SILA LAWATI BLOG DETGUAQ

SILA LAWATI BLOG DETGUAQ
BLOG INI ADALAH ALTERNATIF KEPADA BLOG PELANTAQHUJAH DAN AKAN MENGGANTIKAN BLOG PELANTAQHUJAH SETELAH PIHAK BLOGSPOT SEHINGGA KINI TIDAK 'REMOVE WARNING CONTENT' SEHINGGA MENYUKARKAN PENGUNJUNG.

Sila e-mailkan....detguaq10@gmail.com

SAYA AMAT MENGALU-ALUKAN SEBARANG MAKLUMAT YANG SAHIH DAN BERFAKTA UNTUK DI WAR-WARKAN DALAM BLOG INI DEMI UNTUK MENGEMBALIKAN KEDAH KEPADA UMNO/BN.

SILA INBOX DALAM FACEBOOK SAYA ATAU E-MAILKAN MAKLUMAT ANDA KEPADA:
detguaq10@gmail.com

Followers

Kat Sini Juga Boleh Daftar Sebagai Rakan Blog

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

TREGEDI TANAH RUNTUH BUKIT ANTARABANGSA

Posted by Detguaq Tuesday, December 9, 2008

Jika pemandangan ini tidak menginsafkan, hanya nyawa boleh jadi galang ganti.

Baru tadi aku dengar berita susulan mengenai kejadian tersebut diTV. Ada rungutan mengenai pemakluman dari pihak berkuasa yang tidak efisien, manakala bagi pihak bertanggungjawab pula mengatakan mereka telah melakukan hal ini dengan cara terbaik, iaitu dengan membuat pengumuman menggunakan pembesar suara pada ketika-ketika tertentu yang diuruskan oleh Jabatan Penerangan.

Jika pengumuman menggunakan pembesar suarapun dikatakan tidak efisien, apakah cara lagi yang sesuai? Aku memangnya bersimpati dengan mangsa yang kebanyakannya kaya raya dan berstatus profesional, tetapi dengan omelan mereka seperti anak kecil minta disusukan, aku menjadi tertanya-tanya.

Apakah mereka ini masih lagi dibuai kenangan bahawa kerana status dan harta mereka, maka mereka harus dilayan secara eksklusif. Apakah setiap perkembangan mesti diumumkna kepada mereka secara individu, baru mereka akan berterima kasih? Apakah mereka tidak melihat pengajaran disebalik kejadian ini bahawa Allah tidak mengira siapa jika Dia hendak menurunkan balaNya?

Dalam keadaan sekarang ini, mereka sudah mula berubah suara mengadu mengenai kesukaran mengeluarkan khetameghedak depa dari Bungalow mewah mereka dan mengadu pula bahawa terdapat kecurian!!! Sudahlah, jangan difikirkan sangat harta dunia yang hanya pinjaman ini..... bekerjasamalah dengan pihak berkuasa bagi melicinkan tugas mereka yang sepatutnya menyelamatkan nyawa, bukannya menyelamatkan khetameghedak depa. Depa ni patutnya pihak berkuasa menayangkan tayangan bagaimana rakyat yang sudahlah susah malah hanya berbekalkan keperluan asas ketika mereka ditimpa bencana.... bersyukurlah yang nyawa anda masih Allah panjangkan.

Dengan darjat anda, anda boleh memulakan hidup baru anda ditempat lain yang lebih selamat. Tetapi saya tidak pula menafikan bahawa sesiapa yang tergamak mencuri tatkala malapetaka itu wajar. Mereka ini sudah tentunya lebih hina dari Bubby sekandang!!! Janganlah ganggu pihak berkuasa yang fokus utama mereka menyelamat nyawa dalam keadan yang masih bahaya ini..... Buatnya dok kalut selongkar rumah sendiri untuk mencari dan mengeluarkan wang irnggit, emas permata anda kendiannya dengan kehendakNya diruntuhkan lagi lereng yang sedia lemah itu, maka jadilah anda seperti Khorun..... TERKUBUR BERSAMA KHETAMEGHEDAK YANG FANA.....

LU FIKIR LAH SENDIRI!

Seronok!!! Risiko kojol katak menanti dikerongkongmu...
Depa yang kalut dok pikiaq pasai khetameghedak mau tesepit macam ni kot....

Dengan keadaan begini, dapat keluar dengan selamat kira dah patut bersyukur kepada Tuhan


Kalau dah macam ni keadaannyapun nak ambil risiko pi dok koghek caghi khetameghedak.....
Tup-tup menatang ni pula yang pi dok koghek depa lepaih tu....

0 Responses to TREGEDI TANAH RUNTUH BUKIT ANTARABANGSA

Post a Comment

Adap biarlah beradat

Mengenai Aku

Luahan serta pandangan dari sudut rakyat marhien. Rakyat yang akarnya adalah Melayu dan melayu itu adalah akar Tanah ini.

Tanah ini Melayu Nusantara yang punya, tetapi adat Melayu melayan tetamu umpama sedarah, melindung sahabat umpama se bapa, menyuap kawan umpama se ibu.

Adat Melayu juga bila tertindas bangun membingkas, bila di tekan bangkit melawan bila di hina terpa membela.

Fahamilah.....
Dalam adat ada kelembutan,
Dalam pendirian ada ketegasan.


Flag Counter

free counters
Related Posts with Thumbnails

BERANI BERUBAH!!!

BERANI BERUBAH!!!

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan
Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

PAPA DOLL

PAPA DOLL

BANTU KJ KELUAR UMNO

INDIKATOR

Jurublog berharap undian di atas dapat membantu memberi petunjuk kepada kj, itupun atas kenyataan oeh kj bahawa beliau akan keluar dari UMNO sekiranya ramai ahli UMNO sertai PERKASA. Inilah sahaja jasa kecil saya untuk bantu kj keluar dari UMNO.
**Ikhlas**

Twitter

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

BOIKOT OLD TOWN

BOIKOT OLD TOWN

TANAK BUBUR

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    GEJUT KEDAH!!!

    GEJUT KEDAH!!!

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA
    PLEASE SIGN THE PETITION FOR SSS. Click The Logo and you'll be directed to the petition.

    DARI PAS KE UMNO

    PELENGGAQ DETGUAQ