SILA LAWATI BLOG DETGUAQ

SILA LAWATI BLOG DETGUAQ
BLOG INI ADALAH ALTERNATIF KEPADA BLOG PELANTAQHUJAH DAN AKAN MENGGANTIKAN BLOG PELANTAQHUJAH SETELAH PIHAK BLOGSPOT SEHINGGA KINI TIDAK 'REMOVE WARNING CONTENT' SEHINGGA MENYUKARKAN PENGUNJUNG.

Sila e-mailkan....detguaq10@gmail.com

SAYA AMAT MENGALU-ALUKAN SEBARANG MAKLUMAT YANG SAHIH DAN BERFAKTA UNTUK DI WAR-WARKAN DALAM BLOG INI DEMI UNTUK MENGEMBALIKAN KEDAH KEPADA UMNO/BN.

SILA INBOX DALAM FACEBOOK SAYA ATAU E-MAILKAN MAKLUMAT ANDA KEPADA:
detguaq10@gmail.com

Followers

Kat Sini Juga Boleh Daftar Sebagai Rakan Blog

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

LUAHAN HATI DIPENGHUJUNG SENJA

Posted by Detguaq Wednesday, February 25, 2009

Kehadapan Dato' Seri Haji Abdullah bin Haji Ahmad Badawi,

Aku tertarik dengan kenyataan oleh Dato' Seri yang aku baca disini . Itupun setelah aku layari blog ini .

Aku faham rupanya Dato' Seri berhasrat untuk melaksanakan pembaharuan setelah hanya tibanya penggal kedua Dato' Seri sebagai perdana menteri. Begitu murni hasrat Dato' Seriitu....sayang.....Dato' Seri telah disekat.

Eh eh betul ke begitu? Jadi rupanya menjadi perdana menteri ini macam lulus peperiksaan PMRlah pula? Duduki ujian, lulus cemerlang, tingkatan 4, honeymoon year! tak payah buat apa-apa, tido dalam mesyuarat eh eh maksud aku tido dalam kelaspun tak apa, maklumlah, lulus cemerlang PMR dek kerana soalan bocor......tingkatan 4 apa nak takut, relakslah... Tingkatan 5 baru pulun!!! konon!!! Itu cerita belajar disekolah, bolehlah!!!

Memegang tampuk tertinggi kerajaan bukannya macam pergi sekolah. Bila diberi mandat oleh rakyat sewajarnya terus menjalankan apa yang telah dimanifestokan. Oppsss kecualilah jika didalam manifesto tu ada dijelaskan bahawa segala pembaharuan hanya akan dilaksanakan pada penggal kedua sebagai Perdana Menteri, dan jika begitu mesti juga disebut bahawa selepas itu saya akan meletak jawatan kerana saya hanya berhasrat untuk menjadi perdana menteri selama dua penggal....ha ha ha.....inilah kenyataan dari bakal mantan perdana menteri.

Tak apalah, selepas ini iaitu selepas Dato' Seri melepaskan semua tanggungjawab Dato' Seri maka bolehlah Dato' Seri berehat serta tido sepuas-puasnya kerana lawatan oleh orang lain akan berkurangan......buatlah jadual agar senang nak tido......Selamat tido kepada Dato' Seri.

Salam hormat dari saya.

4 Responses to LUAHAN HATI DIPENGHUJUNG SENJA

  1. Anonymous Says:
  2. Zzzzzzzzzzzzzzz!!
    Kruhhhhhhhhhhhhh!!
    Kruhhhhhhhhhhhhhh!!
    Kruhhhhhhhh!!
    Selamat malam PAk Lah

     
  3. Anonymous Says:
  4. Ada baiknya Pak Lah datang ke daerah aku di pedalaman Sarawak ni.Menikmati indahnya alam dan tolong aku bercucuk tanam dan menternak ikan dan itik.Pas tu ujung bulan aku bawa la dia pi jumpa ketua menteri Sarawak Pak Taib yang tak best ni.Dan aku sering terfikir2 apakah rahmat/hikmah disebalik kegagalan Pak Lah sebagai PM? Jika ada saudara saudari yang sudi berkongsi idea dengan saya silalah.

     
  5. Anonymous Says:
  6. kegagalan paklah sebagai simbol kegagalan org di sekeliling paklah yang mahu melihat paklah seolah-olah gagal..siapa disekeliling paklah itu? pastinya org2 mahathir seperti muhyidin, rais dan lain-lain. kalau mahathir yang berada di tempat paklah sekarang, sudah pasti org2 umpama duri dalam daging itu takkan dilantik menjadi menteri bahkan boleh dicantas terus daripada menjadi calon ahli parlimen

     
  7. Anonymous Says:
  8. jadi Pak Lah gagal bukan disebabkan oleh kelemahan dia sendiri?

     

Post a Comment

Adap biarlah beradat

Mengenai Aku

Luahan serta pandangan dari sudut rakyat marhien. Rakyat yang akarnya adalah Melayu dan melayu itu adalah akar Tanah ini.

Tanah ini Melayu Nusantara yang punya, tetapi adat Melayu melayan tetamu umpama sedarah, melindung sahabat umpama se bapa, menyuap kawan umpama se ibu.

Adat Melayu juga bila tertindas bangun membingkas, bila di tekan bangkit melawan bila di hina terpa membela.

Fahamilah.....
Dalam adat ada kelembutan,
Dalam pendirian ada ketegasan.


Flag Counter

free counters
Related Posts with Thumbnails

BLOG ARCHIVES

BERANI BERUBAH!!!

BERANI BERUBAH!!!

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan
Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

PAPA DOLL

PAPA DOLL

BANTU KJ KELUAR UMNO

INDIKATOR

Jurublog berharap undian di atas dapat membantu memberi petunjuk kepada kj, itupun atas kenyataan oeh kj bahawa beliau akan keluar dari UMNO sekiranya ramai ahli UMNO sertai PERKASA. Inilah sahaja jasa kecil saya untuk bantu kj keluar dari UMNO.
**Ikhlas**

Twitter

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

BOIKOT OLD TOWN

BOIKOT OLD TOWN

TANAK BUBUR

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    GEJUT KEDAH!!!

    GEJUT KEDAH!!!

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA
    PLEASE SIGN THE PETITION FOR SSS. Click The Logo and you'll be directed to the petition.

    DARI PAS KE UMNO

    PELENGGAQ DETGUAQ