SILA LAWATI BLOG DETGUAQ

SILA LAWATI BLOG DETGUAQ
BLOG INI ADALAH ALTERNATIF KEPADA BLOG PELANTAQHUJAH DAN AKAN MENGGANTIKAN BLOG PELANTAQHUJAH SETELAH PIHAK BLOGSPOT SEHINGGA KINI TIDAK 'REMOVE WARNING CONTENT' SEHINGGA MENYUKARKAN PENGUNJUNG.

Sila e-mailkan....detguaq10@gmail.com

SAYA AMAT MENGALU-ALUKAN SEBARANG MAKLUMAT YANG SAHIH DAN BERFAKTA UNTUK DI WAR-WARKAN DALAM BLOG INI DEMI UNTUK MENGEMBALIKAN KEDAH KEPADA UMNO/BN.

SILA INBOX DALAM FACEBOOK SAYA ATAU E-MAILKAN MAKLUMAT ANDA KEPADA:
detguaq10@gmail.com

Followers

Kat Sini Juga Boleh Daftar Sebagai Rakan Blog

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

GENERASI UMNO V4.0

Posted by Detguaq Sunday, February 1, 2009

CnP dari IPOHMALAY.

Ahad, 2009 Februari 01

Nasib UMNO Di Tangan UMNO Versi 4.0

Usailah sudah permainan 'dituduh UMNO' ke atas penulis. Penulis yang menyertai UMNO semalam menganggap, itulah apa yang Pakatan Rakyat dapat atas keengganan untuk bersatu. Hilangnya satu nama untuk dijadikan ahli. Sudah tentu UMNO hari ini tidak sama dengan UMNO 1946. Nenek penulis yang mengandungkan ibu penulis sanggup berjalan kaki dari Tasek Gelugor ke Butterworth pada tahun 1946 untuk bersama umat Melayu lain, menentang pemansuhan Melayu Islam sebagai tunggak Malaya tanpa dibayar.

UMNO selepas ini, bermula dengan versi 4.0 mempunyai perisian untuk terpanggang nasionalismanya tanpa dibayar. Ahli UMNO pasca versi 4.0 dibekalkan dengan perisian antivirus politik wang. Ahli UMNO pasca versi 4.0 telah dibekalkan 'patch' yang diaktifkan sebaik saja dimuat turun untuk melontar idea dalam mengekstrak sahsiah alif ba ta dari kesundalan wang ringgit. Ahli UMNO pasca versi 4.0 tidak mencari populariti, tetapi populariti akan datang mencari mereka setelah mereka berani bertindak memilih UMNO ketika UMNO langsung tidak lagi popular.

Ahli UMNO versi 4.0 dan keatas adalah kalangan ahli yang menggunakan ICT untuk berjuang secara bijak dan sabar, bukan sahaja dengan musuh luar yang nyata, tetapi juga musuh dalam selimut. 4.0 diambil sempena pelancaran Daftar Ahli UMNO secara online yang bermula dikalangan nombor pendaftaran atas 4 juta. Pendaftaran ini adalah usaha ulung pemanfaatan ICT sejak ia mula digunapakai 10 tahun lalu. Ada sebab mengapa 'peranti' ini lambat untuk berada di pasaran.

Golongan ini bertindak untuk bersama dengan UMNO di saat UMNO diserang demam 'cikugunya'. Golongan ini berazam untuk menjadi antibiotik yang akan 'menghapus' virus dari dalam. Golongan ini lebih pandai kerana mereka tahu UMNO adalah platform paling sistematik, berpelembagaan, demokratik, dan paling ideal ciptaan rakyat tetapi hari ini dikendalikan oleh tangan-tangan yang salah dengan terikut-ikut pertimbangan yang assabiah kumpulan politik Islam berbaur Syiah yang diilhamkan British melalui Tunku berdasarkan pengalaman British di negara taklukannya di Timur Tengah.

