SILA LAWATI BLOG DETGUAQ

SILA LAWATI BLOG DETGUAQ
BLOG INI ADALAH ALTERNATIF KEPADA BLOG PELANTAQHUJAH DAN AKAN MENGGANTIKAN BLOG PELANTAQHUJAH SETELAH PIHAK BLOGSPOT SEHINGGA KINI TIDAK 'REMOVE WARNING CONTENT' SEHINGGA MENYUKARKAN PENGUNJUNG.

Sila e-mailkan....detguaq10@gmail.com

SAYA AMAT MENGALU-ALUKAN SEBARANG MAKLUMAT YANG SAHIH DAN BERFAKTA UNTUK DI WAR-WARKAN DALAM BLOG INI DEMI UNTUK MENGEMBALIKAN KEDAH KEPADA UMNO/BN.

SILA INBOX DALAM FACEBOOK SAYA ATAU E-MAILKAN MAKLUMAT ANDA KEPADA:
detguaq10@gmail.com

Followers

Kat Sini Juga Boleh Daftar Sebagai Rakan Blog

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

HUJAH DI TV9

Posted by Detguaq Tuesday, February 17, 2009

Baru sahaja berlalu rancangan bual bicara 'Hujah di9' yang dipengerusikan oleh Prof Muhammad Agus Yusoff. Maka aku lihat dari ketiga-tiga panel, dua orang panelnya aku nampak seakan-akan berlari mendaki bukit, tercungap-cungap meletuskan bicara seolah-olah tak cukup oksigen.....

Pada pusingan pertama, aku dapat rumuskan bahawa penyakit 'denial syndrome' sebenarnya bukanlah penyakit asal paklah rupanya, pembawa virus asal 'denial syndrome' itu adalah menantunya sendiri, lalu berjangkit kepada bakal mantan perdana menteri yang telah ditunjukkan titik akhirnya oleh Yang diPertuan Agong, agar tiada lagi muslihat dan helah untuk terus menghurung kerusi Perdana Menteri selepas PAU nanti. Ya pembawa virus itu ialah kj, menantunya. pokloh hanyalah orang yang dijangkiti, sedangkan selama ini aku mati-mati ingat poklohlah yang menjadi pembawa utama virus 'denial syndrome' ini......sampai kesut tetap tak mengaku kekalahan teruk BN pada PRU12 yang lalu. Tak belajar, tak serik, tak sedar dan tak tau malu, masih bersikap kebas seperti kena bius, macam ni nak jadi Ketua Pemuda???

Orang lain dok insaf tentang perlunya UMNO kembali kelandasan asal bagi menarik sokongan rakyat dan supaya UMNO kembali menjadi buah hati rakyat, dia dok kata' "dak aihhh.... kita kuat, kita masih kuat, kita bukannya kalah, tetapi pembangkang yang menang.....tu dia....tu yang dok pi nyanyi tepi telinga pak metua dia supaya orang tua tu terus tido, manakala dia dan bebudak tingkat 4 teruih selongkaq segala khazanah negara untuk digadai demi komisen bagi membiayai kempennya sebagai calon Ketua Pemuda!!!! Baguih-baguih.......pelingkup UMNO dan Negara bolehlah.....muhong pak metua yang lali bolehlah.....pegula perwakilan bolehlah.............. marhien macam akuni? Marhien yang menjadi perwakilan cawangan kemesyuarat pemilihan Pemuda Bahagian? Tau macamana dia ni (sorang lagi tu aku tak taulah....mungkin seropa kot???)kata kat perwakilan bahagian kepemilihan pusat diPAU nanti?

Dialog dia lebih kurang macma nilah;

"La ni undi perwakilan pemuda cawangan tak boleh kira dah, tak boleh pakai dah...kira null and void . La ni kira macam kosong-kosonglah."

Ada ka patut dia hina kuasa pengundi Pemuda Cawangan yang dok pi undi pada mesyuarat perwakilan bahagaian!!! Nampakkah kita bagaimana pemimpin yang penuh retorik bila bercakap ini mempermainkan psikologi perwakilan yang terdiri dari KPUB2, NKPUB2 dan G2 semua??? Patutlah orang-orang yang macam dia ni begitu berat hendak terima gagasan atau ilham marhien supaya kuasa mengundi ditentukan sekurang-kurangnya diperingkat pemilihan bahagian.....ropa-ropanya bila jumlah wakil dikecilkan maka bolehlah calon-calon tertentu menggunakan cara yang apa saja asal boleh untuk mengolah pemikiran perwakilan yang sebenarnya hanyalah membawa mandat bahagian untuk menukar pendirian bahagian menjadi pendirian individu.......maka merungut-merengeklah perwakilan yang merasakan mereka ini anak emas bermusim untuk didodoi oleh calon-calon secara ekslusif ditempat-tempat eksklusif dengan layanannya juga yang eksklusif. Ptuihhh!!!! Biar pi lah kat aku samada aku nak khianati harapan bahagian aku, janji aku dapat apa-apa dari calon-calon yang terdesak tu..... Ingatlah wahai pengundi 'floor'....rupa-rupanya ada yang tergamak untuk memijak 'lantai' yang mengharapkan maruah 'lantai'/ akar umbi dihargai...... 'Floor'!!! ingatlah bahwa undi kamu sebenarnya KOSONG!!! YILEKK!!! LIAUHONG!!!tak de maknenye.........

