SILA LAWATI BLOG DETGUAQ

SILA LAWATI BLOG DETGUAQ
BLOG INI ADALAH ALTERNATIF KEPADA BLOG PELANTAQHUJAH DAN AKAN MENGGANTIKAN BLOG PELANTAQHUJAH SETELAH PIHAK BLOGSPOT SEHINGGA KINI TIDAK 'REMOVE WARNING CONTENT' SEHINGGA MENYUKARKAN PENGUNJUNG.

Sila e-mailkan....detguaq10@gmail.com

SAYA AMAT MENGALU-ALUKAN SEBARANG MAKLUMAT YANG SAHIH DAN BERFAKTA UNTUK DI WAR-WARKAN DALAM BLOG INI DEMI UNTUK MENGEMBALIKAN KEDAH KEPADA UMNO/BN.

SILA INBOX DALAM FACEBOOK SAYA ATAU E-MAILKAN MAKLUMAT ANDA KEPADA:
detguaq10@gmail.com

Followers

Kat Sini Juga Boleh Daftar Sebagai Rakan Blog

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

LIABILITI YANG DESPERADO?!?!?(Part I)

Posted by Detguaq Wednesday, February 25, 2009

Kawan aku yang telah mencalonkan Dato' Mukhriz sebagai Ketua Pemuda UMNO Malaysia (KPUM) dan kemudiannya dicalonkan pula sebagai G2 kini berasa sungguh rimas dengan kiriman bertali arus sms dari calon-calon lain, baik samada melalui agen mahupun dari calon-calon sendiri disamping diajak bertemu calon-calon ini berkali-kali.

Nampaknya jawatan tersebut seolah-olah teramat-amatlah bernilai mengalahkan emas ataupun platinum. Ya, jawatan tak bergaji yang sarat dengan tanggungjawab kepada ahli, kepada bangsa dan kepada negara itu kini menjadi 'logam politik' paling bernilai sehinggakan ada calon jika mulanya mengatakan undi akar umbi menjadi 'null and void' setelah selesainya Mesyuarat Perwakilan Pemuda Bahagian (MPPB) semalamnya melalui agen-agen(?) yang melabelkan diri mereka sebagai rangkaian setiakawan mengirimkan sms yang berbunyi(sebahagian sahaja):

A'kum (singkatan yang tidak sepatutnya kita amalkan)

Kawan2, dengan rasa rendah diri dan penuh semangat Perjuangan(?) Kami Rangkaian Setiakawan merayu..........

Ahah.....rangkaian setiakawan......bunyinya macam bahasa koperat sahaja, macam rangkaian perniagaan sahaja. Tak bunyi macam pejuang bangsapun.... terma yang penuh dengan nilai komersial, tidak langsung mempunyai nilai keikhlasan dan keinsafan, rangkaian konon....jadi perwakilan yang beri undi nanti adalah diluar rangkaianlah tu....masih ingat istilah "inner circle"? adakah kini mereka telah di'rebranding' atau di jenamakan semula (istilah paling popular sekarang ini) dengan nama baru serta nafas baru tetapi nafsu lama hanya kerana hendakkan kemenangan terhadap calon mereka yang telah membuat banyak hati terhiris, banyak perasaan terluka, banyak jiwa 'terkorban', banyak ahli tersisih, banyak rakyat membenci, banyak negeri tertewas, sehinggakan UMNO turut terseret sama menjadi kebencian 'silent majority'?

Jika hendak dinafikan bahawa kerusi KPUM umpama 'logam politik' yang amat berharga walau tak setanding 'logam politik' Presiden UMNO, tetapi aku yakin jika jatuh ketangan yang salah dari 'emas' mungkin akan berubah menjadi 'uranium'. Tetapi jika 'uranium' ini diberi kepada Dato' Mukhriz, ianya akan digunakan untuk menjanakan tenaga elektrik untuk kesejahteraan seluruh rakyat. Dan 'uranium' ini akan menjadi bahan letupan terkejam yang akan memusnahkan dan meranapkan UMNO mungkin selamanya, atau mungkin juga mengambil masa yang berdekad-dekad lamanya untuk kembali kepersada politik Malaysia!

Kepada RANGKAIAN SETIAKWAN ingatlah anda sedang menjadi 'bom berangkai' kepada calon yang mempunyai liabiliti yang amat besar kepada UMNO dan ahli-ahlinya. Anda adalah agen pemusnah kepada harapan akar umbi yang secara majoritinya memilih calon lain yang lebih berwibawa, lebih tenang, lebih 'walk the talk' walaupun dari segi kepetahannya kureng sedikit dari calon anda yang cuba anda 'bedak'kan dengan bedak yang dah luput tarikh penggunaannya wlaupun cuba di 'rebranding'kan....

1 Responses to LIABILITI YANG DESPERADO?!?!?(Part I)

  1. azlishukri Says:
  2. saya juga menyokong mukhriz dari segi bahawa beliau mampu mengubah UMNO, berkenaan no phone tersebut mungkin saudara menggunakan no phone datuk yang telah tidak digunakan lagi.

    jika datuk mukhriz tidak membalas, itu tidak bermaksud beliau tidak ambul tahu, saya juga kadang kala sms saya beliau tidak membalasnya, tetapi niat kita ikhlas menyokong beliau. boleh berikan email saudara kepada saya?

     

Post a Comment

Adap biarlah beradat

Mengenai Aku

Luahan serta pandangan dari sudut rakyat marhien. Rakyat yang akarnya adalah Melayu dan melayu itu adalah akar Tanah ini.

Tanah ini Melayu Nusantara yang punya, tetapi adat Melayu melayan tetamu umpama sedarah, melindung sahabat umpama se bapa, menyuap kawan umpama se ibu.

Adat Melayu juga bila tertindas bangun membingkas, bila di tekan bangkit melawan bila di hina terpa membela.

Fahamilah.....
Dalam adat ada kelembutan,
Dalam pendirian ada ketegasan.


Flag Counter

free counters
Related Posts with Thumbnails

BLOG ARCHIVES

BERANI BERUBAH!!!

BERANI BERUBAH!!!

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan
Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

PAPA DOLL

PAPA DOLL

BANTU KJ KELUAR UMNO

INDIKATOR

Jurublog berharap undian di atas dapat membantu memberi petunjuk kepada kj, itupun atas kenyataan oeh kj bahawa beliau akan keluar dari UMNO sekiranya ramai ahli UMNO sertai PERKASA. Inilah sahaja jasa kecil saya untuk bantu kj keluar dari UMNO.
**Ikhlas**

Twitter

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

BOIKOT OLD TOWN

BOIKOT OLD TOWN

TANAK BUBUR

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    GEJUT KEDAH!!!

    GEJUT KEDAH!!!

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA
    PLEASE SIGN THE PETITION FOR SSS. Click The Logo and you'll be directed to the petition.

    DARI PAS KE UMNO

    PELENGGAQ DETGUAQ