SILA LAWATI BLOG DETGUAQ

SILA LAWATI BLOG DETGUAQ
BLOG INI ADALAH ALTERNATIF KEPADA BLOG PELANTAQHUJAH DAN AKAN MENGGANTIKAN BLOG PELANTAQHUJAH SETELAH PIHAK BLOGSPOT SEHINGGA KINI TIDAK 'REMOVE WARNING CONTENT' SEHINGGA MENYUKARKAN PENGUNJUNG.

Sila e-mailkan....detguaq10@gmail.com

SAYA AMAT MENGALU-ALUKAN SEBARANG MAKLUMAT YANG SAHIH DAN BERFAKTA UNTUK DI WAR-WARKAN DALAM BLOG INI DEMI UNTUK MENGEMBALIKAN KEDAH KEPADA UMNO/BN.

SILA INBOX DALAM FACEBOOK SAYA ATAU E-MAILKAN MAKLUMAT ANDA KEPADA:
detguaq10@gmail.com

Followers

Kat Sini Juga Boleh Daftar Sebagai Rakan Blog

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

PENGERUSI BADAN PERHUBUNGAN UMNO NEGERI

Posted by Detguaq Saturday, April 25, 2009

Aku nak ucap selamat datang kenegeri jelapang padi kpd Dato' Shafie. Mungkin Bayu dari beliau akan menyegarkan kembali kelesuan kepada UMNO Kedah. Namun ada juga dikalangan kawan-kawan aku, terutama di Kedah Utara yang kureng senang dgn perlantikan timbln beliau. Mungkin sesuai utk digambarkan mereka mahu landasan baru bila dapat kepala k/api yg baru, tetapi lain pula yang jadi......mmg kepala k/api baru, tetapi landasannya ttp landasan lama yang dah dimakan karat dan pelapiknya reput......

Namun yang terjadi dah terjadi. Kalau ingat nak terima, pakat-pakat terimalah, hrp Dato' shafie sudi memimpin UMNO Kedah kearah kecemerlangan dan bashah bantulah seikhlasnya. Jgn byk buat silap sangat bashah! ubah cara ubah pendekatan dan penampilan agar secara beransur-ansur anda sgb org ke2 penting terhdp UMNO negeri tidak menjadi beban sebaliknya aset.......

Aku kata: "Alang-alang mandi biar BASHAH, mungkin inilah yang APDAL untuk UMNO Kedah!!!!

5 Responses to PENGERUSI BADAN PERHUBUNGAN UMNO NEGERI

  1. AloQStaQ Says:
  2. Aku dah ada sedikit komen pasai ni dalam blog cokia aku tu ... tapi, ntah la, aku maleh nak expose sangat pasai Bashah ni sebab ianya akan menambahburuk persepsi rakyat terhadap kepimpinan UMNO Kedah aja. Walaupun memang ahli politik sememangnya tidak dapat lari dari persepsi negatif rakyat yang TIDAK menyokongnya, tapi kerja buat dia sendiri pun sebenarnya menggambarkan dirinya sebenar!

    Persepsi adalah persepsi.
    Tapi, kalau diri sendiri buat yang tak berapa baik, mana orang nak buleh terima!? Bagi aku lebih ramai yang baik berbanding beliau.

    Ntah la bro....


    //A.S\\
    AloQStaQ

     
  3. Detguaq Says:
  4. Aloq Staq, lepaih ni kita pakat-pakat monitor depa dua org ni, bantu depa untuk perkukuk UMNO Kedah. Kalau depa tolak nasihat atau pandangan bernas kita, pakat-pakatlah terima habuan nanti!

     
  5. DS Shafie tu bukannya orang luar pun.dia pun dah jadi orang kedah dah lama.(bini dia org sp)aku harap dia dpt tunaikan amanah yg diberi.kita pakat2 tgk dan bg sokongan la utk sama2 buat keja.aku sgt setuju dgn penulis jika x buat keja, alamatnya.... tunggguuuuuu...
    * tahniah kat org Jerai coz Datuk Jamil dilantik MT.

     
  6. Detguaq Says:
  7. Doa yg terbaik kepada Allah untuk kestabilan politik, ekonomi dan keamanan Malaysia....Insya Allah.

     
  8. DukeOfUMNO Says:
  9. Det...

    Aku dengaq hari tu nak sambut Jamil Khir secara besar2an...hahahhaha...ala2 sambutan utk Mukhriz hari tu...hehehhe...jadi ka?

    Hehhehe...pasal Shafie Afdhal tu...pandai2 la kita bantu dia...bagi dia peluang...takkan kita nak terus bantai UMNO? lama2 kaput la UMNO Kedah ni...kalau kita pandai sangat, awat kita tak jadi Ketua Perhubungan Negeri? Ketua Cawangan pun tak lekat...hehehheh...

    P/s: nak lekat lagu mana? bertanding pun tidakkk...hehehhe...

     

Post a Comment

Adap biarlah beradat

Mengenai Aku

Luahan serta pandangan dari sudut rakyat marhien. Rakyat yang akarnya adalah Melayu dan melayu itu adalah akar Tanah ini.

Tanah ini Melayu Nusantara yang punya, tetapi adat Melayu melayan tetamu umpama sedarah, melindung sahabat umpama se bapa, menyuap kawan umpama se ibu.

Adat Melayu juga bila tertindas bangun membingkas, bila di tekan bangkit melawan bila di hina terpa membela.

Fahamilah.....
Dalam adat ada kelembutan,
Dalam pendirian ada ketegasan.


Flag Counter

free counters
Related Posts with Thumbnails

BERANI BERUBAH!!!

BERANI BERUBAH!!!

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan
Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

PAPA DOLL

PAPA DOLL

BANTU KJ KELUAR UMNO

INDIKATOR

Jurublog berharap undian di atas dapat membantu memberi petunjuk kepada kj, itupun atas kenyataan oeh kj bahawa beliau akan keluar dari UMNO sekiranya ramai ahli UMNO sertai PERKASA. Inilah sahaja jasa kecil saya untuk bantu kj keluar dari UMNO.
**Ikhlas**

Twitter

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

BOIKOT OLD TOWN

BOIKOT OLD TOWN

TANAK BUBUR

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    GEJUT KEDAH!!!

    GEJUT KEDAH!!!

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA
    PLEASE SIGN THE PETITION FOR SSS. Click The Logo and you'll be directed to the petition.

    DARI PAS KE UMNO

    PELENGGAQ DETGUAQ