SILA LAWATI BLOG DETGUAQ

SILA LAWATI BLOG DETGUAQ
BLOG INI ADALAH ALTERNATIF KEPADA BLOG PELANTAQHUJAH DAN AKAN MENGGANTIKAN BLOG PELANTAQHUJAH SETELAH PIHAK BLOGSPOT SEHINGGA KINI TIDAK 'REMOVE WARNING CONTENT' SEHINGGA MENYUKARKAN PENGUNJUNG.

Sila e-mailkan....detguaq10@gmail.com

SAYA AMAT MENGALU-ALUKAN SEBARANG MAKLUMAT YANG SAHIH DAN BERFAKTA UNTUK DI WAR-WARKAN DALAM BLOG INI DEMI UNTUK MENGEMBALIKAN KEDAH KEPADA UMNO/BN.

SILA INBOX DALAM FACEBOOK SAYA ATAU E-MAILKAN MAKLUMAT ANDA KEPADA:
detguaq10@gmail.com

Followers

Kat Sini Juga Boleh Daftar Sebagai Rakan Blog

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

Mesyuarat UBJ

Posted by Detguaq Wednesday, December 3, 2008

Aku dimaklumkan bahawa mesyuarat kali pertama semenjak diketuai oleh KB baru akan dilangsungkan pada 6/12/2008 nanti. Tidak pula kau pasti siang atau malam. Dan agendanya secara terperincipun aku tak tahu.

Tetapi pada andaian aku, KB tentunya akan berbincang dengan seluruhAJK Bahagian Jerai bagi memilih diantara mereka untuk membantu UBJ bergerak secara lancar. Dan aku amat berharap sangat mereka yang menduduki AJK bahagian akan berkerjasama secara muafakat dan erat bagi menghadapi PRU yang akan datang.

Aku juga mengandaikan kemungkinan besar 'orang UMNO' dari cawangan aku akan diangkat oleh UBJ sebagai Setiausaha memandangkan ketelitian dia dalam melaksanakan kerja-kerja yang memerlukan sistem pengurusan yang tertib. Aku ada cipta motto untuk mewakili beliau, iaitu 'KUAT BEKERJA ADALAH PIDATO SAYA' kerana aku begitu kagum dengan cara beliau dalam melakukan saut-satu kerja yang diarahkan kepada beliau(dan beliau juga mampu mengarah!) baik oleh Dato' Ketua cawangan(semasa dicawangan) mahupun semasa diBahagian. Ini adalah penggal kedua beliau menjadi AJK UBJ. Rata-rata begitu senang sekali dengan cara beliau baik bekerja, baik berpolitik, baik bermasyarakat dan bersosial.

Dan aku juga dengar soksek-soksek bahawa bagi jawatan Bendahari UBJ, kemungkinan besar orang yang tiada jawatan sebagai AJK UBJ akan dilantik kekedudukan berkenaan. Kalau tanya pandangan peribadi aku, Datuk KB sebagai ahlul koperat berjaya lama sebelum aktif berpolitik diJerai sudah tentu telah menyelidiki akan hitam putih, baik buruk kenapa (jika itulah formulanya) dia memilih ahli yang tidak menduduki AJK UBJ megikut petimbangan yang wajar, kerana sepanjang yang aku kenali dia, beliau bukanlah seorang yang terburu-buru bila perlu membuat keputusan yang strategik dan penting. Dan pada aku pula dengan perlantikan bendahari dari ahlu bukan AJK UBJ maka kuranglah karenah birokrasi dalam mentadbir urusan kewangan UBJ. Iru sekadar pandangan sahaja.

Apa-apapun aku ucapkan selamat bersidang kepada seluruh kepimpinan UBJ. Bersidanglah demi Alif Ba Taa, demi ahli dan demi rakyat keseluruhannya.

Aku kata ni sebab......

AKU SAYANG UMNO!

0 Responses to Mesyuarat UBJ

Post a Comment

Adap biarlah beradat

Mengenai Aku

Luahan serta pandangan dari sudut rakyat marhien. Rakyat yang akarnya adalah Melayu dan melayu itu adalah akar Tanah ini.

Tanah ini Melayu Nusantara yang punya, tetapi adat Melayu melayan tetamu umpama sedarah, melindung sahabat umpama se bapa, menyuap kawan umpama se ibu.

Adat Melayu juga bila tertindas bangun membingkas, bila di tekan bangkit melawan bila di hina terpa membela.

Fahamilah.....
Dalam adat ada kelembutan,
Dalam pendirian ada ketegasan.


Flag Counter

free counters
Related Posts with Thumbnails

BERANI BERUBAH!!!

BERANI BERUBAH!!!

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan
Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

PAPA DOLL

PAPA DOLL

BANTU KJ KELUAR UMNO

INDIKATOR

Jurublog berharap undian di atas dapat membantu memberi petunjuk kepada kj, itupun atas kenyataan oeh kj bahawa beliau akan keluar dari UMNO sekiranya ramai ahli UMNO sertai PERKASA. Inilah sahaja jasa kecil saya untuk bantu kj keluar dari UMNO.
**Ikhlas**

Twitter

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

BOIKOT OLD TOWN

BOIKOT OLD TOWN

TANAK BUBUR

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    GEJUT KEDAH!!!

    GEJUT KEDAH!!!

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA
    PLEASE SIGN THE PETITION FOR SSS. Click The Logo and you'll be directed to the petition.

    DARI PAS KE UMNO

    PELENGGAQ DETGUAQ