SILA LAWATI BLOG DETGUAQ

SILA LAWATI BLOG DETGUAQ
BLOG INI ADALAH ALTERNATIF KEPADA BLOG PELANTAQHUJAH DAN AKAN MENGGANTIKAN BLOG PELANTAQHUJAH SETELAH PIHAK BLOGSPOT SEHINGGA KINI TIDAK 'REMOVE WARNING CONTENT' SEHINGGA MENYUKARKAN PENGUNJUNG.

Sila e-mailkan....detguaq10@gmail.com

SAYA AMAT MENGALU-ALUKAN SEBARANG MAKLUMAT YANG SAHIH DAN BERFAKTA UNTUK DI WAR-WARKAN DALAM BLOG INI DEMI UNTUK MENGEMBALIKAN KEDAH KEPADA UMNO/BN.

SILA INBOX DALAM FACEBOOK SAYA ATAU E-MAILKAN MAKLUMAT ANDA KEPADA:
detguaq10@gmail.com

Followers

Kat Sini Juga Boleh Daftar Sebagai Rakan Blog

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

Baru sekarang Umno cakap soal pembaziran - Dr Ramasamy

Posted by Detguaq Tuesday, April 21, 2009

Siapa Dr Ramasamy ini siapa? Dr falsafah ke atau doktor bedah-jahit kasut? Kalau nak cakap biarlah spesifik. UMNO spt juga lain-lain parti yang hanyalah pertubuhan. Perlembagaannya tidak adapun menyebut pembaziran adalah digalakkan/dibenarkan!

Tetapi spt juga lain-lain pertubuhan, sikap pembaziran adalah datang dari individu. Jadi biarlah spesifik. Lagi pula jika Presiden UMNO menyeru kepada perbuatan yang baik, kenapa pula hendak ditempelak? Awat nak Chandek pula? Ingat kita hari-hari dok kekal lagu tu saja ka? Hari ni jalan kaki, esok naik gerek, minggu depan naik bas, bulan depan naik lori.....bukannya sejak dari lahir kita dok merangkak manjang..... esok makan nasi dgn sup, lusa mkn nasi dgn gulai, ada juga harinya mkn nasi dgn ikan kering, kekadang dgn garam!

Maka jika ada masanya kita perlu berjimat, berjimatlah untuk elak pembaziran apatah lagi dalam keadaan gawat globl ni. Gamaknya dah tak dak apa nak cakap, jadi cakap jerlah walaupun nampak bodoh tahap biol.

Oh ooo......rupa2nya dia adalah Timbalan Ketua Menteri II Pulau Pinang, Dr P Ramasamy mempersoalkan mengapa sebelum ini pemimpin Umno dan Barisan Nasional (BN) tidak bercakap soal pembaziran.

Hello, yang kerajaan dok galak kita menabung selama ni saja-saja sajaka? Mmg akupun bantah jenis projek2 mee segera berapi nih.....tambah-tambah bila kita dok jadi pembangkang.

Tak pa lah, lepaih ni PRK Penanti sebagai pembangkang kita tok sah dok sibuk dgn apa-apa projek pembaikan waima ianya kritikal yang berlaku dikawasan tu, depa kerajaan biaq depalah yang pebaik. Toksah dok umum apa2 perkara hatta ianya adalah pemberitahuan untuk bantuan kebajikan. Toksah dok war-warkan sebelum dan semasa PRK diadakan. Biaq depa sahaja yang menyalak. Tapi kitapun faham salakan depa hanyalah dipenuhi dgn kutukan kepada UMNO/BN. Dan depa jugalah yang akan rugi jika kempen kali ini hanyalah kempen suruh orang pangkah pembangkang(BN). Soheh depa pening kepala bila kita dok tak buat apa, hanya buat kempen berjumpa pengundi. Poster-poster standard yg boleh recycle boleh kita guna semula, begitu juga dgn billboard dan khemah2. Martek polispunpun tak payahlah, bukannya depa respekpun dgn polis. Dulu-dulu mana adapun, tetapi org tetap juga kluaq undi!

Dan kenyataan menyentuh naluri ini aku harap kita pakat-pakat tafsir!

Beliau juga memuji tindakan profesional Fairus yang seharusnya menjadi tauladan kepada semua pihak dengan meletak jawatan bagi memantapkan struktur organisasi parti.

"Inilah juga prinsip Pakatan Rakyat, sesiapa sahaja dituduh terlibat dengan rasuah mereka perlu meletak jawatan.

"Sama ada tuduhan itu benar ataupun tidak, tetapi standard Pakatan Rakyat demi imej parti. Seluruh ahli mesti akur prinsip tersebut," katanya juga bekas ahli akademik selama 25 tahun.


Ahli akademik tadika mana ni? Seluruh ahli mesti akur? Opsss untuk kes rasuah saja. Kes telanjang dpn kamera dan kongkek dgn boypren yang bershahadah sebagai Islam tak perlu letak jawatan. Ini kes tak releven.

Teks penuh boleh dicari dlm Harakah daily.

0 Responses to Baru sekarang Umno cakap soal pembaziran - Dr Ramasamy

Post a Comment

Adap biarlah beradat

Mengenai Aku

Luahan serta pandangan dari sudut rakyat marhien. Rakyat yang akarnya adalah Melayu dan melayu itu adalah akar Tanah ini.

Tanah ini Melayu Nusantara yang punya, tetapi adat Melayu melayan tetamu umpama sedarah, melindung sahabat umpama se bapa, menyuap kawan umpama se ibu.

Adat Melayu juga bila tertindas bangun membingkas, bila di tekan bangkit melawan bila di hina terpa membela.

Fahamilah.....
Dalam adat ada kelembutan,
Dalam pendirian ada ketegasan.


Flag Counter

free counters
Related Posts with Thumbnails

BERANI BERUBAH!!!

BERANI BERUBAH!!!

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan
Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

PAPA DOLL

PAPA DOLL

BANTU KJ KELUAR UMNO

INDIKATOR

Jurublog berharap undian di atas dapat membantu memberi petunjuk kepada kj, itupun atas kenyataan oeh kj bahawa beliau akan keluar dari UMNO sekiranya ramai ahli UMNO sertai PERKASA. Inilah sahaja jasa kecil saya untuk bantu kj keluar dari UMNO.
**Ikhlas**

Twitter

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

BOIKOT OLD TOWN

BOIKOT OLD TOWN

TANAK BUBUR

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    GEJUT KEDAH!!!

    GEJUT KEDAH!!!

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA
    PLEASE SIGN THE PETITION FOR SSS. Click The Logo and you'll be directed to the petition.

    DARI PAS KE UMNO

    PELENGGAQ DETGUAQ