SILA LAWATI BLOG DETGUAQ

SILA LAWATI BLOG DETGUAQ
BLOG INI ADALAH ALTERNATIF KEPADA BLOG PELANTAQHUJAH DAN AKAN MENGGANTIKAN BLOG PELANTAQHUJAH SETELAH PIHAK BLOGSPOT SEHINGGA KINI TIDAK 'REMOVE WARNING CONTENT' SEHINGGA MENYUKARKAN PENGUNJUNG.

Sila e-mailkan....detguaq10@gmail.com

SAYA AMAT MENGALU-ALUKAN SEBARANG MAKLUMAT YANG SAHIH DAN BERFAKTA UNTUK DI WAR-WARKAN DALAM BLOG INI DEMI UNTUK MENGEMBALIKAN KEDAH KEPADA UMNO/BN.

SILA INBOX DALAM FACEBOOK SAYA ATAU E-MAILKAN MAKLUMAT ANDA KEPADA:
detguaq10@gmail.com

Followers

Kat Sini Juga Boleh Daftar Sebagai Rakan Blog

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

PENDERHAKAAN TERHADAP PERLEMBAGAAN DAN YANG DIPERTUAN AGONG

Posted by Detguaq Thursday, December 11, 2008

Aku sebenarnya dah lama hendak membicarakan perkara ini dari sudut pandangan peribadi aku. Bertambah meluap-luap sejak keceluparan mulut kawan se'timbangan' dan memang lama dah perasaan aku meruap terhadap pembangkang yang kiasu lagi chauvinist.

Bila DJZ pula mengugut hendak berdemo hingga keparlimen, bertambah meruap lagi perasaan aku ni. Soalan aku yang pertama, jika benar Rakyat Majoriti negara ini bersikap perkauman, maka sebenarnya seluruh Negara didunia ini termasuklah bangsa mereka sendiri diSingapura juga mengamalkan perkauman. Amerika, Indonesia, Thailand, New Zealand, Kanada, bla, bla, bla...... juga mengamalkan perkauman, kerana negara dimana majoriti rakyatnya bukan dari kalangan mereka tidak pernah ada sekolah yang didirikan oleh kerajaan mana-mana negara berasaskan kaum imigran.

Siapakah majoriti rakyat diMalaysia? Mengapa mereka yang menentang dengan pelbagai alasan tahap sampah ini begitu 'buta' hati mereka? Merekalah yang sombong kerana sentiasa berusaha menjarakkan diri dari proses asimilasi dalam negara yang berdaulat lagi merdeka ini. Merekalah yang membuli majoriti rakyat malaysia, bukan majoriti yang membuli. Kerana apa? Kerana mereka menguasai dengan tamak ekonomi negara ini dan sekarang ini mereka tamakkan pula kuasa politik negara ini. Dalam isu sistem pendidikan, negara manakah yang mereka hendak berkiblatkan? 'Kotak' manakah yang mereka hendak nisbahkan untuk mereka keluar? 'Think out of the box', dengan izin...konon!(ala hujah dalam dewan parlimen)

Saranan yang baik dari DMM berpandukan perlembagaan dan apa yang telah ada dalam akta pendidikan telah mereka selewengkan tafsirannya sehingga apa yang putih dinampakkan hitam, manakala yang hitam pekat dari kalbu mereka yang kotor itu pula hendak diangkat sebagai putih!

Kerana itulah seboleh-bolehnya mereka mahu seluruh dunia percaya dengan kisah sejarah ciptaan mereka, bukan sejarah sebenar yang telah berlaku yang tidak akan dengan mudah dipadamkan begitu sahaja.

Aku dengan ini ingin mendesak Kerajaan dengan sokongan Raja-Raja agar dengan segera memulakan sekolah berbentuk intigerasi seperti sekolah wawasan diwartakan sebagai satu akta dan sesiapa yang menentang dianggap menderhaka kepada Negara dan ISAlah untuk mengajar mereka apa itu asimilasi.

Bahasa Kebangsaan(baca bahasa Melayu) masih lagi berterabur, bahasa ibunda yang mereka junjung(sepatutnya mereka kelek) prejudis terhadap rakyat majoriti masih menebal dan memandang rendah terhadap rakyat majoriti masih tidak daapt dikikis, maka amat wajarlah disegerakan proses intigerasi diperingkat 'rebong' lagi.

Jika ini dengan segera dapat dilaksanakan aku percaya LKS dan kabilahnya kena cari makan dengan cara yang lain, kerana selama ini kerjaya politik mereka bernyawa dan menghasilkan sumber yang lumayan melalui isu perkauman yang telah diputarbelitkan serakus-rakusnya oleh gerombolan mereka!

0 Responses to PENDERHAKAAN TERHADAP PERLEMBAGAAN DAN YANG DIPERTUAN AGONG

Post a Comment

Adap biarlah beradat

Mengenai Aku

Luahan serta pandangan dari sudut rakyat marhien. Rakyat yang akarnya adalah Melayu dan melayu itu adalah akar Tanah ini.

Tanah ini Melayu Nusantara yang punya, tetapi adat Melayu melayan tetamu umpama sedarah, melindung sahabat umpama se bapa, menyuap kawan umpama se ibu.

Adat Melayu juga bila tertindas bangun membingkas, bila di tekan bangkit melawan bila di hina terpa membela.

Fahamilah.....
Dalam adat ada kelembutan,
Dalam pendirian ada ketegasan.


Flag Counter

free counters
Related Posts with Thumbnails

BERANI BERUBAH!!!

BERANI BERUBAH!!!

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan
Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

PAPA DOLL

PAPA DOLL

BANTU KJ KELUAR UMNO

INDIKATOR

Jurublog berharap undian di atas dapat membantu memberi petunjuk kepada kj, itupun atas kenyataan oeh kj bahawa beliau akan keluar dari UMNO sekiranya ramai ahli UMNO sertai PERKASA. Inilah sahaja jasa kecil saya untuk bantu kj keluar dari UMNO.
**Ikhlas**

Twitter

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

BOIKOT OLD TOWN

BOIKOT OLD TOWN

TANAK BUBUR

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    GEJUT KEDAH!!!

    GEJUT KEDAH!!!

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA
    PLEASE SIGN THE PETITION FOR SSS. Click The Logo and you'll be directed to the petition.

    DARI PAS KE UMNO

    PELENGGAQ DETGUAQ