SILA LAWATI BLOG DETGUAQ

SILA LAWATI BLOG DETGUAQ
BLOG INI ADALAH ALTERNATIF KEPADA BLOG PELANTAQHUJAH DAN AKAN MENGGANTIKAN BLOG PELANTAQHUJAH SETELAH PIHAK BLOGSPOT SEHINGGA KINI TIDAK 'REMOVE WARNING CONTENT' SEHINGGA MENYUKARKAN PENGUNJUNG.

Sila e-mailkan....detguaq10@gmail.com

SAYA AMAT MENGALU-ALUKAN SEBARANG MAKLUMAT YANG SAHIH DAN BERFAKTA UNTUK DI WAR-WARKAN DALAM BLOG INI DEMI UNTUK MENGEMBALIKAN KEDAH KEPADA UMNO/BN.

SILA INBOX DALAM FACEBOOK SAYA ATAU E-MAILKAN MAKLUMAT ANDA KEPADA:
detguaq10@gmail.com

Followers

Kat Sini Juga Boleh Daftar Sebagai Rakan Blog

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

PERUBAHAN SECARA HOLISTIK SUDAH WAJIB DIMULAKAN

Posted by Detguaq Monday, January 19, 2009

Selepas membeku selama 13hari aku berjanji pada diri akan kembali aktif jika tidak sibuk dengan komitmen lain untuk terus bersuara sebagai akar umbi yang tidak mahu UMNO berkubur dari persada politik Malaysia. Dan apakah wakil-wakil rakyat dari UMNO mahu menjadi pembangkang diperingkat nasional? Jika mahu, maka teruskanlah sikap anda untuk meranapkan UMNO yang amat kami sayangi ini, jika itulah takdir yang elitis UMNO ingin jemput, InsyaAllah akan Allah izinkan. Begitu julah sebaliknya, jika anda ingin merubah UMNO agar kembali disayangi maka perubahan secara holistik(pinjam istilah yang dipolularkan oleh DSNTR) perlulah diamali dengan segera.

Aku ingin menyentuh kembali kepada urusan UMNO tempatan, iaitu UBJ. Aku ingin menyeru Dato' KBUJ, TKBUJ, NKBUJ dan seterusnya barisan AJKUBJ, Ketau Wanita dan AJKWanita UBJ, Ketua Pemuda UBJ dan Ketua Puteri UBJ agar tidak lengah dan alpa dalam menggerakkan aktiviti yang paling dekat dengan hati rakyat Jerai secara keseluruhannya.

Kepada Tok Mi, Dato' sudah sewajarnya memulakan tugas mendampingi rakyat walaupun tanpa jawatan sebagai AP ataupun ADUN. Tugasan ini janganlah menjadi tugasan bermusim sekiranya Dato' benar-benar mahu UMNO dihormati semula. Jangan terlalu bergantung kepada pihak ketiga dalam menyelami hasrat, kehendak dan masaalah rakyat Jerai. Biarlah pihak ketiga hanya sebagai penyalur maklumat, manakala Dato' serta Timbalan dan Naib berhubung terus dengan mereka yang perlukan kehadiran Dato' bertiga. Amalkan secara berterusan 'personal contact' terhadap mereka yang berkenaan atas apa juga hal. Jika ada masaalah yang diadukan, dengar sendiri akan masaalah mereka dan cubalah selesaikan dengan bijaksana sekiranya masaalah mahupun aduan itu adalah berasas(genuine). Perilaku sebagai wakil kepada rakyat sudah semestinya dipraktikkan dari sekarang agar tidak dikatakan sebagai pemimpin bermusim yang sudah sinonim dengan sikap pemimpin UMNO masa kini. Biasa-biasakan lah diri dengan terus mendampingi rakyat marhien.

