SILA LAWATI BLOG DETGUAQ

SILA LAWATI BLOG DETGUAQ
BLOG INI ADALAH ALTERNATIF KEPADA BLOG PELANTAQHUJAH DAN AKAN MENGGANTIKAN BLOG PELANTAQHUJAH SETELAH PIHAK BLOGSPOT SEHINGGA KINI TIDAK 'REMOVE WARNING CONTENT' SEHINGGA MENYUKARKAN PENGUNJUNG.

Sila e-mailkan....detguaq10@gmail.com

SAYA AMAT MENGALU-ALUKAN SEBARANG MAKLUMAT YANG SAHIH DAN BERFAKTA UNTUK DI WAR-WARKAN DALAM BLOG INI DEMI UNTUK MENGEMBALIKAN KEDAH KEPADA UMNO/BN.

SILA INBOX DALAM FACEBOOK SAYA ATAU E-MAILKAN MAKLUMAT ANDA KEPADA:
detguaq10@gmail.com

Followers

Kat Sini Juga Boleh Daftar Sebagai Rakan Blog

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

ANOTHER LIABILITY?

Posted by Detguaq Thursday, July 30, 2009

Aku baru sahaja membaca blog ABitW mengenai kes bekas CD Kementerian Pelancongan, Dato Mirza Mohd Taiyab. Sepertimana kita ketahui beliau telah dibebaskan dari pertuduhan dan didapati tidak bersalah. Lalu kes ini menjuruskan pula kepada satu kes fitnah yang berbentuk konspirasi. Dan pihak yang terbabit ialah Dr. Kamsiahyang merupakan isteri kepada blogger penghibur Malaysian DJ yang mengaku bekerja dgn Blader Anvar(tengok muka tak layak jadi cofee boy, tak jambu) dan begitu megah mengaku kaitannya dengan pakar bom(chong) RePeK. Pada bahagian mengenai dirinya ada seorang anaknya yang bernama Thalya Merican yang belajar di The British International School, Phnom Penh, Kingdom of Cambodia menulis:

This is an e-mail I received on December 25, 2007 from my 16-year old daughter, Thalya Merican who is a student at The British International School, Phnom Penh, Kingdom of Cambodia:

Dad,

This is Thalya in Phnom Penh.I am happy to know you have become a serious blogger with your own blog. I enjoy the poems posted on your blog. I am not into politics of Malaysia, but I am pleased to read about many things, good and bad, that are happening out there. You are cool.

Merry Christmas and a Happy New Year. Love, Yaya“.

*************************************************************************************

**Depa ni sambut krismas ka? - mungkin aku silap.

Sebagai rakyat marhien aku tertanya-tanya mengenai tuah anak ini yang berpeluang mendapat pendidikan tahap perdana(premier education), manakala bapanya pula bersekongkol dengan orang yang sentiasa berusaha dengan penuh inisiatif dan kreatif(kepala hangguk lu) untuk mengucar-kacirkan iklim politik dan ekonomi Malaysia, manakala ibunya seorang dentist terkenal pula menjadi sebahagian dari watak untuk satu komplot yang kotor terhadap manusia yang cuba mempertahankan profesionalismanya(aku ambil pendirian ini setelah mahkamah menjatuhkan hukuman terhadap kes berkenaan).

**************************************************************************************

Berbalik pada Azalina, aku merasa sungguh kecewa dengan cerita terkini mengenai beliau. Suatu ketika dulu, aku cukup bangga melihat dia dikaca TV berhujah dengan penuh idealism semasa zaman beliau mula mendekati dunia politik. Tetapi bila sudah mula memegang kuasa politik dan dapat jadi menteri segala sifat idealismnya hilang begitu sahaja. Dan aku juga kecewa bila tutrunya terhadap orang yang membimbing politik beliau, iaitu TDM amat biadap dan tidak sepatutnya keluar dari mulut beliau hanya kerana hendak membodek bekas PM yang iltizamnya untuk tidur melebihi iltizam untuk berkhidmat kepada rakyat. Perlukah UMNO dengan pemimpin seperti ini?

*************************************************************************************

Pening sungguh aku dengan setiap kejadian yang membabitkan elitis tika ini, baik didalam BN mahupun dipihak kakai bangkang.

0 Responses to ANOTHER LIABILITY?

Post a Comment

Adap biarlah beradat

Mengenai Aku

Luahan serta pandangan dari sudut rakyat marhien. Rakyat yang akarnya adalah Melayu dan melayu itu adalah akar Tanah ini.

Tanah ini Melayu Nusantara yang punya, tetapi adat Melayu melayan tetamu umpama sedarah, melindung sahabat umpama se bapa, menyuap kawan umpama se ibu.

Adat Melayu juga bila tertindas bangun membingkas, bila di tekan bangkit melawan bila di hina terpa membela.

Fahamilah.....
Dalam adat ada kelembutan,
Dalam pendirian ada ketegasan.


Flag Counter

free counters
Related Posts with Thumbnails

BLOG ARCHIVES

BERANI BERUBAH!!!

BERANI BERUBAH!!!

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan
Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

PAPA DOLL

PAPA DOLL

BANTU KJ KELUAR UMNO

INDIKATOR

Jurublog berharap undian di atas dapat membantu memberi petunjuk kepada kj, itupun atas kenyataan oeh kj bahawa beliau akan keluar dari UMNO sekiranya ramai ahli UMNO sertai PERKASA. Inilah sahaja jasa kecil saya untuk bantu kj keluar dari UMNO.
**Ikhlas**

Twitter

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

BOIKOT OLD TOWN

BOIKOT OLD TOWN

TANAK BUBUR

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    GEJUT KEDAH!!!

    GEJUT KEDAH!!!

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA
    PLEASE SIGN THE PETITION FOR SSS. Click The Logo and you'll be directed to the petition.

    DARI PAS KE UMNO

    PELENGGAQ DETGUAQ