SILA LAWATI BLOG DETGUAQ

SILA LAWATI BLOG DETGUAQ
BLOG INI ADALAH ALTERNATIF KEPADA BLOG PELANTAQHUJAH DAN AKAN MENGGANTIKAN BLOG PELANTAQHUJAH SETELAH PIHAK BLOGSPOT SEHINGGA KINI TIDAK 'REMOVE WARNING CONTENT' SEHINGGA MENYUKARKAN PENGUNJUNG.

Sila e-mailkan....detguaq10@gmail.com

SAYA AMAT MENGALU-ALUKAN SEBARANG MAKLUMAT YANG SAHIH DAN BERFAKTA UNTUK DI WAR-WARKAN DALAM BLOG INI DEMI UNTUK MENGEMBALIKAN KEDAH KEPADA UMNO/BN.

SILA INBOX DALAM FACEBOOK SAYA ATAU E-MAILKAN MAKLUMAT ANDA KEPADA:
detguaq10@gmail.com

Followers

Kat Sini Juga Boleh Daftar Sebagai Rakan Blog

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

SECIPUT 5

Posted by Detguaq Wednesday, May 20, 2009

1. Anak jantan peRePeK politik kena tangkap! Ada yg sukar percaya. Ada yg kata konspirasi dan ada yang kata perangkap! Ada tu yg kata tak mungkin kerana dia anak raja. Peguam terkenal, Dato' Shafie Abdullah kata ini Raja Pariah Kakikelentong kerana cakap tapi tidak mahu bertanggungjawab. Aku percaya manusia tetap manusia. Sedang Nabi Nuh sendiri tidak dapat menyelamatkan anak isterinya.....

2. Bila Najib tegur toksah boh gambaq pemimpin dalam iklan dan promosi termasuk gambaq dia, ramai yang ambil tindakan dgn mengubah iklan yang baru. Pun salah juga dimata pembangkang tahap fanatik pasai depa boh pula yg penukaran tu juga satu pembaziran....duit rakyat kata depa. Balik-balik duyit rakyat, balik balik duit rakyat....hi banyak sangatlah duit depa bagi kat LHDN? Atau tak pernah bayaq cukaipun.....Dah namapun pembangkang......semuaaaa kira nak bangkang! Maklumlah pembangkang sahaja la ni rakyat Malaysia, yang dok sokong kerajaan bukan rakyat juga ka?

3. Pro BN kata tak perlu BN sertai PRK Penanti. Puak pembangkang kata Najib tak dak teloq. Aih tak kan kerana satu kerusi yg ADUN dia letak jawatan dgn alasan yang buat aku gelak boleh menjadi indikasi kepada persepsi depa. Atau sebenaqnya depa dah gila umpama sang teruna yang bertepuk sebelah tangan dek kerana sidara tak mau layan.....nak layan camne? siteruna tu sebenaqnya lebih minat pada sidarai!

4. Pada aku apa juga keputusan PRK Penanti samada disertai atau tidak oleh BN tiada memberi kesan langsung kepada jentera BN sebagai sebuah kerajaan yg bertanggung jawab! Lainlah pula diPerak, kerana aku mempunyai pandangan yang berbeza, kembalikan kepada rakyat Perak. Biar padan muka Nizar, jgn harap dapat jadi Menteri Besar kalu diadakan PRN @ Snap Election.
*Apakah isi titah Sultan terhadap Nizar dlm pertemuan terbaru? Harap Nizar tidak cuba memanipulasi titah Sultan. Bila Sultan kata 'A', biar 'A' lah juga yang di beritahu oleh Nizar yg berdarah Cina tu.

5. Kesian Daud Iraqi yang menerima kalah dalam pemilihan Ketua Dewan Ularmak gara-gara pendedahan beliau mengenai rasuah politik dalam pas. Nak kata tak dak, nik ajis kata ada.

6. Cerita menarik mengenai ADUN Merbau Pulas yang dikatakan dah pulaih duit peruntukan PKWR. Menarik lagi komen penyokong taksub depa. Tu yang Mat Sabu seronok sangat tu.

7.

PAS BAKAL MEMPUNYAI KOMPLEKS MODEN DAN CANGGIH

Vs

Kompleks canggih dan moden - keperluan ka kehendak?


8. Aku terkezut dengan artikel dari blog ini. Begitu juga dengan komen-komennya.... Hanya elitis PAS sahaja yg dok nafi. Marhaen bersuara dgn jelas dari hati. Seropa gaklah dgn UMNO, suara marhean umpama suara anak kecil yang tidak tahu berbohong.....
**Ropanya depapun dok keliru juga.....sindrom yg di bawa oleh pelaq APEK TO-a telah menular keserata jiwa yang bernama Melayu!

9. HINDRAF wajib disekat kerana provokasi mereka boleh mencetuskan perseteruan kaum. Pihak berwajib sudah tidak boleh berlengah lagi untuk mengharamkan Pertubuhan yang sememangnya haram ini. ISHTIHAR HARAM kepada hindraf!

10. He he he.....kalau tengok dalam poll beberapa blog pembangkang sepatutnya DSNTR tidakpun menjadi Perdana Menteri yang ke 6! Realitinya? he he he.....

11. HINGAR BINGAR DALAM DUNIA BLOG TERUTAMANYA PEMBANGKANG YANG MENGATAKAN KECENDERUNGAN UNTUK SNAP ELECTION DIPERAK. Kalau jadi tentu penat hantu-hantu yang 'layak ' mengundi untuk naik-turun bas nanti!!! he he he....

0 Responses to SECIPUT 5

Post a Comment

Adap biarlah beradat

Mengenai Aku

Luahan serta pandangan dari sudut rakyat marhien. Rakyat yang akarnya adalah Melayu dan melayu itu adalah akar Tanah ini.

Tanah ini Melayu Nusantara yang punya, tetapi adat Melayu melayan tetamu umpama sedarah, melindung sahabat umpama se bapa, menyuap kawan umpama se ibu.

Adat Melayu juga bila tertindas bangun membingkas, bila di tekan bangkit melawan bila di hina terpa membela.

Fahamilah.....
Dalam adat ada kelembutan,
Dalam pendirian ada ketegasan.


Flag Counter

free counters
Related Posts with Thumbnails

BERANI BERUBAH!!!

BERANI BERUBAH!!!

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan
Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

PAPA DOLL

PAPA DOLL

BANTU KJ KELUAR UMNO

INDIKATOR

Jurublog berharap undian di atas dapat membantu memberi petunjuk kepada kj, itupun atas kenyataan oeh kj bahawa beliau akan keluar dari UMNO sekiranya ramai ahli UMNO sertai PERKASA. Inilah sahaja jasa kecil saya untuk bantu kj keluar dari UMNO.
**Ikhlas**

Twitter

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

BOIKOT OLD TOWN

BOIKOT OLD TOWN

TANAK BUBUR

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    GEJUT KEDAH!!!

    GEJUT KEDAH!!!

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA
    PLEASE SIGN THE PETITION FOR SSS. Click The Logo and you'll be directed to the petition.

    DARI PAS KE UMNO

    PELENGGAQ DETGUAQ