Sibuk? Ha ha ha!!! Janganlah sibuk dengan urusan perniagaan dijadikan alasan untuk menjarangkan jadual Dato' bertiga dengan rakyat tempatan. Janganlah dialog bahawa "Anda semua kena faham yang saya juga sentiasa sibuk dengan urusan perniagaan saya diKuala Lumpur" atau Saya sibuk dengan urusan diluar negara", menjadi alasan stereotype kerana rata-rata rakyat faham dan anda yang menawarkan diri untuk memimpin kami juga tentunya lebih faham akan keadaan kehidupan anda berbanding kami yang hanya nampak apa yang zahir sahaja mengenai Dato' bertiga. Ikhtiarkanlah satu jadual yang membolehkan kehadiran Dato' bertiga terus dirasai. Saya mohon agar kerjasama Dato' bertiga dengan ADUN tunggal UMNO, iaitu YB Dato' Dr Ku Rahman terus dijalinkan supaya UMNO terus mantap. Janganlah boikot memboikot terus dijadikan amalan dalaman sesama ahli UMNO. Tak baik untuk kesihatan UMNO yang dah sakit ini!!! JANGAN NAFIKAN!!!! Tapi berubahlah demi kami ahli UMNO akar umbi. Janganlah dihasut ahli-ahli agar boikot sesama pemimpn UMNO. Itu taktik lapuk yang membuatkan rakyat tak berparti meluat dan menjauhkan diri. Buangkan sikap sombong. Basuhlah wajah sombong dari muka dan hati,soleklah wajah agar raut mesra terpampang dan dizahirkan terus dari hati kerana wajah yang cuba dirobah tanpa merobah hati akan menampakkan ianya hanya satu lakonan.

Lihatlah bagaimana calon UMNO di KT yang cuba menukar karektor disaat akhir tetapi tidak dapat menyembunyikan karektor sebenar, kerana hatinya tidak selaras dengan perubahan pada wajah, akhirnya kalah(INI ADALAH SALAH SATU FAKTOR dari banyak faktor yang menyebabkan UMNO tewas).

Pakat-pakatlah Dato' bertiga berserta YB ADUN GC berubah demi UMNO dan rakyat Jerai khasnya dan BN Malaysia amnya!!! Sahutlah seruan ini dengan hati terbuka kerana RAKYAT TELAH MULA BERSUARA!!!

0 Responses to PERUBAHAN SECARA HOLISTIK SUDAH WAJIB DIMULAKAN

Post a Comment

Adap biarlah beradat

Mengenai Aku

Luahan serta pandangan dari sudut rakyat marhien. Rakyat yang akarnya adalah Melayu dan melayu itu adalah akar Tanah ini.

Tanah ini Melayu Nusantara yang punya, tetapi adat Melayu melayan tetamu umpama sedarah, melindung sahabat umpama se bapa, menyuap kawan umpama se ibu.

Adat Melayu juga bila tertindas bangun membingkas, bila di tekan bangkit melawan bila di hina terpa membela.

Fahamilah.....
Dalam adat ada kelembutan,
Dalam pendirian ada ketegasan.


Flag Counter

free counters
Related Posts with Thumbnails

BERANI BERUBAH!!!

BERANI BERUBAH!!!

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan
Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

PAPA DOLL

PAPA DOLL

BANTU KJ KELUAR UMNO

INDIKATOR

Jurublog berharap undian di atas dapat membantu memberi petunjuk kepada kj, itupun atas kenyataan oeh kj bahawa beliau akan keluar dari UMNO sekiranya ramai ahli UMNO sertai PERKASA. Inilah sahaja jasa kecil saya untuk bantu kj keluar dari UMNO.
**Ikhlas**

Twitter

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

BOIKOT OLD TOWN

BOIKOT OLD TOWN

TANAK BUBUR

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    GEJUT KEDAH!!!

    GEJUT KEDAH!!!

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA
    PLEASE SIGN THE PETITION FOR SSS. Click The Logo and you'll be directed to the petition.

    DARI PAS KE UMNO

    PELENGGAQ DETGUAQ