SILA LAWATI BLOG DETGUAQ

SILA LAWATI BLOG DETGUAQ
BLOG INI ADALAH ALTERNATIF KEPADA BLOG PELANTAQHUJAH DAN AKAN MENGGANTIKAN BLOG PELANTAQHUJAH SETELAH PIHAK BLOGSPOT SEHINGGA KINI TIDAK 'REMOVE WARNING CONTENT' SEHINGGA MENYUKARKAN PENGUNJUNG.

Sila e-mailkan....detguaq10@gmail.com

SAYA AMAT MENGALU-ALUKAN SEBARANG MAKLUMAT YANG SAHIH DAN BERFAKTA UNTUK DI WAR-WARKAN DALAM BLOG INI DEMI UNTUK MENGEMBALIKAN KEDAH KEPADA UMNO/BN.

SILA INBOX DALAM FACEBOOK SAYA ATAU E-MAILKAN MAKLUMAT ANDA KEPADA:
detguaq10@gmail.com

Followers

Kat Sini Juga Boleh Daftar Sebagai Rakan Blog

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

Ketika aku memulakan ketukan pada papan kekunci in jam menunjukkan 11.39 malam....hanya tinggal lebih kurang 20minit lagi untuk kita melangkah ketahun 2009......

Harapan? Masing-masing ada menaruh harapan dihati masing-masing dengan pelbagai harapan. Aku juga tak terkecuali. Namun biarlah harapan yang peribadi aku tidak ceritakan disini. Namun harapan yang paling menggunung ialah agar Malaysia terus aman, terus maju dan terus berjaya. Berdiri megah tanpa ada tangan luar yang menjadi dalang yang menarikan tali supaya kita bergerak dan menari mengikut tali yang digerak.

UMNO perlu kembali kepada landasan yang kukuh dan dihormati oleh rakan BN dan pembangkang!!!




Dan SHOUT BOX aku disebelah kanan telah aku tukarkan tajuknya kepada ADUAN RAKYAT JERAI agar jika ada perkara yang hendak disampaikan baik kepada wakil rakyat mahupun kepada UMNO Jerai dapat aku tolong salurkan kepada pihak yang berkenaan InsyaAllah.

Petikan dari Utusan Malaysia:

ARKIB : 29/12/2008

Israel terus mengganas


KEKEJAMAN ISRAEL... Sebuah keluarga berlari menyelamatkan diri apabila peluru berpandu tentera udara Israel memusnahkan bangunan di kem pelarian Rafah, Genting Gaza, dalam serangan terbaru rejim zionis di wilayah berkenaan, semalam. - AFP


BANDAR GAZA 28 Dis. – Israel melancarkan serangan terbaru ke atas Genting Gaza awal hari ini yang mengorbankan sekurang-kurangnya enam lagi rakyat Palestin. Beratus-ratus lagi cedera selain memusnahkan harta benda.

Pesawat pejuang Israel melancarkan serangan udara menjelang sambutan tahun baru Hijrah itu ke atas beberapa kedudukan Hamas di Genting Gaza, termasuk sasaran ke atas sebuah trak yang membawa bahan bakar yang sedang bergerak di luar Rafah dekat sempadan Mesir.

Stesen radio Hamas melaporkan enam orang terbunuh dan ramai lagi cedera dalam serangan terbaru Israel di wilayah Hamas di utara Genting Gaza itu.

Serangan itu, merupakan kali kedua dalam tempoh tidak sampai 24 jam selepas rejim zionis melancarkan serangan udara ke atas perkarangan ibu pejabat polis Hamas di Genting Gaza, semalam yang menyebabkan hampir 290 rakyat Palestin maut, manakala 700 lagi cedera.

Kepulan asap tebal kelihatan di bandar ini. Bunyi siren kedengaran sejurus selepas serangan itu memberi amaran kepada penduduk Palestin tentang serangan Israel.

Israel turut melancarkan serangan di kem pelarian Khan Younis dan Rafah di Selatan wilayah ini semalam menyebabkan 23 orang terbunuh dan 30 orang lagi cedera.

Ekoran keganasan terbaru itu Malaysia bersama negara-negara lain telah mengutuk kekejaman rejim Zionis itu sambil menggesa Majlis Keselamatan Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) mengambil tindakan sewajarnya berhubung keadaan tegang di Gaza.

