SILA LAWATI BLOG DETGUAQ

SILA LAWATI BLOG DETGUAQ
BLOG INI ADALAH ALTERNATIF KEPADA BLOG PELANTAQHUJAH DAN AKAN MENGGANTIKAN BLOG PELANTAQHUJAH SETELAH PIHAK BLOGSPOT SEHINGGA KINI TIDAK 'REMOVE WARNING CONTENT' SEHINGGA MENYUKARKAN PENGUNJUNG.

Sila e-mailkan....detguaq10@gmail.com

SAYA AMAT MENGALU-ALUKAN SEBARANG MAKLUMAT YANG SAHIH DAN BERFAKTA UNTUK DI WAR-WARKAN DALAM BLOG INI DEMI UNTUK MENGEMBALIKAN KEDAH KEPADA UMNO/BN.

SILA INBOX DALAM FACEBOOK SAYA ATAU E-MAILKAN MAKLUMAT ANDA KEPADA:
detguaq10@gmail.com

Followers

Kat Sini Juga Boleh Daftar Sebagai Rakan Blog

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

KLISE?

Posted by Detguaq Saturday, December 20, 2008

Petikan dari Utusan:

Jangan hanya tuduh - Khairy

KUALA LUMPUR 19 Dis. - Calon Ketua Pergerakan Pemuda UMNO, Khairy Jamaluddin mencabar pihak yang menuduhnya mengamalkan politik wang dalam pemilihan jawatan tertinggi itu Mac depan supaya tampil mengemukakan bukti.

Beliau berkata, tindakan pihak terbabit melemparkan tuduhan semata-mata terutama menerusi blog di Internet hanya menjejaskan imejnya selaku salah seorang calon bagi jawatan berkenaan.

"Semua ini dakwaan sahaja, kalau ada bukti, sila kemukakan," katanya yang juga Ahli Parlimen Rembau kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Beliau diminta mengulas penulisan dalam beberapa blog menuduh beliau sebagai antara calon yang mengamalkan politik wang untuk menang jawatan Ketua Pergerakan Pemuda UMNO.

Beliau yang kurang senang dengan tuduhan itu berkata, sehingga hari ini, semua yang dikatakan hanya fitnah.

Katanya, jika sekadar mendengar dakwaan mengenai amalan politik wang berlaku tanpa bukti, beliau juga ada mendengar perkara yang sama melibatkan pihak lain.

Komen Aku:

Sebenarnya imej kj sudah lama terjejas, terjejas bukan kerana orang, tetapi kerana diri sendiri. Diharap kita semua tidak harus melupai kronologi yang berlaku. Jejak awalnya sahaja sudah membuatkan kita sebagai rakyat yang prihatin terhadap masa depan negara patut berasa curiga. Setiap tindak tanduk beliau sememangnya membuat sesiapa sahaja curiga dengan niat sebenar beliau. Rentetan peristiwa seperti isu ecm libra, tingkat 4, SJER, campurtangan dalam kabinet seperti pengakuannya sendiri, campurtangan dalam menentukan calon semasa PRU, tindakan berdemonstrasi, lebih sudu dari kuah dalam Pemuda, seolah-olah Pemuda tiada Ketua sehingga kadang-kadang aku lihat muka kelat Hishamudin kerana serba salah atas tindakan tanpa restu(dan dipaksa merestui) sebagai contoh mengepalai jentera Pemuda semasa PRK2, kenyataan-kenyataan kepada media yang sepatutnya dibuat oleh KP tetapi dia yang ambil peranan dan berbagai-bagai lagi tindakannya yang mengundang kontroversi YANG KITA WAJIB SENTIASA INGAT agar tidak di'divert' oleh kenyataan-kenyataan terbaru beliau demi untuk menangkis kenyataan dari orang ramai baik diinternet mahupun dialam nyata.

Dan tindakbalas-tindakbalas berbentuk kenyataan akhbar dan secara maya terkini bagi saya hanyalah cuba mengelambukan(imbuhan dari kelambu) rentetan-rentetan tindakan negatif beliau sebelum ini sepaya menjadi kelabu, kemudiannya kabur dan akhirnya hilang dilupakan oleh orang.

Ini dari rembau.net:

December 20, 2008

Rocky Insinuations

Over the past few years numerous lies and half-truths laced with negative insinuations about me have been paraded around in cyberspace. Initially, I chose to ignore much of this bad press. However, with the smear campaign against me being stepped up in recent months especially by those with close ties to one of my fellow candidates for the UMNO Youth leadership, I have learnt that it is only apt for me to respond to these matters periodically.

The most recent of these insinuations was about my visit to the National Heart Institute (IJN). For the record, I was there to meet the Minister of Youth and Sports, YB Dato' Sri Ismail Sabri Yaakob. I was instructed by Football Association of Malaysia (FAM) President, KDYMM Sultan Ahmad Shah, to brief Dato' Sri Ismail about the state of national football, and the role that the government can play in improving standards of the game, beginning at grassroots level. It so happened that Dato' Sri Ismail had admitted himself into IJN for a check-up yet kept our appointment which resulted in me being spotted there. I also happened to visit Dato' Sri Ismail at the same time the Health Minister, YB Dato' Liow Tiong Lai, was making a working visit to IJN and the latter came up to visit Dato' Sri Ismail as a courtesy to a fellow Cabinet colleague.

