SILA LAWATI BLOG DETGUAQ

SILA LAWATI BLOG DETGUAQ
BLOG INI ADALAH ALTERNATIF KEPADA BLOG PELANTAQHUJAH DAN AKAN MENGGANTIKAN BLOG PELANTAQHUJAH SETELAH PIHAK BLOGSPOT SEHINGGA KINI TIDAK 'REMOVE WARNING CONTENT' SEHINGGA MENYUKARKAN PENGUNJUNG.

Sila e-mailkan....detguaq10@gmail.com

SAYA AMAT MENGALU-ALUKAN SEBARANG MAKLUMAT YANG SAHIH DAN BERFAKTA UNTUK DI WAR-WARKAN DALAM BLOG INI DEMI UNTUK MENGEMBALIKAN KEDAH KEPADA UMNO/BN.

SILA INBOX DALAM FACEBOOK SAYA ATAU E-MAILKAN MAKLUMAT ANDA KEPADA:
detguaq10@gmail.com

Followers

Kat Sini Juga Boleh Daftar Sebagai Rakan Blog

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

HARAPAN PADA IKMAL

Posted by Detguaq Monday, December 1, 2008

Aku tulis ni bukan mewakili sesiapa atau diupah sesiapa. Aku menulis topik ini hanya atas platfom individu yang ingin melihat seorang manusia Melayu yang mempunyai potensi cerah dalam masa depan politik Melayu amnya dan UMNO khasnya berada dikedudukan yang sepatutnya dalam sayap siasah ini.

Tepilihnya beliau sebagai Naib Ketua Bahagian UMNO Jerai diharap dapat menjadi pencetus kepada platform yang lebih luas di Pemuda UMNO pusat iaitu sebagai Exco Pemuda Pusat bagi sessi yang akan datang yang akan diundi oleh perwakilan pada MAC2009 nanti(kenapalah tak dibuat dalam bulan Disember ni?). Jika dilihat rekod semasanya dan rekod masa lalu dalam EXCO Pemuda UMNO pusat, seluruh ahli UMNO dan sayap Pemuda pasti terkesan dengan jasa beliau dalam menjalankan tanggungjawabnya terhadap Biro yang beliau pengerusikan iaitu Biro Pendidikan. Biro ini bukanlah baru kepada beliau, kerana semasa beliau masih lagi ahli biasa beliau telahpun berperanan dalam biro berkenaan. Dan fungsi beliau semakin terserlah setelah beliau mempengerusikan Biro berkenaan.

Pada pandangan peribadi aku, amat tepat jika perwakilan Pemuda sekali lagi memberi perkenan mereka dalam bentuk undi bagi membolehkan Sdr Ikmal terus menyumbang bakti dalam barisan sayap Pemuda UMNO pusat pada sessi mendatang. Jika merujuk ranking yang aku dapat dari sumber yang boleh dipercayai kedudukan beliau adalah cukup selesa, mungkin kerana beliau telah ada jasa(dan jasamu perlu terus ditagih oleh Pemuda dan UMNO) dalam Biro yang amat penting itu.

Rasa-rasa aku, jika ditanya pada barisan anggota Exco sekarang termasuklah KPnya pasti dengan senyum akan melunjur tangan dan meluruskan jari telunjuk memilih Ikmal bagi meneruskan tanggungjawabnya membarisi Exco Pemuda UMNO Malaysia sekali lagi. Bukan apa, kepatuhannya dalam menunaikan tanggungjawab oleh Pemuda UMNO Malaysia sentiasa diisi dengan sikp tidak berbelah bagi. Mengatasi keciciran murid/pelajar untuk menuntut ilmu sentiasa menjadi fokus utama beliau sejajar dengan kedudukan beliau dalam Biro Pendidikan Pemuda UMNO Pusat.

Kedudukan beliau ditangga kesembilan membuktikan penerimaan meluas perwakilan Pemuda Bahagian seluruh Malaysia(kecuali Serawak).

Beliau berkedudukan 9 teratas berbanding 273 keseluruhan.

Lihat carta dibawah:





Aku hanya CnP seratus teratas sahaja.