Dalam serangan awal hari ini, mangsa yang cedera parah dihantar ke Hospital Shifa di bandar ini.

Bumi Gaza dihujani lebih 100 tan bom dan peluru berpandu yang dilancarkan oleh pesawat pejuang Israel dalam serangan tersebut.

Jurucakap tentera Israel di Tel Aviv mengesahkan serangan tersebut.

Perdana Menteri Israel Ehud Olmert berkata, serangan kedua tentera Israel itu bertujuan mengekang tindakan Hamas melancarkan roket ke wilayah Israel.

“Serangan ini bagi mengembalikan ketenangan di selatan Israel, yang sering diancam serangan roket-roket pejuang Hamas.

– Agensi

____________________________________________________________________


Tadi semasa aku mendengar berita mengenai kenaikan mendadak harga minyak mentah sehingga pada satu ketika melebihi paras 40 dollar setong dengan mengaitkan keadaan tidak menentu dipalestin/Israel menyebabkan aku tertanya-tanya mengenai formula yang perlu dihasilkan(derive) bagi menjamin kenaikan semula harga minyak.

Dengan sengaja memulakan tahun baru bagi kalendar Hijrah, Israel telah tak semena-mena menyerang Palestin yang kita tahu dalam keadaan lemah dari segenap segi tambahan pula dengan sekatan berterusan mereka terhadap penduduk disemenanjung Gaza bagi aku adalah provokasi dua hala.

Satu ialah membangkitkan kemarahan militan palestin yang dunia tahu tidak langsung memiliki kelengkapan persenjataan bagi tahap sebuah negara berbanding Isreal yang berstatus negara pemilik senjata nuklear.

Kedua ialah mencetuskan kerisauan kepada komuniti perniagaan dunia terutama peniaga minyak dunia.

Kedua-duanya berjaya dengan hanya satu peluru!

Tindakbalas militan palestin memangnya diduga oleh sesiapapun.....dah kita diserang, hatta dengan batupun mestinya mereka bertindakbalas. Apalah sangat serangan mortar dan bazooka berbanding serangan oleh halikopter Isreal yang sekali serang meragut puluhan nyawa manakala serangan militan palestin hanya boleh sekadar merosakkan dinding luar sesebuha bangunan......

Dan bukti kejayaan mereka ialah berita mengenai kenaikan harga minyak mentah dunia. Entah berapa untung yang mereka kaut hasil dari kenaikan drastik harga minyak mentah. Yang pastinya memang mereka beroleh untung dan boleh menjerit gembira kerana dapat mengaut untung sebagai orang tengah dan pemilik telaga minyak yang terdiri dari Bangsa(t ) Arab melompat gembira dan dalam hati mereka berterima kasih kepada Israel.

Yang pasti Isreal dan pemilik telaga minyak dari bangsa(t) Arab ini saling memberi senyuman tanda terima kasih sambil menendang buntut bangsa palestin dengan penuh hina.......nyawa palestin rupa-rupanya ada harga...... ya....nyawa yang perlu berkorban demi minyak!!!!!

Itulah sebabnya bukan maksud aku untuk tidak simpati dengan Palestin, tetapi dari semenjak aku kecil 'paten ' ini telahpun aku kesani. Sebab itu bangsa(t) arab tidak pernah bersungguh-sungguh membantu palestin, kerana nyawa palestin diperlukan untuk memangkin pasaran minyak dunia...... Dan nampaknya suara kita berteriak sehingga serak dan akhirnya sunyi semula sehinggalah Isreal memulakan satu lagi siri serangan berprovokasi.....
.....MANA ADA PASAL AGAMA.....

Aku baru sudah membcaca di blog kepal nasi kepal beras yang boleh juga anda baca disini. Aku ingin juga mempunyai pandangan yang selari dengan blogger ini. Ya....UMNO wajib memikirkan diluar kotak apabila bercakap pasal pemilihan pemimpin pada PAU nanti terutamanya Timblan Presiden dan Ketua pemuda UMNO.