UMNO tertubuh pada 11 Mei 1946 berjaya menyatukan semua ras Melayu. Siam, Kedah, Banjar, Perak, Rawa, Minangkabau, Jawa, Mendeleng, Bugis, Melaka, Johor, Pahang, Terengganu, Kelantan dan melalui masjid-masjid, kaum Cina terasimilasi dan Tamil Muslim. UMNO juga 44 tahun kemudian, menyatukan semua bumiputera Islam dan bukan Islam di Sabah.

PAS tertubuh kerana saranan Tunku Abdul Rahman yang menyokong ulama di dalam UMNO dikeluarkan. Ini membolehkan Tunku menunggang UMNO mengikut haluannya sendiri. Penulis jarang mengagungkan PM Malaysia pertama atas banyak sebab. Tetapi itu jalan yang ditentukan Allah dan orang yang telah tiada, hanya Allah yang menguruskannya.

Hari ini, PAS sangat menganggap keislaman mereka paling menepati kehendak agama sedangkan mereka sendiri sebenarnya masih menduga-duga. Menduga-duga adalah sifat manusia yang ada diterangkan dalam Al-Quran. Mereka juga menuduh, punca orang bukan Islam fobia kepada Islam adalah kerana UMNO.

Tetapi apabila mereka bersekongkol dengan puak sekularis di mana mereka hanya mewakili kurang 30% dari perikatan sekular ini, mereka membuatkan Islam lebih 'vurnerable' untuk dijadikan bahan momokan setelah berjaya meraih undi bukan Islam termasuk golongan atheist. Adakah kali ini, salah UMNO juga sedangkan bukan Islam berada bersama PAS dan logik bagi keadaan ini ialah, Islam akan lebih difahami, bukannya diuji ganggu. Tetapi keadaan berlaku sebaliknya. Penulis tidak menuduh PAS adalah parti gagal. PAS yang meletakkan parti tersebut dalam kegagalan moral dan kredibiliti.

Jangan berbangga jika berjaya memerintah negeri yang diwarisi kerana negeri Sabah pernah diperintah oleh hanya sebuah syarikat perniagaan Amerika yang membina sebuah negara yang belum ada. Maksud penulis ialah, jika seorang individu yang berkelayakan, berpengetahuan, bijak, adil, dan berkarisma diberi mandat memerintah sesebuah negeri, nescaya beliau berjaya mengurus pemerintahannya tanpa memerlukan sebuah kabinet negeri.

Penulis pernah bercita-cita untuk membentuk dan mengepalai KeADILan cawangan Taman Perpaduan pada tahun 1998 walaupun Taman Perpaduan terkenal sebagai antara kubu UMNO Bahagian Tambun. Tetapi ilham kebenaran pantas tiba dan pada tahun 1999, penulis membantu jentera UMNO Cawangan walaupun bukan berstatus ahli dan mempromosi kempen undilah BN di internet.

Sebab utama ialah, penulis perlu menanti kebenaran hakiki, punca dan sebab, jangkamasa pendek dan panjang, mengapakah Anwar disingkir. Hakikatnya, sesuatu konsiprasi dirancang untuk sesebuah kejayaan diluar kesedaran umum. Jika USA faham dan merestui konspirasi Yahudi, USA tentu faham semua bentuk konspirasi dalam dunia ini. Tetapi, konspirasi menyingkirkan Anwar menggegar pelobi Yahudi USA. Mereka kokok bersahut-sahutan. Niat memiliki pemimpin Islam di sebuah rantau penting yakni Selat Melaka yang pro-Yahudi kini tertunda. Selepas 10 tahun, ketika PKR semakin 'kuat' (diperkuatkan oleh Melayu kecewa, yang membelot i.e. antara sifat Melayu dalam mengintai peluang ), penulis dapat melihat natijah dari tari menari di pentas Yahudi yang sedang dipersembahkan oleh Pakatan Rakyat. Islam akan disinggung ke tepi.

Sepanjang 10 tahun, pakatan pembangkang tidak pernah bertindak sebagai pemangkin pembangunan ekonomi yang menjana kemakmuran dan membolehkan seseorang Melayu memandu Honda City baru walaupun dia menyokong PR dan menyebut, kerajaan tidak berikan mereka apa-apa melainkan usaha sendiri belaka.