But to respond specifically to the insinuation posted in the blog that has long had a personal axe to grind against me, I was not subsequently at the Health Minister's press conference since I was there to call on Dato' Sri Ismail. I left IJN after my meeting. The blog also asks why Dato' Seri Shahrizat Jalil's husband was present for the Health Minister's press conference. I don't want to speak on his behalf but my guess is that Dato' Dr Mohamad Salleh Ismail (Dato' Seri Shahrizat's husband) was present because he is Chairman of the Board of Directors of IJN. A simple search on IJN's website would confirm his position.

My views on the substantive matter regarding the speculation that IJN was to be privatized are clear – any plans for IJN cannot come at the expense of its role in serving the needs of civil servants, low-income individuals and families. Unfortunately, the blogger in question, who also disagreed with the proposed Sime Darby deal, found it fit to imply that my presence at IJN meant that I was somehow involved in all of this.

As a public figure, I always understand that such speculative reporting is unavoidable, but the nature and scale of the accusations thrown at me suggest that certain individuals have a personal vendetta against me, and no amount of explanation on my part can halt this absurdity. I am neither expecting sympathy nor suggesting that I am flawless, only exposing the hypocrisy of these individuals who, in attempting to destroy my integrity shred every inch of what's left of theirs.



Dan kenyataannya hari ini mengenai IJN membuat saya tertanya-tanya, adakah ini berlaku secara kebetulan(coincident) atau memang dirangka plotnya sebegitu rupa dengan skrip yang terkawal bagi menunjukkan bahawa ianya adalah berlaku secara kebetulan.

Saya tertanya-tanya, pertemuan dengan Menteri sukan yang sedang menjalani pemeriksaan itu amat pentingkah sehingga tidak boleh ditangguh kepada masa lain dan ditemapt yang lain, seolah-olah 'repot' yang perlu dibuat kepada Menteri sukan itu adalah keputusan mendesak demi keselamatan negara atau sebahagian dari skrip yang telah diplotkan? Apakah Sultan Pahang sebagai Presiden tidak dimaklumkan tentang keadaan Menteri sukan yang perlu menjalani pemeriksaan kesihatan jantung diIJN pada hari itu, sehingga perlunya kj dititahkan WAJIB berjumpa Menteri sukan yang sepatutnya melapangkan sedikit waktunya untuk mendapat ketenangan semasa pemeriksaan jantung beliau?

Dan apakah pemeriksaan itu berlangsung sehingga sehari suntuk sehingga tiada langsung masa laion yang sesuai untuk kj berjumpa Menteri sukan hanya kerana untuk melapurkan program bolasepak? Kalau isu keselamatan negara tu aku boleh juga fikirkan rasionalnya(ini sebagai contoh walaupun tidak berkaitan dengan bidang tugas FAM). Jika besok sahaja lapuran itu diserahkan kepada menteri sukan adakah apa-apa kesan dari segi 'ranking' pasukan bolasepak Malaysia dalam FIFA? Turunkah? Naikkah?

Kalau kerana lapuran pasal bolasepak, lalu tidak boleh tidak kena juga serah lapuran itu seolah-olah ianya teramat-amat amat amat amat amat amat penting, saya amat bersimpati kepada Menteri sukan kerana Presiden FAM tidak peka terhadap keadaannya.

Dan dengan kehendak, menjadi lagi saat-saat kebetulan(banyak betul kebetulan) adanya menteri kesihatan membuat lawatan kerja, dan menjadi satu alasan unutk beliau berlindung. Dan Menteri kesihatan itu bagi aku lebih faham keadaan Menteri sukan dan hanya membuat 'courtesy visit' berbanding kj yang membuat 'working visit' terhadap 'patient'. 'Courtesy visit' pada aku memberi 'healing feels' kepada patient. Tetapi 'working visit' tentunya memberi beban dan tekanan kepada patient!!!!

Hissshh....hangpa pikiaq boleh pakai ke alasan tu?

0 Responses to KLISE?

Post a Comment

Adap biarlah beradat

Mengenai Aku

Luahan serta pandangan dari sudut rakyat marhien. Rakyat yang akarnya adalah Melayu dan melayu itu adalah akar Tanah ini.

Tanah ini Melayu Nusantara yang punya, tetapi adat Melayu melayan tetamu umpama sedarah, melindung sahabat umpama se bapa, menyuap kawan umpama se ibu.

Adat Melayu juga bila tertindas bangun membingkas, bila di tekan bangkit melawan bila di hina terpa membela.

Fahamilah.....
Dalam adat ada kelembutan,
Dalam pendirian ada ketegasan.


Flag Counter

free counters
Related Posts with Thumbnails

BERANI BERUBAH!!!

BERANI BERUBAH!!!

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan
Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

PAPA DOLL

PAPA DOLL

BANTU KJ KELUAR UMNO

INDIKATOR

Jurublog berharap undian di atas dapat membantu memberi petunjuk kepada kj, itupun atas kenyataan oeh kj bahawa beliau akan keluar dari UMNO sekiranya ramai ahli UMNO sertai PERKASA. Inilah sahaja jasa kecil saya untuk bantu kj keluar dari UMNO.
**Ikhlas**

Twitter

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

BOIKOT OLD TOWN

BOIKOT OLD TOWN

TANAK BUBUR

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    GEJUT KEDAH!!!

    GEJUT KEDAH!!!

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA
    PLEASE SIGN THE PETITION FOR SSS. Click The Logo and you'll be directed to the petition.

    DARI PAS KE UMNO

    PELENGGAQ DETGUAQ