Benar, kita umpama restoran yang kini towkeynya perlu memikirkan menu yang ada kerana. Menu yang ada sekarang amat-amat perlukan perubahan. Tokey jangan lagi p[ercaya cakap[ tukang masak kononnya menu yang ada masih lagi dapat sambutan dari pelanggan! Pelanggan yang datang sebenarnya semakin berkurangan, malah ada yang telah dengan selamba depan-depan tokey telah pergi kerestoran yang bertentangan walaupun restoran berkenaan sebenarnya lebih teruk dari restoran ini kerana berbohong mengenai menu dan ada tukang masak dari restoran UMNO telah membocorkan resipi malahan ada yang berpindah kerestoran yang bertentangan membawa segala macam rahsia resepi yang ada dalam restoran UMNO. UMNO perlu mengubah resepi dan perlu mengubah menu!!! Terima kasih kkamdias kerana memberi analogi baru mengenai hawa kempen untuk PAU. Beliau dengan seni menyuruh perwakilan berfikir mengenai kesan jangka panjang kepada UMNO..... tapi perwakilan yang belum kekenyangan tu mahu ke baca dan insaf akan saranan kkamdias ni.....AllahuA'laam.

Hari ni aku blogging cara santai......tak nak sentuh sangat hal politik, tetapi ingin menghidangkan gambar-gambar perkahwinan anak sulong KBUJ yang diadakan khas untuk meraikan rakyat Jerai tak kira bangsa dan parti naungan depa......

Banner kedua-dua mempelai disimpang menuju Dewan Awam Guar Chempedak

Wajah ceria kedua-dua mempelai


SEHARI SEBELUM ACARA PERKAHWINAN

Dato' KBUJ turun padang sendiri dalam membuat persiapan tempat

Berehat setelah selesai segala persiapan tempat.

Khemah untuk VIP dan VVIP

Pemandangan close up sektor VIP dan VVIP


Pandangan Khemah untuk rakyat Jerai menjamu selera

Nadi sesuatu acara yang ada makan minum...kami panggey GEDEHOK

Antara tunjang yang mengelolakan GDEHOK....mereka yang dibelakang, tetapi amat penting

GAMBAR PADA HARI KENDURI

Walaupun banyak gambar-gambar yang aku rakamkan dengan kamera cap ayam aku ni, hanya yang jelas sahaja yang aku uploadkan untuk tatapan....kemarin, tamat dengan gedehok, hari ini aku mula dengan gedehok juga.....














GAMBAR-GAMBAR VVIP DAN VIP



GAMBAR-GAMBAR KAWAN-KAWAN



GAMBAR BERAMAI-RAMAI






JEJAKA BERDARAH MANIS



Akan di tambah esok-esok........
Sesiapa yang inginkan gambar mereka sila tinggalkan pesanan diChat Box disebelah kanan

Mengenai Aku

Luahan serta pandangan dari sudut rakyat marhien. Rakyat yang akarnya adalah Melayu dan melayu itu adalah akar Tanah ini.

Tanah ini Melayu Nusantara yang punya, tetapi adat Melayu melayan tetamu umpama sedarah, melindung sahabat umpama se bapa, menyuap kawan umpama se ibu.

Adat Melayu juga bila tertindas bangun membingkas, bila di tekan bangkit melawan bila di hina terpa membela.

Fahamilah.....
Dalam adat ada kelembutan,
Dalam pendirian ada ketegasan.


Flag Counter

free counters
Related Posts with Thumbnails

BERANI BERUBAH!!!

BERANI BERUBAH!!!

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan
Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

PAPA DOLL

PAPA DOLL

BANTU KJ KELUAR UMNO

INDIKATOR

Jurublog berharap undian di atas dapat membantu memberi petunjuk kepada kj, itupun atas kenyataan oeh kj bahawa beliau akan keluar dari UMNO sekiranya ramai ahli UMNO sertai PERKASA. Inilah sahaja jasa kecil saya untuk bantu kj keluar dari UMNO.
**Ikhlas**

Twitter

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

BOIKOT OLD TOWN

BOIKOT OLD TOWN

TANAK BUBUR

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    GEJUT KEDAH!!!

    GEJUT KEDAH!!!

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA
    PLEASE SIGN THE PETITION FOR SSS. Click The Logo and you'll be directed to the petition.

    DARI PAS KE UMNO