Tapi Melayu ini lupa bahawa siapa yang berhempas pulas membentuk asas kestabilan ekonomi yang membolehkan perniagaan mereka makmur? Selepas semakin berkuasa, pernahkah Pakatan Rakyat bersidang membincangkan 'strategi boneka' mereka dalam menangani krisis ekonomi mendatang? Bukankah mereka sebelum ini berjaya menghasilkan 'kabinet boneka' dan 'MB boneka'?

Meletakkan Pakatan Rakyat memimpin perbendaharaan negara adalah bencana. Manifesto Camry pengganti V6 tidak pernah ada sebelum PRU12. Mereka mendabik dada dengan pelaburan asing dalam negeri yang dipimpin mereka sedangkan peluang tersebut diintai dari zaman sebelum mereka memerintah lagi. Hanya ketenteraman dan iklim ekonomi negara ini dengan jaminan-jaminan Kerajaan Pusat yang membuatkan mereka singgah.

Jika diikutkan, negeri yang diperintah PR tidaklah sehebat mana. Kemakmuran dan kemajuan hanya datang dari tindakan kerajaan negeri menghabiskan peruntukan yang ada sementara mengintai kenaikan cukai. Andai kata berlaku kemelesetan ekonomi paling buruk, negeri-negeri pentadbiran PR akan hilang momentum terlebih dahulu kerana ianya antara negeri-negeri paling ramai penduduk.

Pada saat ini, kajilah belanja urus mereka yang tidak beserta 'projection' atas ramalan iklim ekonomi dan lihatlah mereka membidas kerajaan Pusat sekiranya kerajaan Pusat tidak 'memohon bantuan Petronas' untuk membantu mereka. Itulah cara yang mereka nampak kerana kerajaan Pusat pastilah ada menjaga pulangan dalam Kumpulan Wang Disatukan kerana ianya hasil dari duit rakyat yang diamanahkan. Tetapi keuntungan pelaburan seperti mana yang diharapkan di saat kegawatan ekonomi yang akan diciptakan Barat selepas ini ke arah tekanan ekonomi ke atas golongan makan gaji dan 'petty traders' seluruh dunia.

Mana moral mereka jika mereka dulu pernah menjadikan pelaburan KWSP sebagai isu sekiranya mereka akan kemudian menyebut, wang rakyat untuk rakyat, kerajaan perlu membantu negeri Pakatan Rakyat yang telah mengkekah perbendaharaan negeri sesama mereka dengan kerelaan rakyatnya sendiri! Pakatan Rakyat hanya menggunakan perkataan rakyat. Bukan perkataan rakyat itu datangnya dari 'pakatan rakyat'. Seekor lembu yang memakai baju kurung tidak akan disebut gadis Melayu.

Satu dekad memerhati, menterjemahkan kepada penulis bahawa politik Pakatan Rakyat ialah mencari keadilan dengan cara provokasi dan menyebar rasa benci. Bukan Islam dalam Pakatan Rakyat pula jelas menganggap orang Islam sama sahaja tanpa melihat Melayu itu PKR, PAS atau UMNO. Kesepakatan mereka bersama orang Islam Pakatan Rakyat hanyalah semata-mata untuk kepentingan sendiri yang mudah diraih dengan izin walaupun dilihat membelakangi prinsip kenegaraan sejagat dalam mengangkat nilai budaya dan agama paling dominan berdasarkan demografi penduduk. USA sekalipun dihuni oleh sebahagian besar rakyat yang mahukan negara tersebut dipimpin oleh nilai-nilai Kristian.

Di Malaysia, nilai-nilai tersebut cuba dibunuh oleh ahli politik pro-sekularisme totok bukan Islam dengan pertolongan tangan-tangan orang Islam PAS dan PKR. Malangnya itu lebih baik pada anggapan mereka dalam PAS dan PKR demi kebencian yang membuak terhadap saudara sebangsa seagama di haluan kanan.

