SILA LAWATI BLOG DETGUAQ

SILA LAWATI BLOG DETGUAQ
BLOG INI ADALAH ALTERNATIF KEPADA BLOG PELANTAQHUJAH DAN AKAN MENGGANTIKAN BLOG PELANTAQHUJAH SETELAH PIHAK BLOGSPOT SEHINGGA KINI TIDAK 'REMOVE WARNING CONTENT' SEHINGGA MENYUKARKAN PENGUNJUNG.

Sila e-mailkan....detguaq10@gmail.com

SAYA AMAT MENGALU-ALUKAN SEBARANG MAKLUMAT YANG SAHIH DAN BERFAKTA UNTUK DI WAR-WARKAN DALAM BLOG INI DEMI UNTUK MENGEMBALIKAN KEDAH KEPADA UMNO/BN.

SILA INBOX DALAM FACEBOOK SAYA ATAU E-MAILKAN MAKLUMAT ANDA KEPADA:
detguaq10@gmail.com

Followers

Kat Sini Juga Boleh Daftar Sebagai Rakan Blog

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

PAU SIRI 1

Posted by Detguaq Sunday, February 1, 2009

Aku memulakan siri ini sebagai langkah aku berkempen untuk memulihkan UMNO dengan mengajak pengunjung blog ini jika ada kuasa memilih agar memilih calon yang dapat mengembalikan UMNO ke arah kekuatan, kegemilangan dan keutuhan seperti sebelumnya. Penghormatan kepada UMNO leh rakya harus dikembalikan segera oleh marhien UMNO, kerana elitis UMNO tidak lagi berupaya mengembalikannya kerana alasan yang menjengkelkan kami marhien UMNO.

***************************************************************************************

Janganlah kita lupa walaupun UMNO kini umpama harimau Malaya yang sedang luka, luka yang melukainya bukanlah kerana diserang sang singa mahupun diterkam sang beruang. Tidak juga dicakar sang serigala ataupun digeghit sang SiTi bukan juga diketit sang nyamuk. Luka harimau Malaya kerana terkejut bila terserempak dengan bayangnya sendiri, bayangan yang menjelmakan ketakutan, bayangan yang sebenarnya tak berupayapun untuk memudaratkan tubuh badan harimau Malaya itu sebenarnya. Tetapi kerana KEPALAnya yang bengong seperti tertelan daun ketum, maka itulah harimau Malaya berlari ketakutan tidak ketahuan. Takut pada apa yang dia tak tahu dan tak nampak......

KEPALA dia mesti dibuat penyelenggaraan!!!

Baguslah jika benar Najib bakal menerajui UMNO untuk dibawa kembali kelandasan sebenar supaya ianya dapat berbalik menjadi kemegahan pada BN, Malaysia dan rakyat keseluruhannya. Namun boleh kah Najib menjulang misi ini jika masih ada personaliti pemimpin yang berliabilti turut mempelawakan diri untuk terus memimpin UMNO walaupun sudah jelas akar umbi menolak mereka? Dengan isyarat-isyarat yang diberi sepatutnya ia adalah jelas hatta kepada mereka yang mata politik mereka kabur bertongkat.

Tetapi jika personaliti berliabilti ini masih juga mahu menerejah perwakilan dengan pelbagai umpan mengasyikkan bagi menjamin mereka terpilih walalupun ternyata ianya menongkah arus hasrat akar umbi, maka sebenarnya merekalah yang mendoakan UMNO supaya menjadi parti pembangkang selepas PRU13 nanti. Tetapi jika mereka sedar bahawa undi yang diberi oleh perwakilan, bukanlah undi sebenar akar umbi, tetapi undi yang telah dimodifikasi dengan pelbagai cara, maka janganlah mereka ini meneruskan hasrat mereka. berundurlah demi kelansungan hayat UMNO.

