SILA LAWATI BLOG DETGUAQ

SILA LAWATI BLOG DETGUAQ
BLOG INI ADALAH ALTERNATIF KEPADA BLOG PELANTAQHUJAH DAN AKAN MENGGANTIKAN BLOG PELANTAQHUJAH SETELAH PIHAK BLOGSPOT SEHINGGA KINI TIDAK 'REMOVE WARNING CONTENT' SEHINGGA MENYUKARKAN PENGUNJUNG.

Sila e-mailkan....detguaq10@gmail.com

SAYA AMAT MENGALU-ALUKAN SEBARANG MAKLUMAT YANG SAHIH DAN BERFAKTA UNTUK DI WAR-WARKAN DALAM BLOG INI DEMI UNTUK MENGEMBALIKAN KEDAH KEPADA UMNO/BN.

SILA INBOX DALAM FACEBOOK SAYA ATAU E-MAILKAN MAKLUMAT ANDA KEPADA:
detguaq10@gmail.com

Followers

Kat Sini Juga Boleh Daftar Sebagai Rakan Blog

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

LOGO GIF PPSMI DISEDUT KELUAR

Posted by Detguaq Saturday, July 11, 2009

Baru sebentar aku terperasan bahawa pihak pemilik logo PPSMI iaitu Maxis telah membatalkan urlnya, kerana bila aku membuat editing, urlnya tidak ujud lagi. So merayau sekejap, dapatlah aku logo statik dari gagauan aku. Dan aku akan bincang dengan kawan-kawan untuk fikir pasal logo baru kepada yang terus menyokong gagasan jangka panjang demi anak-anak Melayu.

Lihat sahaja berita ini:

Bakat luar biasa Gloson tarik perhatian PM, isteri


Najib Tun Razak bersama isteri, Rosmah Mansor melihat bakat yang ditunjukkan Gloson Teh You Haeng di kediaman mereka di Taman Duta, Kuala Lumpur, semalam.


KUALA LUMPUR 10 Julai - Jika tidak mengenalinya, Gloson Teh You Haeng, 11, mungkin dianggap seorang budak lelaki yang biasa.

Tetapi, pelajar tahun lima di Sekolah Kebangsaan USJ Subang Jaya ini sebenarnya mempunyai cerita yang sangat menarik.

Kebolehannya menulis puisi dan blog serta menjadi pereka laman web pada usia semuda itu, menjadikannya seorang pelajar yang mempunyai bakat unik.

Gloson merupakan pengendali dan penulis blog berbahasa Inggeris paling muda di Malaysia serta telah menghasilkan buku puisi kanak-kanaknya sendiri berjudul Creative Funny Poetry For Kids.

Kemampuan Gloson itu menarik perhatian Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dan isteri, Datin Seri Rosmah Mansor pada satu pertemuan peribadi di kediaman pemimpin itu di sini hari ini.

Sambil ditemani ibunya, Grace Khoong Sau Leng dan bapa, Wilson Teh, Gloson berpeluang menunjukkan bakatnya itu kepada Najib dan Rosmah.

Melihat kepada kebolehan Gloson, Rosmah yang juga Pengerusi Jawatankuasa Kerja Permata Negara (Permata) terpegun dengan apa yang mampu dilakukan kanak-kanak itu.

"Ini contoh apa yang Permata mahu lahirkan di dalam masyarakat kita. Bakat seperti Gloson ini perlu digilap sejak awal pembesaran kanak-kanak lagi," kata Rosmah ringkas ketika pertemuan itu.

Najib dan Rosmah meluangkan masa melihat dan membaca sendiri hasil tulisan Gloson berkaitan panduan mengenai dunia penulisan puisi kanak-kanak di blognya, www.glosonblog.com.

Dalam pada itu, Grace berkata, anak sulungnya itu sudah mampu menyanyi, menari dan mengingat abjad pada usianya satu tahun lagi.

