SILA LAWATI BLOG DETGUAQ

SILA LAWATI BLOG DETGUAQ
BLOG INI ADALAH ALTERNATIF KEPADA BLOG PELANTAQHUJAH DAN AKAN MENGGANTIKAN BLOG PELANTAQHUJAH SETELAH PIHAK BLOGSPOT SEHINGGA KINI TIDAK 'REMOVE WARNING CONTENT' SEHINGGA MENYUKARKAN PENGUNJUNG.

Sila e-mailkan....detguaq10@gmail.com

SAYA AMAT MENGALU-ALUKAN SEBARANG MAKLUMAT YANG SAHIH DAN BERFAKTA UNTUK DI WAR-WARKAN DALAM BLOG INI DEMI UNTUK MENGEMBALIKAN KEDAH KEPADA UMNO/BN.

SILA INBOX DALAM FACEBOOK SAYA ATAU E-MAILKAN MAKLUMAT ANDA KEPADA:
detguaq10@gmail.com

Followers

Kat Sini Juga Boleh Daftar Sebagai Rakan Blog

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

PENAGGUHAN KURSUS INTERNET DAN BINA BLOG

Posted by Detguaq Wednesday, June 17, 2009



Sebenarnya salah seorang kawan aku diBahagian Jerai telah dipilih oleh UBJ untuk menghadiri kursus berkenaan. Maka beliau telapun menguruskan masa beliau agar dapat menghadirkan diri demi untuk membantu UBJ sekiranya kepimpinan UBJ berhasrat untuk mengadakan Blog atau Portal mereka sendiri. Malangnya sehari sebelum kursus berkenaan di adakan, beliau menerima perkhabaran bahawa kursus itu ditunda oleh Perhubungan negeri tanpa alasan yang diberi walau beliau ada bertanya dgn pihak berkaitan.

Beliau terpingga-pingga kekelabuan kerana selepas dua tiga hari bila ada satu mesyuarat pemuda cawangan yg beliau dijemput untuk hadir ,beliau berpeluang untuk bertemu salah seorang pemimpin UBJ yg turut hadir. Jawapannya masih sama iaitu tidak tahu pasai apa ditunda.

Ropa2nya hari ni baru beliau tahu, setelah aku tunjukkan komen seorang pengunjung blog Depa Kata. Komen dari beliau bagi aku agak mengecewakan. Lihatlah apa kata beliau.

MFA said...

penerangan umno..umno negeri mmg lambat sikit.kursus blogger pun terpaksa tangguh sbb nak sambut tpm di langkawi tempoh hari.apa cerita?dilantiknya peserta dikalangan berjawatan di bahagian.depa ni nak ka buat kerja blog ni?isi tu penting,teknologi penyebaran content blog tu boleh difikirkan kemudian.bila content menarik,tinggilah hit.jgn guna kaedah 'menipu' pengunjung.buat blog sendiri komen pun tak guna.kalau cerita bab hit blog ni,jgnlah berpandu pd kuantiti.blog byk,hit letak tinggi tp komen 0 nk buat apa?
skrg ni semua sibuk dgn blog.mcmlah penerangan ni boleh dibuat dgn blog saja.
jgn terlalu terpengaruh dgn teknologi yg baru kita nmpak tp sebenarnya sudah lama dipraktikkan sehingga jd 'tepu'.
risik?
perang saraf mcmna?takkan brgntung pd blog saja.risik pun 0.apa yg umno kedah tau pasai pas,pkr,dap.strategi depa.duk pikiq tak abis2 susun organisasi negeri,bahagian.action tadaq.
baru ni nk buat program tuisyen percuma.tau tak pihak sebelah tu dh buat lama tuisyen tu.free ja kpd rakyat yg tidak berkemampuan.
lg 1 jgnlah letak tggjawab susun atuq semua ni pada dato nawi.bukan nk pndng rendah kemampuan beliau,tp ramai lagi pempin lain di kedah yg boleh digembleng bersama beliau menjana idea dan melaksana task yg dibuat.
jgn terlalu berteori spt sesetengah pihak di umno negeri sendiri.

17/6/09 4:12 PM


Aku suka komen dari beliau yang juga berisi cadangan dan pandangan yang BERNAS. Dan untuk pengetahuan pembaca, UBJ tidak memilih peserta berkenaan dari mereka yang ada jawatan dibahagian, tetapi telah memilih seorang ahli dari akar umbi yang begitu komited utk membantu UBJ dgn cara beliau. Katanya Ketua Bahagianpun tak maklum hal ini. Hai macam mana ni?


Haraplah semuga penundaan ini tidak begitu terlalu lama sementara semangat masih membara.

2 Responses to PENAGGUHAN KURSUS INTERNET DAN BINA BLOG

  1. DukeOfUMNO Says:
  2. Hemmmmm....semangat berkobaq nak tulong parti sendiri...tapi jadi lagu pi pulak dahhhh...ermmm...sabaq je la...mana Jamil khir ni? kata hari tu nak mesra rakyat kedah? takkan mesra sedaka ja kot? hahahahhah...

     
  3. tempursakti Says:
  4. Atau tak dan apa2 orang yg ada kepentingan dah kepung shiekh Jamil kot?

     

Post a Comment

Adap biarlah beradat

Mengenai Aku

Luahan serta pandangan dari sudut rakyat marhien. Rakyat yang akarnya adalah Melayu dan melayu itu adalah akar Tanah ini.

Tanah ini Melayu Nusantara yang punya, tetapi adat Melayu melayan tetamu umpama sedarah, melindung sahabat umpama se bapa, menyuap kawan umpama se ibu.

Adat Melayu juga bila tertindas bangun membingkas, bila di tekan bangkit melawan bila di hina terpa membela.

Fahamilah.....
Dalam adat ada kelembutan,
Dalam pendirian ada ketegasan.


Flag Counter

free counters
Related Posts with Thumbnails

BERANI BERUBAH!!!

BERANI BERUBAH!!!

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan
Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

PAPA DOLL

PAPA DOLL

BANTU KJ KELUAR UMNO

INDIKATOR

Jurublog berharap undian di atas dapat membantu memberi petunjuk kepada kj, itupun atas kenyataan oeh kj bahawa beliau akan keluar dari UMNO sekiranya ramai ahli UMNO sertai PERKASA. Inilah sahaja jasa kecil saya untuk bantu kj keluar dari UMNO.
**Ikhlas**

Twitter

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

BOIKOT OLD TOWN

BOIKOT OLD TOWN

TANAK BUBUR

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    GEJUT KEDAH!!!

    GEJUT KEDAH!!!

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA
    PLEASE SIGN THE PETITION FOR SSS. Click The Logo and you'll be directed to the petition.

    DARI PAS KE UMNO

    PELENGGAQ DETGUAQ