SILA LAWATI BLOG DETGUAQ

SILA LAWATI BLOG DETGUAQ
BLOG INI ADALAH ALTERNATIF KEPADA BLOG PELANTAQHUJAH DAN AKAN MENGGANTIKAN BLOG PELANTAQHUJAH SETELAH PIHAK BLOGSPOT SEHINGGA KINI TIDAK 'REMOVE WARNING CONTENT' SEHINGGA MENYUKARKAN PENGUNJUNG.

Sila e-mailkan....detguaq10@gmail.com

SAYA AMAT MENGALU-ALUKAN SEBARANG MAKLUMAT YANG SAHIH DAN BERFAKTA UNTUK DI WAR-WARKAN DALAM BLOG INI DEMI UNTUK MENGEMBALIKAN KEDAH KEPADA UMNO/BN.

SILA INBOX DALAM FACEBOOK SAYA ATAU E-MAILKAN MAKLUMAT ANDA KEPADA:
detguaq10@gmail.com

Followers

Kat Sini Juga Boleh Daftar Sebagai Rakan Blog

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

MANA SUARA HANGPA???

Posted by Detguaq Thursday, February 26, 2009

Karpal (Singh is King) maki Pemuda



PENGERUSI DAP, Karpal Singh ketika dipanggil untuk memberi kenyataan di Ibu Pejabat Polis Kuala Lumpur, awal bulan ini. - Foto Aizuddin Saad

KUALA LUMPUR: Sikap biadap Karpal Singh yang mahu menyaman Sultan Perak, Sultan Azlan Shah berlarutan di Dewan Rakyat, semalam, apabila Pengerusi DAP itu berulang kali memaki Pemuda Umno sebagai 'celaka' sebelum menarik balik perkataan itu.

Ahli Parlimen Bukit Gelugor itu yang menuduh pergerakan berkenaan mengugutnya dengan menghantar dua peluru, juga dengan angkuh memberi amaran kepada Pemuda Umno supaya tidak memperlekehkannya.

"Ada 100 laporan polis dan dua peluru saya terima... barang kali ini rekod dalam dunia. Saya mahu tahu di mana Pemuda Umno, celaka ini dapat dua peluru yang dihantar kepada saya.


"Siapa buat semua laporan polis... saya beri amaran kepada Pemuda Umno jangan main-main dengan saya. Saya Singh dan Singh is King," katanya dipercayai merujuk filem Bollywood Singh Is Kinng.

Sekurang-kurangnya tiga kali Karpal menyebut celaka yang ditujukan kepada Pemuda Umno ketika membahaskan titah ucapan Yang di-Pertuan Agong sebelum menarik balik perkataan itu selepas diarahkan Timbalan Speaker Dewan Rakyat, Datuk Ronald Kiandee.

Terdahulu, tindakan Karpal menggunakan perkataan celaka dan menuduh Pemuda Umno menghantar peluru kepadanya, menghangatkan Dewan apabila dibantah beberapa Ahli Parlimen Barisan Nasional (BN), terutama yang mewakili Pemuda Umno.


**************************************************************************************
Baru tadi aku borak dengan kawan melalui tipon betapa tersayatnya hati dan perasaan kami bila kapal sink dengan nada yang berbaur kebencian menempelak Pemuda UMNO sebagai CELAKA!

Dan aku sebenarnya amat berharap Pemimpin Pemuda termasuklah calon-calon yang bertanding jawatan tertinggi Pemuda UMNO Malaysia bangun menyatakan tidak bersetuju dengan cacian itu. Cabar dia untuk sekali lagi mengeluarkan makian yang serupa diluar parlimen!!!

Lalu aku segera menziarahi blog rasmi mereka-mereka ini sebentar tadi. Memang benar pada masa aku menulis ini tiada kenyataan keras mahupun bernada 'auww' dari mereka-mereka ini.

Hoi!!! tido lagi ke? Tido pasal dok kalut kempen untuk PAU saja kot??? Yang kes kapal sink ni biaq kat blogger saja ka???

Aku kata ni aku kata kat semua, tak kira sapapun termasuklah KPUM yang masih lagi KPUM!!!

*Dan aku minta maaf kalau semasa aku dok 'bara' masa tuleh ni hangpapun kalut dok rangka tindakbalas terhadap kenyataan paling biadap kapal sink tu!!!!

Aku kata ni sebab.........

AKU SAYANG UMNO!!!


6 Responses to MANA SUARA HANGPA???

  1. Auwww...auuwww..jangan curi skirt aku...aauwww...auwww

     
  2. Anonymous Says:
  3. Aku seronok la ngan tindak tanduk Pak Kapal ni..rileks je dia main psikologi ngan korang semua haha!..

     
  4. Detguaq Says:
  5. Main saikologi atau main sentimen brother.....faham ke apa erti psikologi tu bang? Anon 9:32.....

     
  6. Anonymous Says:
  7. Kepada kawan2ku di Bumi Malaysia(yang cintakan Bolasepak) tidak berminatkah kita membuat 'Rapat Umum' untuk membantah tindak tanduk FAM sejak akhir2 ini? kenapa kita hanya buat Rapat Umum untuk hal2 politik sahaja?
    Saya semakin meluat dan geram melihat tindak tanduk FAM ni.Ranking Malaysia semakin merudum mereka asyik2 nak menghukum orang.Minta pandangan kawan2 semua.

     
  8. A Voice Says:
  9. Jgn mudah terkejut dgn pengakhir tulisan saya. Baca baik-baik.

     
  10. Detguaq Says:
  11. A Voice,

    Terima kasih kerana sudi singgah, it is actually an honour for me.

     

Post a Comment

Adap biarlah beradat

Mengenai Aku

Luahan serta pandangan dari sudut rakyat marhien. Rakyat yang akarnya adalah Melayu dan melayu itu adalah akar Tanah ini.

Tanah ini Melayu Nusantara yang punya, tetapi adat Melayu melayan tetamu umpama sedarah, melindung sahabat umpama se bapa, menyuap kawan umpama se ibu.

Adat Melayu juga bila tertindas bangun membingkas, bila di tekan bangkit melawan bila di hina terpa membela.

Fahamilah.....
Dalam adat ada kelembutan,
Dalam pendirian ada ketegasan.


Flag Counter

free counters
Related Posts with Thumbnails

BLOG ARCHIVES

BERANI BERUBAH!!!

BERANI BERUBAH!!!

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan
Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

PAPA DOLL

PAPA DOLL

BANTU KJ KELUAR UMNO

INDIKATOR

Jurublog berharap undian di atas dapat membantu memberi petunjuk kepada kj, itupun atas kenyataan oeh kj bahawa beliau akan keluar dari UMNO sekiranya ramai ahli UMNO sertai PERKASA. Inilah sahaja jasa kecil saya untuk bantu kj keluar dari UMNO.
**Ikhlas**

Twitter

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

BOIKOT OLD TOWN

BOIKOT OLD TOWN

TANAK BUBUR

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    GEJUT KEDAH!!!

    GEJUT KEDAH!!!

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA
    PLEASE SIGN THE PETITION FOR SSS. Click The Logo and you'll be directed to the petition.

    DARI PAS KE UMNO

    PELENGGAQ DETGUAQ