Jika diteliti kedudukannya dan keperluan memenuhi peraturan Pemuda fasal 5, 5.1.7 yang menyebut: Tidak lebih dari 20 orang Ahli Jawatankuasa Pemuda yang dipilih oleh Perhimpunan Agung Pemuda UMNO maka kedudukan Ikmal bolehlah dikatakan dalam zon selamat.

Persoalannya, jika perwakilan berkenan memilih Ikmal atas rasional, dimanakah Biroyang sesuai yang hendak diletakkan sdr Ikmal? Saya tiada jawapan kerana saya tiada upaya mencatur atau menentukan kedudukan beliau, hanya cuba memberi gambaran mengenai beliau mengikut fakta yang saya ada.

Tetapi jika ditanya juga kepada saya, sudah tentulah jawapan saya begini, walaupun Biro Pendidikan begitu sinonim dengan sdr Ikmal, tetapi dengan berlatar belakangkan pendidikan dobidang ekonomi dan telah biasa menjadi 'corporate advisor' kepada beberapa syarikat tersenarai diBursa Saham Malaysia, Biro Ekonomi juga sesuai. Bagaimana pula dengan Biro-Biro yang lain??? Eh...yang tu biarlah dulu, nanti KPUM yang dilantik oleh perwakilan yang rasional tentunya lebih arif berbanding aku yang marhien ini.

Apa-apapun aku mohon kepada Allah agar sdr Ikmal berjaya dalam misinya untuk memartabatkan Alif Ba Ta dalam UMNO khasnya dan Malaysia amnya, InsyaAllah.

3 Responses to HARAPAN PADA IKMAL

  1. Setakat ini ada 3 calon bergelar blogger dalam CALON EXCO PEMUDA:

    1. Ikmal
    2. Dr Novandri
    3. Akhramsyah

    Harapan saya ketiga-tiga calon ini berjaya. (Bukan kerana mereka blogger) tapi saya yakin perubahan besar bakal berlaku dgn kemenangan mereka.

     
  2. Detguaq Says:
  3. BEgitu juga harapan saya, kerana saya sentiasa mengikuti tulisan Dr Novandri, tetapi kurang mengikuti Akram.

     
  4. Harapan saya, jika mereka menang jangan lupa perjuangan demi agama bangsa dan tanahair. Jangan persiakan amanah yang diberi. Berkhidmatlah untuk UMNO dengan niat hanya untuk mencari keredhaan Allah. Saya yakin tidak tersalah menyokong pemimpin2 ini.

     

Post a Comment

Adap biarlah beradat

Mengenai Aku

Luahan serta pandangan dari sudut rakyat marhien. Rakyat yang akarnya adalah Melayu dan melayu itu adalah akar Tanah ini.

Tanah ini Melayu Nusantara yang punya, tetapi adat Melayu melayan tetamu umpama sedarah, melindung sahabat umpama se bapa, menyuap kawan umpama se ibu.

Adat Melayu juga bila tertindas bangun membingkas, bila di tekan bangkit melawan bila di hina terpa membela.

Fahamilah.....
Dalam adat ada kelembutan,
Dalam pendirian ada ketegasan.


Flag Counter

free counters
Related Posts with Thumbnails

BERANI BERUBAH!!!

BERANI BERUBAH!!!

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan
Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

PAPA DOLL

PAPA DOLL

BANTU KJ KELUAR UMNO

INDIKATOR

Jurublog berharap undian di atas dapat membantu memberi petunjuk kepada kj, itupun atas kenyataan oeh kj bahawa beliau akan keluar dari UMNO sekiranya ramai ahli UMNO sertai PERKASA. Inilah sahaja jasa kecil saya untuk bantu kj keluar dari UMNO.
**Ikhlas**

Twitter

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

BOIKOT OLD TOWN

BOIKOT OLD TOWN

TANAK BUBUR

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    GEJUT KEDAH!!!

    GEJUT KEDAH!!!

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA
    PLEASE SIGN THE PETITION FOR SSS. Click The Logo and you'll be directed to the petition.

    DARI PAS KE UMNO

    PELENGGAQ DETGUAQ