SILA LAWATI BLOG DETGUAQ

SILA LAWATI BLOG DETGUAQ
BLOG INI ADALAH ALTERNATIF KEPADA BLOG PELANTAQHUJAH DAN AKAN MENGGANTIKAN BLOG PELANTAQHUJAH SETELAH PIHAK BLOGSPOT SEHINGGA KINI TIDAK 'REMOVE WARNING CONTENT' SEHINGGA MENYUKARKAN PENGUNJUNG.

Sila e-mailkan....detguaq10@gmail.com

SAYA AMAT MENGALU-ALUKAN SEBARANG MAKLUMAT YANG SAHIH DAN BERFAKTA UNTUK DI WAR-WARKAN DALAM BLOG INI DEMI UNTUK MENGEMBALIKAN KEDAH KEPADA UMNO/BN.

SILA INBOX DALAM FACEBOOK SAYA ATAU E-MAILKAN MAKLUMAT ANDA KEPADA:
detguaq10@gmail.com

Followers

Kat Sini Juga Boleh Daftar Sebagai Rakan Blog

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

SENATOR MEJAR GENERAL (BERSARA) DATO' JAMIL KHIR BAHAROM

Posted by Detguaq Wednesday, April 15, 2009


MENTERI DIJABATAN PERDANA MENTERI
(Hal Ehwal Agama)

Hari ini genaplah 12 hari barisan kabinet baru dibawah perdana menteri yang baru iaitu Dato Seri Najib Tun Razak yang disokong oleh pasangannya iaitu Tan Sri Muhyiddin Yassin sgb Timbalan Perdana Menteri.

Antara yang mengejutkan tetapi membanggakan akar umbi Jerai adalah perlantikan Mejar Jeneral Jamil Khir Baharom sbg senator dan seterusnya sbg Menteri di Jabatan Perdana Menteri. Dgn perlantikan beliau maka Kedah mempunyai 4 menteri/timbalan menteri dari kalangan Melayu dan seorang dari kalangan Tionghua menjadikan 5 jumlahnya.

Yang lebih menarik lagi ialah berkaitan dgn politik UMNO Jerai. Aku lihat perlantikan Jamil Khir seolah-olah dipandang dingin oleh elitis UMNO Jerai. Sehingga hari ini aku belum temui lagi kenyataan mereka2 baik didalam blog mahupun didalam akhbar samada menyambut baik perlantikan ini atau mengganggap ianya satu 'disadvantage' kpd karier politik mereka.
*Atau mmg dah ada kenyataan dari mereka tetapi aku terlepas pandang, kalaulah ADA
AKU MOHON MAAF

Bagi aku, cerita Jamil Khir akan balik keJerai sudah lama berkumandang menjadi dendangan setiap kali ada pilihanraya. Tetapi kali ini tanpa kilat tanpa guruh Jamil Khir dgn tidak perlu melalui pemilihan parti dan pilihanraya kini dahpun menjadi menteri! SIAPA YANG DAPAT MENGATASI PERANCANGAN ALLAH?

Harap2 Jamil Khir dapat menyumbang sesuatu yang bermakna kpd seluruh rakyat Jerai!!!

5 Responses to SENATOR MEJAR GENERAL (BERSARA) DATO' JAMIL KHIR BAHAROM

  1. tempursakti Says:
  2. dah bagi tabik dah pada PM pasai lantik Jamil Khir,dah la satu kampong dengan aku satu sekolah lak dulu,aku harap lepas ni tak dak la orang jerai yang takut dengan bayang2....bacalah blog aku.

     
  3. hang pi tengok blog anakpantaimerdeka. dia dah buat cadangan agar Mejar Jamil diberi tugas untuk ketuai UMNO Kedah.Aku setuju sungguh.Biaq org agama jadi leader plak.

     
  4. DukeOfUMNO Says:
  5. Baguih Ustaz Jamil ni...masa dia dalam Kagat...dia dihormati oleh kawan dan lawan...dia efektif dalam tugas dia...kurang politik dan komited dalam sebarang usaha Kagat...especially dakwah kepada Islam secara wasatiah...

    Tahniah atas perlantikan...dan aku harap Jerai dan Kedah akan subur dan kukuh kembali UMNOnya sebagaimana dulu2...

    p/s: Abg sepupu (org PAS) aku berpangkat Mejar kat Kagat..dia yg cerita..kalau dia muhong, maka muhong la aku...hehheh..

     
  6. CINTA Says:
  7. Aku pun setuju sangat Mejar jadik menteri dalam kabinet Najib,blh la repair apa-apa yang dah teruk sangat dalam UMNO,bleh la dok tegur-tegur pemimpin UMNO yang dah teruk-teruk(tak semua).Tapi cabaran yang akan dilalui adalah sangat besar,bukannya senang nak dakwah dalam UMNO,silap haribulan kalau tak sealiran kena tendang ler...Aku doa untuk Mejar agar dikuatkan oleh Alla untuk jalankan tanggungjawab dengan penuh amanah dan dedikasi...

     
  8. Anonymous Says:
  9. awat sebuk-sebuk main di Jerai...laaa ni ada dah tokoh..hang mai buat kami pecahbelah aja..kalau minat nak jadi wakil rakyat..jadi calon Sg Limau..

     

Post a Comment

Adap biarlah beradat

Mengenai Aku

Luahan serta pandangan dari sudut rakyat marhien. Rakyat yang akarnya adalah Melayu dan melayu itu adalah akar Tanah ini.

Tanah ini Melayu Nusantara yang punya, tetapi adat Melayu melayan tetamu umpama sedarah, melindung sahabat umpama se bapa, menyuap kawan umpama se ibu.

Adat Melayu juga bila tertindas bangun membingkas, bila di tekan bangkit melawan bila di hina terpa membela.

Fahamilah.....
Dalam adat ada kelembutan,
Dalam pendirian ada ketegasan.


Flag Counter

free counters
Related Posts with Thumbnails

BERANI BERUBAH!!!

BERANI BERUBAH!!!

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan
Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

PAPA DOLL

PAPA DOLL

BANTU KJ KELUAR UMNO

INDIKATOR

Jurublog berharap undian di atas dapat membantu memberi petunjuk kepada kj, itupun atas kenyataan oeh kj bahawa beliau akan keluar dari UMNO sekiranya ramai ahli UMNO sertai PERKASA. Inilah sahaja jasa kecil saya untuk bantu kj keluar dari UMNO.
**Ikhlas**

Twitter

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

BOIKOT OLD TOWN

BOIKOT OLD TOWN

TANAK BUBUR

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    GEJUT KEDAH!!!

    GEJUT KEDAH!!!

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA
    PLEASE SIGN THE PETITION FOR SSS. Click The Logo and you'll be directed to the petition.

    DARI PAS KE UMNO

    PELENGGAQ DETGUAQ