Wahai Mat taib, wahai Ali Rustam.....hadiahkan lah berita kegembiraan kepada majoriti ahli yang mahukan Muhyiddin sebagai Timbalan Presiden. Hadiahkanlah berita penarikan diri kamu berdua sebagai kompromi untuk kesetabilan UMNO demi kegembiraan marhien UMNO. Memang kamu ada penyokong, tetapi penyokong kamu tidak sebanyak penyokong Muhyiddin. Undi dibahagian dah menunjukkna arah yang terang. Kenapa lagi harus terus bersuluh? Wajarkah memperomosi diri didalam satu muka penuh akhbar dengan berselindung disebalik kementerian yang dimenterikan oleh anda? Itu cara yang jelas lapuk dan tidak dapat diterima oleh marhien dalam UMNO yang rata-rata mengaku perbuatan itu melampau dan membazir. Sudah-sudah lah tu....

Begitu juga Ali Rustam.....Aras tertinggi kamu diNegeri Melaka sudah mencukupi untuk kamu megahi. janganlah diigau kerusi Timbalan Presiden tu. Sokonglah Muhyiddin walau pok loh tak suka. Dia tak apa dah, lepas ni dia dah nak bersara. Bukan perlu dia fikir lagi apa nak jadi dengan UMNO ni, sebab itu dia jolok kamu untuk lawan. Jolokan tu bukannya memberi hasil yang positif, tetapi akan memberi goncangan jangka panjang kepada UMNO. sudah-sudahlah tu.... Kami diakar umbi ni lebih memihak kepada Muhyiddin Yassin berbanding kamu berdua! Sudah-sudahlah tu.... kamu berdua tu hanyalah menjadi kerbau tunggangan kepada nafsu marah paklah kepada marhien UMNO yang menekan beliau untuk lepaskan jawatan presiden UMNO dan Perdana Menteri. Itu sahaja niatnya..... Biar padan muka marhien UMNO.

Namun kami sebagai marhien yang terus sayang kepada parti keramat ini tidak akan membiarkan kekeramatan parti ini berkubur dengan undurnya pokloh dari persada teratas. Zaman melantik pemimpin untuk menjadi Raja sudah berlalu. Pemimpin uyang kami lantik selepas ini wajib ingat bahawa anda mempunyai tugsasan berat untuk mengembalikan UMNO dilandasan yang sebenar. Diterima rakyat, disayangi rakyat dan dihormati rakyat!!!.

0 Responses to PAU SIRI 1

Post a Comment

Adap biarlah beradat

Mengenai Aku

Luahan serta pandangan dari sudut rakyat marhien. Rakyat yang akarnya adalah Melayu dan melayu itu adalah akar Tanah ini.

Tanah ini Melayu Nusantara yang punya, tetapi adat Melayu melayan tetamu umpama sedarah, melindung sahabat umpama se bapa, menyuap kawan umpama se ibu.

Adat Melayu juga bila tertindas bangun membingkas, bila di tekan bangkit melawan bila di hina terpa membela.

Fahamilah.....
Dalam adat ada kelembutan,
Dalam pendirian ada ketegasan.


Flag Counter

free counters
Related Posts with Thumbnails

BLOG ARCHIVES

BERANI BERUBAH!!!

BERANI BERUBAH!!!

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan
Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

PAPA DOLL

PAPA DOLL

BANTU KJ KELUAR UMNO

INDIKATOR

Jurublog berharap undian di atas dapat membantu memberi petunjuk kepada kj, itupun atas kenyataan oeh kj bahawa beliau akan keluar dari UMNO sekiranya ramai ahli UMNO sertai PERKASA. Inilah sahaja jasa kecil saya untuk bantu kj keluar dari UMNO.
**Ikhlas**

Twitter

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

BOIKOT OLD TOWN

BOIKOT OLD TOWN

TANAK BUBUR

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    GEJUT KEDAH!!!

    GEJUT KEDAH!!!

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA
    PLEASE SIGN THE PETITION FOR SSS. Click The Logo and you'll be directed to the petition.

    DARI PAS KE UMNO

    PELENGGAQ DETGUAQ