SILA LAWATI BLOG DETGUAQ

SILA LAWATI BLOG DETGUAQ
BLOG INI ADALAH ALTERNATIF KEPADA BLOG PELANTAQHUJAH DAN AKAN MENGGANTIKAN BLOG PELANTAQHUJAH SETELAH PIHAK BLOGSPOT SEHINGGA KINI TIDAK 'REMOVE WARNING CONTENT' SEHINGGA MENYUKARKAN PENGUNJUNG.

Sila e-mailkan....detguaq10@gmail.com

SAYA AMAT MENGALU-ALUKAN SEBARANG MAKLUMAT YANG SAHIH DAN BERFAKTA UNTUK DI WAR-WARKAN DALAM BLOG INI DEMI UNTUK MENGEMBALIKAN KEDAH KEPADA UMNO/BN.

SILA INBOX DALAM FACEBOOK SAYA ATAU E-MAILKAN MAKLUMAT ANDA KEPADA:
detguaq10@gmail.com

Followers

Kat Sini Juga Boleh Daftar Sebagai Rakan Blog

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

INI BARULAH ILHAM YANG HEBAT.

Posted by Detguaq Wednesday, March 4, 2009

Dipetik dari Agendadaily:
700,000 Pemuda UMNO diminta buat laporan polis

Ketua Pemuda UMNO Johor Datuk Razali Ibrahim meminta semua 700 ribu ahli Pemuda UMNO seluruh negara untuk membuat laporan polis ke atas Ahli Parlimen Bukit Gelugor, Karpal Singh kerana membuat kenyataan menghasut semasa berbahas di Dewan Rakyat minggu lalu. Katanya laporan itu boleh dibuat di bawah Perkara 63(4) Perlembagaan Persekutuan kerana tuduhan yang dibuat oleh Karpal bahawa Pemuda UMNO yang menghantar peluru kepadanya adalah palsu. Katanya, walaupun Karpal membuat kenyataan tersebut di dalam Dewan Rakyat tetapi berdasarkan peruntukan 63 (4) Perlembagaan Persekutuan, Karpal masih boleh didakwa. Mengikut rekod, Ahli Parlimen Kota Kinabalu, Datuk Mark Koding pada tahun 1982 telah dijatuhkan hukuman denda kerana membuat kenyataan yang meghasut semasa membahaskan Usul Menjunjung Kasih Titah Yang di-Pertuan Agong pada 17 Oktober 1978. - 2/3/2009

*************************************************************************************
Walaupun saranan dri YB Razali Ibrahim sudah beberapa hari berlalu, baru hari ini aku hendak memberi respon dengan kata-kata beliau. Aku merumuskan kenyataan beliau adalah kenyataan ikhlas lagi bijak yang menyentuh nurani marhien UMNO terutama Pemuda.

Saranan beliau untuk mengajak keseluruhan 700,000 ahli Pemuda UMNO agar membuat aduan polis secara individu pada aku amatlah menarik kerana dengan cara inilah baru menunjukkan penyertaan menyeluruh ahli-ahli Pemuda, bukan setakat dua tiga kerat elitis yang memakai uniform Pemuda yang hebat, kemudiannya menjerit-jerit sehingga tertonjol urat ayam dileher didepan kamera dan kemudiannya menunggu dihadapan TV untuk melohat kembali aksi mereka di cafe-cafe sambil berasa kembang pungkoq kerana dpat dilihat oleh rakyat!!!

Ya, aku sarankan setiap ahli-ahli Pemuda UMNO yang belum lagi membuat aduan polis kepada Raja Je Lutong agar segera berbuat demikian. Biar dia rasa tekanan yang lebih dahsyat. Biar putera mah kote nya pun merasai sehingga tidak mampu berdiri dan akhirnya memaksa Raja Je Lutong berkongsi kerusi beroda dengan putera mah kote nya goal beyond sink.....

4 Responses to INI BARULAH ILHAM YANG HEBAT.

  1. Anonymous Says:
  2. aku nak bagi tau hangpa. baru baru ni hindraf nak buat tak boleh, sekarang umno nak buat. hangpa tak nampakkan kesan nya nanti?

    aku orang umno, tapi kalau umno buat boleh, orang lain buat tak boleh. memang hangpa carik pasal.

     
  3. Detguaq Says:
  4. Buat apa? Hindaraf tu berdaftar ka? hang gheti ka undang-undang?

    Kalau hang orang UMNO, minta mai nmbor ahli hang, cawangan hang aku nak verify.

    Heran aku ada org UMNO yg nak simpati kpd pertubuhan haram!

     
  5. Anonymous Says:
  6. akusayangumno,
    sekarang ni bukanlah masanya orang nak kaji daftar ke tak kan?Hindraf tak daftar pun u ada nampak dan lihat kesannya yang mereka bawa? tak ke nanti Hindraf akan jadikan itu satu modal untuk mereka?

     
  7. Detguaq Says:
  8. Hindraf hanya membawa kesan negatif wahai anon 2:51. Adakah Melayu sudah terbeli apa yang Hindraf hidangkan walaupun ianya hanyalah dakwaan tidak masuk akal?

    Dan akhirnya mereka yang mengutuk temapt mereka dilahirkan kini mahu pulang setelah sakit mereka menuju tenat, hidup mereka menuju mati....

     

Post a Comment

Adap biarlah beradat

Mengenai Aku

Luahan serta pandangan dari sudut rakyat marhien. Rakyat yang akarnya adalah Melayu dan melayu itu adalah akar Tanah ini.

Tanah ini Melayu Nusantara yang punya, tetapi adat Melayu melayan tetamu umpama sedarah, melindung sahabat umpama se bapa, menyuap kawan umpama se ibu.

Adat Melayu juga bila tertindas bangun membingkas, bila di tekan bangkit melawan bila di hina terpa membela.

Fahamilah.....
Dalam adat ada kelembutan,
Dalam pendirian ada ketegasan.


Flag Counter

free counters
Related Posts with Thumbnails

BERANI BERUBAH!!!

BERANI BERUBAH!!!

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan
Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

PAPA DOLL

PAPA DOLL

BANTU KJ KELUAR UMNO

INDIKATOR

Jurublog berharap undian di atas dapat membantu memberi petunjuk kepada kj, itupun atas kenyataan oeh kj bahawa beliau akan keluar dari UMNO sekiranya ramai ahli UMNO sertai PERKASA. Inilah sahaja jasa kecil saya untuk bantu kj keluar dari UMNO.
**Ikhlas**

Twitter

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

BOIKOT OLD TOWN

BOIKOT OLD TOWN

TANAK BUBUR

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    GEJUT KEDAH!!!

    GEJUT KEDAH!!!

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA
    PLEASE SIGN THE PETITION FOR SSS. Click The Logo and you'll be directed to the petition.

    DARI PAS KE UMNO

    PELENGGAQ DETGUAQ