Terdesaknya seorang calon tu, hingga menggunakan kisah perang uhud, perang khandak perang badar sebagai contoh untuk menisbahkan keadan diri beliau....he he he.....contoh tu boleh pakai ke sebagai bandingan......tu yang pertuduhan rasuah oleh sidia ni macamana? Contoh dari siapa pula, ulama mana, shiekhul mana?

Memanglah depa-depa tu pandai bercakap berbanding Dato' Mukhris Tun Mahadzir, tetapi kalau cakap umpama bapak ayam yang berkokok tetapi ekor berselut dengan najis buat apa???
Lu pikir la sendiri!!!!!!

Wahai perwakilan-perwakilan pemuda sekelian, jika anda mahu UMNO berubah, anda sendiri wajib BERANI BERUBAH.

6 Responses to HUJAH DI TV9

  1. AloQStaQ Says:
  2. Pelantaq! Aku sokong apa yang hang tulis ni... memang syndrome denial tu nampak JELAS dan TERBENTANG semalam, waktu bual bicara tu ...

    Aku buleh rumuskan, malam tadi bukanlah malam KJ, dia lost terus sejak awai ... tiada impak dan tiada sokongan.

    Gud bye KJ ... rest in peace.


    //A.S\\

     
  3. Anonymous Says:
  4. Pelantaq,
    aku ni tak da Tv jadi tak dapat la nonton program tu tapi bila baca idea anda haha..aku ni orang Sarawak tapi meluatnya aku ngan KJ ni hanya aku yang tau.Sebagai manusia aku kasihan ngan Pak Lah ni kerana jika sebagai manusia Pak Lah ni mungkin baik tetapi sebagai pemimpin?geramnya aku!!Aku geli ati bila lihat teman2 tiru gaya/nada dia bila berucap huhu...tak da point langsung.
    Dan kekadang aku termenung,kenapakah Yang Maha Esa mentakdirkan beliau jadi PM kita?Apakah makna tersirat di sebalik takdir itu?

     
  5. Detguaq Says:
  6. Aloq Staq....lu fikirlah sendiri!

    Anon fr serawak, terimakasih kerana sudi beri komen. Kalau tak ada TV, lain kali kalau ada rezeki beli henpon Cina yang ada TV, tak mahal dan boleh dipelbagai guna, contoh untuk ambil gambar......

     
  7. donmny Says:
  8. TUAN/PUAN/CIK

    Blog ini telah di'link'kan ke blog saya bagi perkongsian maklumat. Harap tak keberatan. T kasih

     
  9. Detguaq Says:
  10. donmy,

    terimakasih atas kesudian anda...

     
  11. Anonymous Says:
  12. salam bro.. kepada siapa yang tidak sempat menonton, bole menonton streaming di http://video.aidan.com.my/hujah/

     

Post a Comment

Adap biarlah beradat

Mengenai Aku

Luahan serta pandangan dari sudut rakyat marhien. Rakyat yang akarnya adalah Melayu dan melayu itu adalah akar Tanah ini.

Tanah ini Melayu Nusantara yang punya, tetapi adat Melayu melayan tetamu umpama sedarah, melindung sahabat umpama se bapa, menyuap kawan umpama se ibu.

Adat Melayu juga bila tertindas bangun membingkas, bila di tekan bangkit melawan bila di hina terpa membela.

Fahamilah.....
Dalam adat ada kelembutan,
Dalam pendirian ada ketegasan.


Flag Counter

free counters
Related Posts with Thumbnails

BLOG ARCHIVES

BERANI BERUBAH!!!

BERANI BERUBAH!!!

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan
Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

PAPA DOLL

PAPA DOLL

BANTU KJ KELUAR UMNO

INDIKATOR

Jurublog berharap undian di atas dapat membantu memberi petunjuk kepada kj, itupun atas kenyataan oeh kj bahawa beliau akan keluar dari UMNO sekiranya ramai ahli UMNO sertai PERKASA. Inilah sahaja jasa kecil saya untuk bantu kj keluar dari UMNO.
**Ikhlas**

Twitter

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

BOIKOT OLD TOWN

BOIKOT OLD TOWN

TANAK BUBUR

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    GEJUT KEDAH!!!

    GEJUT KEDAH!!!

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA
    PLEASE SIGN THE PETITION FOR SSS. Click The Logo and you'll be directed to the petition.

    DARI PAS KE UMNO

    PELENGGAQ DETGUAQ