahamilah.....
Dalam adat ada kelembutan,
Dalam pendirian ada ketegasan.


Flag Counter

free counters
Related Posts with Thumbnails

BLOG ARCHIVES

BERANI BERUBAH!!!

BERANI BERUBAH!!!

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan
Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

PAPA DOLL

PAPA DOLL

BANTU KJ KELUAR UMNO

INDIKATOR

Jurublog berharap undian di atas dapat membantu memberi petunjuk kepada kj, itupun atas kenyataan oeh kj bahawa beliau akan keluar dari UMNO sekiranya ramai ahli UMNO sertai PERKASA. Inilah sahaja jasa kecil saya untuk bantu kj keluar dari UMNO.
**Ikhlas**

Twitter

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

BOIKOT OLD TOWN

BOIKOT OLD TOWN

TANAK BUBUR

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    GEJUT KEDAH!!!

    GEJUT KEDAH!!!

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA
    PLEASE SIGN THE PETITION FOR SSS. Click The Logo and you'll be directed to the petition.

    DARI PAS KE UMNO

    PELENGGAQ DETGUAQ