"Saya dan suami mula menyedari bahawa dia mempunyai bakat unik apabila dia mula mampu melakukan semua itu seawal satu tahun lagi.

"Jadi saya mula melatih dia dengan lebih jauh sehingga dia berusia tiga tahun. Selepas itu dia melakukan semuanya dengan sendiri," katanya.

Sejak itu, Grace berkata, pembangunan minda Gloson terus menunjukkan perkembangan luar biasa apabila dia mampu membaca dan menulis serta mengingat dengan begitu baik.

Katanya, adik Gloson yang berumur tujuh tahun juga mempunyai kebolehan luar biasa iaitu bermain muzik sejak usia setahun lagi.

Gloson ketika ditemui pemberita selepas itu berkata, dia amat meminati dunia penulisan puisi dan blog di Internet.

"Saya menulis puisi kerana ia menyeronokkan. Sudah tentu bakat yang saya miliki ini akan digunakan untuk kebaikan generasi yang seusia dengan saya," katanya.

**************************************************************************************

Fuhh....Melayu hoi! Kenapa masih nak mimpikan era persekolahan zaman penjajah dimana bangsa Melayu dipinggirkan dari "EDUKASI KELAS PERTAMA"(terjemahan dari First Class Education). Marilah kita enkorej anak-anak kita belajar bahasa inggeris secara sendirian....oooppsss aku silap!!! Sebenarnya depa nak cerita pasal puisi dalam bahasa inggeris. Kalau puisi dalam bahasa inggeris tak apa, pasal ia berkaitan dengan sastera, kena digalakkan! Tetapi sains dan matematik tidak menitik beratkan sastera, tu yang depa tentang. Baru aku dapat menangkap perjuangan sebenar GMP, ianya bukan berkisar pasal sains dan matematik sebenarnya, tetapi kerana sastera! Sastera senang hendak diterjemah! Sains dan matematik mana depa gheti terjemah, tu yang termengah!

**************************************************************************************

Selepas ini tugas PERMATA adalah mencari dan memberi publisiti kepada kanak-kanak pintar dari kalangan Melayu dan India pula. Tidak kiralah apa bidangpun yang membawa kebaikan dan boleh ditauladani.

Dan bukannya memberi publisiti kepada "mereka yang sudah terkenal" sahaja.

0 Responses to LOGO GIF PPSMI DISEDUT KELUAR

Post a Comment

Adap biarlah beradat

Mengenai Aku

Luahan serta pandangan dari sudut rakyat marhien. Rakyat yang akarnya adalah Melayu dan melayu itu adalah akar Tanah ini.

Tanah ini Melayu Nusantara yang punya, tetapi adat Melayu melayan tetamu umpama sedarah, melindung sahabat umpama se bapa, menyuap kawan umpama se ibu.

Adat Melayu juga bila tertindas bangun membingkas, bila di tekan bangkit melawan bila di hina terpa membela.

Fahamilah.....
Dalam adat ada kelembutan,
Dalam pendirian ada ketegasan.


Flag Counter

free counters
Related Posts with Thumbnails

BLOG ARCHIVES

BERANI BERUBAH!!!

BERANI BERUBAH!!!

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan
Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

PAPA DOLL

PAPA DOLL

BANTU KJ KELUAR UMNO

INDIKATOR

Jurublog berharap undian di atas dapat membantu memberi petunjuk kepada kj, itupun atas kenyataan oeh kj bahawa beliau akan keluar dari UMNO sekiranya ramai ahli UMNO sertai PERKASA. Inilah sahaja jasa kecil saya untuk bantu kj keluar dari UMNO.
**Ikhlas**

Twitter

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

BOIKOT OLD TOWN

BOIKOT OLD TOWN

TANAK BUBUR

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    GEJUT KEDAH!!!

    GEJUT KEDAH!!!

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA
    PLEASE SIGN THE PETITION FOR SSS. Click The Logo and you'll be directed to the petition.

    DARI PAS KE UMNO

    PELENGGAQ DETGUAQ