Jelas, dengan menyertai Pakatan Rakyat, penulis akan terikut bersubahat untuk menyamaratakan hak beragama di bumi yang telah lebih 500 tahun dikenali sebagai dunia orang-orang Islam, dan bersama menggalakkan pembesaran kuil-kuil Hindu dan gereja. Kesamarataan atau liberalisasi tanpa mengikut had berdasarkan demografi itu mencela kuasa mengundi orang Islam di negara ini. Ia seumpama meratakan sebuah lembah ciptaan Allah yang berbukit bukau di mana kesan ekologi pasti mengambil tempat.

Pakatan Rakyat tidak mungkin mencipta kemakmuran. Dalam pakatan tersebut, bertolong-tolongan hanyalah untuk perkara kejahatan. Perkara yang berlandaskan benci, riak, ujub dan takbur. Fitnah, celaan, hinaan melalui lukisan, tulisan dan lisan, serta memburu berita sensasi yang tidak diketahui kebenarannya, menyebarkan di rumah-rumah Allah, di kedai-kedai kopi dan bersubahat dalam umpat dan fitnah hanya datang dari orang-orang Islam di Pakatan Rakyat. Inilah 'sifat terpuji' ala akhir zaman.

Tetapi, sudut positif perbuatan menempah neraka ini ialah, mereka mampu membantu ahli UMNO pasca versi 4.0 untuk mengambil posisi apabila pemimpin UMNO sedia ada bakal menyedari bahawa mereka tidak relevan lagi. Ini kerana tiada orang Melayu yang mukanya setebal Samy Vellu.

Apapun perintah Allah untuk ketentuan nasib UMNO akan penulis terima hatta hanya penulis menjadi satu-satunya ahli UMNO yang tersisa di dunia ini. Kekuatan organisasi dan penerimaan umum ke atasnya berpaksi atas sifat anti-korupsi, anti-opresi, akhlak terpuji, kemasyhuran kredibiliti, mempunyai seni menyelami dunia marhaen, menuruti nasihat yang berguna dan mempunyai sifat anti-elitisme. Bukankan sifat itu 'telah mati' dalam UMNO?

UMNO versi 4.0 dan ke atas akan menghidupkannya kembali.

**************************************************************************************
Semoga Allah terus melindungi Malaysia........

0 Responses to GENERASI UMNO V4.0

Post a Comment

Adap biarlah beradat

Mengenai Aku

Luahan serta pandangan dari sudut rakyat marhien. Rakyat yang akarnya adalah Melayu dan melayu itu adalah akar Tanah ini.

Tanah ini Melayu Nusantara yang punya, tetapi adat Melayu melayan tetamu umpama sedarah, melindung sahabat umpama se bapa, menyuap kawan umpama se ibu.

Adat Melayu juga bila tertindas bangun membingkas, bila di tekan bangkit melawan bila di hina terpa membela.

Fahamilah.....
Dalam adat ada kelembutan,
Dalam pendirian ada ketegasan.


Flag Counter

free counters
Related Posts with Thumbnails

BLOG ARCHIVES

BERANI BERUBAH!!!

BERANI BERUBAH!!!

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan
Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

PAPA DOLL

PAPA DOLL

BANTU KJ KELUAR UMNO

INDIKATOR

Jurublog berharap undian di atas dapat membantu memberi petunjuk kepada kj, itupun atas kenyataan oeh kj bahawa beliau akan keluar dari UMNO sekiranya ramai ahli UMNO sertai PERKASA. Inilah sahaja jasa kecil saya untuk bantu kj keluar dari UMNO.
**Ikhlas**

Twitter

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

BOIKOT OLD TOWN

BOIKOT OLD TOWN

TANAK BUBUR

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    GEJUT KEDAH!!!

    GEJUT KEDAH!!!

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA
    PLEASE SIGN THE PETITION FOR SSS. Click The Logo and you'll be directed to the petition.

    DARI PAS KE UMNO

    PELENGGAQ DETGUAQ