SILA LAWATI BLOG DETGUAQ

SILA LAWATI BLOG DETGUAQ
BLOG INI ADALAH ALTERNATIF KEPADA BLOG PELANTAQHUJAH DAN AKAN MENGGANTIKAN BLOG PELANTAQHUJAH SETELAH PIHAK BLOGSPOT SEHINGGA KINI TIDAK 'REMOVE WARNING CONTENT' SEHINGGA MENYUKARKAN PENGUNJUNG.

Sila e-mailkan....detguaq10@gmail.com

SAYA AMAT MENGALU-ALUKAN SEBARANG MAKLUMAT YANG SAHIH DAN BERFAKTA UNTUK DI WAR-WARKAN DALAM BLOG INI DEMI UNTUK MENGEMBALIKAN KEDAH KEPADA UMNO/BN.

SILA INBOX DALAM FACEBOOK SAYA ATAU E-MAILKAN MAKLUMAT ANDA KEPADA:
detguaq10@gmail.com

Followers

Kat Sini Juga Boleh Daftar Sebagai Rakan Blog

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

JAWAPAN DARI SEORANG RAKYAT BERTARAF KAMPUNGAN

Posted by Detguaq Monday, May 18, 2009

Dibawah ini adalah sebahagian CnP surat peguam B A B I kpd Menteri Luar, Dato' Anifah Aman. Perkataan berwarna merah adalah cetusan reaksi seorang rakyat yang tidak pernah 'terbeli' cerita muhong seorang ahli politik bertaraf penghibur jalanan.

The Impugned Article and the Impugned Words were and are defamatory and or libellous of our Client and in their natural and ordinary meaning and or by implication mean, meant and were understood to, inter alia, mean that:

i) our Client is a dishonest person both in his private and official capacity; sememangnya dia tidak jujur, seluruh rrrrakyatt telah jelas melihat ketidakjujurannya baik ketika didlm UMNO dulu, mahupun ketika meracuni seluruh parti pembangkang ketika ini.

ii) our Client is a liar; Betul pada aku, memang dia liar(wild) dan penipu

iii) our Client is an untrustworthy person as well as an unfit politician; sememangya tidak boleh dipercayai percakapannya maka tidak juga layak sebagai ahli politik yang bertanggungjawab dalam menjaga nama baik Malaysia yang sebelum ini telah terpahat dipersada dunia.

iv) our Client is unfit to hold public office; Tepat, memang dia tidak layak ada pejabat awam(he he betoi ke apa yg aku faham dari terjemahan terus ni?)

v) our Client is unprincipled and corrupt; Tepat setepat-tepatnya, memang dia takdak prinsip dan cenderung kepada rasuah. STP ada principal ke dia ni? Korap aku tak tau, mungkin sapa yang rapat tau korap dia tang mana!

vi) our Client has committed a criminal offence punishable with imprisonment; komitmen tu nampaknya macam ada kearah tu.

vii) our Client is unethical; and Siapa lagi yang dapat nafikan ttg ketiadaan etika politikus ini. Karpal boleh sahkan.

viii)our Client wantonly abuses his position in public and private office. Memang gitu sikap dia, kat privat opis…huh….lagilah wanton!. Dia suka ka makan mee wantan?


Yang lain tu aku malaih ulaih, pasai ulang balik yang hatataih tu...buat habeh dakwat dan khetaih saja. Nak baca full version ada disini.


Pasal tulah agaknya Dato' Anifah kata tak mau layan........




2 Responses to JAWAPAN DARI SEORANG RAKYAT BERTARAF KAMPUNGAN

  1. hahahaha! pejabat awam.. betoi la tu kut

     
  2. JALILMM Says:
  3. Salam saudara...saya dilahirkan dan membesar di Kg Guar stesyen, Guar Chempedak. Sekarang menetap di Bangi. Sesekali balik kampung ingin jumpa aktivis politik Kedah esp Jerai. Bagaimana kita boleh berhubung? Saya Ketua Cawangan dan Ketua Pemuda Cwgn kat Bhgn serdang lani dan menumpukan kegiatan politik disini sbb setahun 4 kali saja blk kg....

    Mohon dilink kan ke blog pemikiran politik saya
    http://jalilmm.blogspot.com

    Jalilmm

     

Post a Comment

Adap biarlah beradat

Mengenai Aku

Luahan serta pandangan dari sudut rakyat marhien. Rakyat yang akarnya adalah Melayu dan melayu itu adalah akar Tanah ini.

Tanah ini Melayu Nusantara yang punya, tetapi adat Melayu melayan tetamu umpama sedarah, melindung sahabat umpama se bapa, menyuap kawan umpama se ibu.

Adat Melayu juga bila tertindas bangun membingkas, bila di tekan bangkit melawan bila di hina terpa membela.

Fahamilah.....
Dalam adat ada kelembutan,
Dalam pendirian ada ketegasan.


Flag Counter

free counters
Related Posts with Thumbnails

BERANI BERUBAH!!!

BERANI BERUBAH!!!

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan
Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

PAPA DOLL

PAPA DOLL

BANTU KJ KELUAR UMNO

INDIKATOR

Jurublog berharap undian di atas dapat membantu memberi petunjuk kepada kj, itupun atas kenyataan oeh kj bahawa beliau akan keluar dari UMNO sekiranya ramai ahli UMNO sertai PERKASA. Inilah sahaja jasa kecil saya untuk bantu kj keluar dari UMNO.
**Ikhlas**

Twitter

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

BOIKOT OLD TOWN

BOIKOT OLD TOWN

TANAK BUBUR

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    GEJUT KEDAH!!!

    GEJUT KEDAH!!!

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA
    PLEASE SIGN THE PETITION FOR SSS. Click The Logo and you'll be directed to the petition.

    DARI PAS KE UMNO

    PELENGGAQ DETGUAQ