SILA LAWATI BLOG DETGUAQ

SILA LAWATI BLOG DETGUAQ
BLOG INI ADALAH ALTERNATIF KEPADA BLOG PELANTAQHUJAH DAN AKAN MENGGANTIKAN BLOG PELANTAQHUJAH SETELAH PIHAK BLOGSPOT SEHINGGA KINI TIDAK 'REMOVE WARNING CONTENT' SEHINGGA MENYUKARKAN PENGUNJUNG.

Sila e-mailkan....detguaq10@gmail.com

SAYA AMAT MENGALU-ALUKAN SEBARANG MAKLUMAT YANG SAHIH DAN BERFAKTA UNTUK DI WAR-WARKAN DALAM BLOG INI DEMI UNTUK MENGEMBALIKAN KEDAH KEPADA UMNO/BN.

SILA INBOX DALAM FACEBOOK SAYA ATAU E-MAILKAN MAKLUMAT ANDA KEPADA:
detguaq10@gmail.com

Followers

Kat Sini Juga Boleh Daftar Sebagai Rakan Blog

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

SECIPUT 6

Posted by Detguaq Thursday, May 21, 2009

1. Pagi tadi berkesempatan bertemu dgn Maelkoporat, pemilik blog medanMas - tempursakti yang disuntik dgn sedikit 'virtual botox' untuk nampak lebih menarik blog beliau. Dapat juga belajar dgn beliau sedikit sebanyak. TERIMA KASIH.

2. Kawan aku, pemilik NOBLE harap tempat maya dia tu boleh jadi 'one stop centre' yang menghimpunkan seluruh blogger-blogger dari utara tidak kira apa 'genre' blog mereka. Dia kata hasrat dia buat tu hanya semata-mata nak mempermudahkan surfer/netter menggagau sekiranya mereka hendak mengetahui atau mengenali blog-blog dari Utara Malaysia. Sebab tu dia tak banyak letak syarat mahupun peraturan.

3. Bila ada orang gamak mengkastakan B A B I sebagai pemimpin *****(aku tok brahey nok sebuk), pada pandangan peribadi aku sekoq ni langsung tak layak untuk dihalakan dgn gelaran setinggi tu. Sekoq ni layak untuk jadi selibriti politikus yang menyertai sarkas dlm rangka lawatan kekampung-kampung dipedalaman aprika, itupun sebagai objek yang 'string'nya dikawal oleh tangan halimunan.

4. Sebab apa aku kata lagu tu? Kerana rentetan dari siaran surat saman oleh pegoam sekoq ni, sangkarang nyair. Isinya seolah-olah mengakui itulah dia B A B I yg sebenar. La la ni yang kita dok tengok adalah watak bertopeng yang berjaya merobak-robek kesetabilan politik lalu merebak kepada kegawatan ekonomi.

5. Liihat sahaja andaian-andaian dari sangkarang nyairnya:

a. sisekoq ni adalah seorang yang ‘dishonest’ dalam kapasitinya sebagai individu dan seorang yang berjawatan;
b. sisekoq ni adalah seorang ‘pembohong’ dan penipu (conman?);
c. sisekoq ni adalah seorang ahli politik yang ‘unfit’;
d. sisekoq ni adalah seorang tidak mempunyai prinsip dan korup;
e. sisekoq ni adalah tidak beretika;
f. sisekoq nitelah melakukan kesalahan yang mampu dibawa ke penjara;

6. Cuba kita semua lihat dengan matahati yang terbuka, jika Dato' Anifah hanya kata dia ditawarkan untuk sesuatu tawaran dan menyatakan sebab musabab tawaran itu, yang depa dok pi bayangkan andaian-andaian yang bakal timbul itu, adakah andaian ini tidak ujud secara benar?

* Dia memang dishonest bila menjanjikan sesuatu yang belum pasti. sisekoq ni memang dishonest dengan ramai orang baik semasa sebelum menertai UMNO, semasa dlm UMNO dan sehinggalah sekarang. Jgn kita lupa bagaimana sisekoq ni telah belaku curang dgn Encik Ghafar Baba(sekadar satu contoh).
*Dia memang pembohong lagi penipu, sebagai contoh kerap berdolak-dalik mengenai 16Sept, depan melayu cakap lain, depan cina cakap lain, depan india cakap lain.
*Dia memang 'unfit real politician'. Sebab tu dia hanya layak jadi badut dlm sarkas politik.
*Memang sekoq ni tidak berprinsip bila menganjurkan MP BN melompat kepkr, dan BN berjaya menghalang, tetapi bila sekoq ni gagal menghalang ADUNnya 'pulang' kembali kepangkuan UMNO punyalah pederaih sora dok dendang lagu tak beretika yang dia sendiri gubah dan susun.
*Bab korap aku tak mau sentuh, takut berjangkit..........
*Etika? Dia tau ka apa erti etika? Seterika belakang baru tau!!!!
*Penjara? Tak kan tak biasa? sekoq ni rasa aku lebih layak untuk berada di'Taman Asuhan' yang dikawal untuk mententeramkan dia dan untuk mengembalikan kestabilan politik serta mengamankan kembali Malaysia supaya fokus kerajaan untuk kesejahteraan dan kemakmuran rakyat serta kemajuan negara tidak lagi terbantut!

Kesemua andaian tadi merupakan pengakuan secara tidak langsung sisekoq tu.

0 Responses to SECIPUT 6

Post a Comment

Adap biarlah beradat

Mengenai Aku

Luahan serta pandangan dari sudut rakyat marhien. Rakyat yang akarnya adalah Melayu dan melayu itu adalah akar Tanah ini.

Tanah ini Melayu Nusantara yang punya, tetapi adat Melayu melayan tetamu umpama sedarah, melindung sahabat umpama se bapa, menyuap kawan umpama se ibu.

Adat Melayu juga bila tertindas bangun membingkas, bila di tekan bangkit melawan bila di hina terpa membela.

Fahamilah.....
Dalam adat ada kelembutan,
Dalam pendirian ada ketegasan.


Flag Counter

free counters
Related Posts with Thumbnails

BERANI BERUBAH!!!

BERANI BERUBAH!!!

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan
Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

PAPA DOLL

PAPA DOLL

BANTU KJ KELUAR UMNO

INDIKATOR

Jurublog berharap undian di atas dapat membantu memberi petunjuk kepada kj, itupun atas kenyataan oeh kj bahawa beliau akan keluar dari UMNO sekiranya ramai ahli UMNO sertai PERKASA. Inilah sahaja jasa kecil saya untuk bantu kj keluar dari UMNO.
**Ikhlas**

Twitter

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

BOIKOT OLD TOWN

BOIKOT OLD TOWN

TANAK BUBUR

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    GEJUT KEDAH!!!

    GEJUT KEDAH!!!

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA
    PLEASE SIGN THE PETITION FOR SSS. Click The Logo and you'll be directed to the petition.

    DARI PAS KE UMNO

    PELENGGAQ DETGUAQ