SILA LAWATI BLOG DETGUAQ

SILA LAWATI BLOG DETGUAQ
BLOG INI ADALAH ALTERNATIF KEPADA BLOG PELANTAQHUJAH DAN AKAN MENGGANTIKAN BLOG PELANTAQHUJAH SETELAH PIHAK BLOGSPOT SEHINGGA KINI TIDAK 'REMOVE WARNING CONTENT' SEHINGGA MENYUKARKAN PENGUNJUNG.

Sila e-mailkan....detguaq10@gmail.com

SAYA AMAT MENGALU-ALUKAN SEBARANG MAKLUMAT YANG SAHIH DAN BERFAKTA UNTUK DI WAR-WARKAN DALAM BLOG INI DEMI UNTUK MENGEMBALIKAN KEDAH KEPADA UMNO/BN.

SILA INBOX DALAM FACEBOOK SAYA ATAU E-MAILKAN MAKLUMAT ANDA KEPADA:
detguaq10@gmail.com

Followers

Kat Sini Juga Boleh Daftar Sebagai Rakan Blog

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

GOBLOK!!!!

Posted by Detguaq Tuesday, December 23, 2008

Aku ingat hari ni tak mau tulis apa-apa pasai apa-apapun, tetapi bila melihat paper hari ni seperti yang aku C n P dibawah...

Kempen guna blog boleh kena tindakan disiplin

KUALA LUMPUR 22 Dis. - Mana-mana calon yang menggunakan blog untuk berkempen sebarang jawatan parti sama ada di peringkat cawangan, bahagian atau Majlis Tertinggi (MT) pada pemilihan UMNO Mac depan boleh dikenakan tindakan disiplin kerana ia melanggar Tataetika Ahli UMNO.

Pengerusi Lembaga Disiplin UMNO, Tengku Tan Sri Ahmad Rithauddeen Tengku Ismail berkata, ahli-ahli parti masih dibenarkan memiliki blog sendiri tetapi ia tidak boleh sama sekali memiliki sebarang unsur yang boleh ditafsirkan sebagai berkempen untuk diri sendiri atau pihak lain.

Katanya, Tataetika Ahli UMNO mempunyai garis panduan yang jelas berhubung perkara itu.

"Perkara 5.3 Tataetika Ahli UMNO menghalang apa jua penerbitan, penyiaran, penulisan dalam risalah, majalah, makalah, buku atau lain-lain karya yang mengandungi unsur menyokong, memfitnah, mencela dan mengeji ahli-ahli parti," katanya.

Beliau berkata demikian pada sidang akhbar Lembaga Disiplin UMNO di Ibu Pejabat UMNO, di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) di sini hari ini.

Ahmad Rithauddeen berkata, selaras dengan kandungan Tataetika Ahli UMNO itu, pihaknya telah mengambil tindakan memberi amaran kepada bekas Ketua UMNO Bahagian Hulu Langat, Datuk Ahmad Kuris Mohd. Nor kerana didapati bersalah berkempen menggunakan blog pada pemilihan UMNO peringkat bahagian yang lalu.

Beliau turut mengingatkan ahli UMNO yang mempunyai sebarang masalah melibatkan pemilihan dalam parti agar tidak membawa kes mereka ke mahkamah kerana boleh digugurkan keahlian jika berbuat demikian.

Beliau berkata, Perkara 20.7 Perlembagaan UMNO dan Perkara 18C Akta Pertubuhan 1966 dengan jelas menyatakan apa jua kepentingan melibatkan parti politik adalah dilarang dibawa ke mahkamah.

Katanya, setakat ini, tiga kes daripada UMNO Bahagian Tanah Merah, Ledang dan Kota Tinggi telah dibawa ke mahkamah.

Akibat perbuatan itu, katanya, ketiga-tiga pihak yang membawa kes berkenaan telah dipanggil oleh pihaknya dan wakil UMNO Bahagian Tanah Merah sudah pun digugurkan keahlian.

Sementara itu, wakil daripada dua bahagian lagi sedang melalui perbicaraan untuk memberikan penjelasan mengapa mereka membawa kes ke mahkamah.

"Perlembagaan UMNO dengan jelas menyatakan jika ada pihak mengetengahkan sebarang kes parti ke mahkamah, akan gugur keahlian," katanya.

Menurut beliau, jika ada sebarang masalah atau rasa tidak puas hati, ia perlu dibawa kepada saluran yang betul dalam parti seperti Lembaga Disiplin dan bukannya kepada pihak diluar.

Satu arahan yang bagi kau bukan sahaja lawak, malah telah terkeluar dari garis logik. Kenapa ya, aku kata macam tu??? Nampaknya ahli- ahli UMNO terus dikekang untuk bersuara dengan bebas....

Secara ringkasnya yang aku nampak ialah jika berkempen menggunakan blog, sebenarnya adalah satu kerugian kepada mereka-mereka yang terbabit seperti KB, TKB, G7 KPB,NKPB dan G2, kerana calon hanya perlu suruh mereka ini rujuk dengan blog tanpa perlu berjumpa, tiada perjumpaan, tiadalah hulur-menghulur, tiadalah salam bersulam, dan tiadalah senyuman "YANG PETUAN AGONG".... Mana boleh lagu tu....rugilah depa-depa yang bertungkuih lumuih di Bahagian dulu dok kempen nak bagi lekat sebagai perwakilan, dan depa yang dok tungkuih lumuih berkempen dulupun ada juga wak kluaq modal sikit, la ni dok pikiaq nak raup untung la pula....maka jika blog digunakan sebagai pentas berkempen, maka kuranglah interaksi secara 'direct' dengan perwakilan, dan tiadalah direct contact.

Dan selama ini, itulah keluhan mereka yang lekat sebagai perwakilan kerana ada calon-calon tertentu yang tidak pergi berjumpa mereka secara direct contact. Kekadang sikap mereka ini membuat aku curiga, kenapa perlu ada perjumpaan secara individu? Bukankah matlamat setiap calon adalah jelas? budaya direct contact inilah yang akhirnya membarah menjadi pocket contact. Dan aku lihat ada perwakilan sekarang ini bermain dengan kuasa yang diamanahkan oleh ahli untuk kepentingan poket sendiri. Jika calon ni tak pi jumpa depa, depa akan bagi undi kat calon lain, walaupun ahli mereka dibahagian dulu dah memilih calon lain yang mana pada aku setiap calon telahpun menerangkan tujuan kenapa mereka mencalonkan diri untuk jawatan-jawatan yang mereka maksudkan. Apakakh perwakilan ini tidak faham langsung matlamat setiap calon sehinggakan perlu pula diadakan perjumpaan secara eksklusif? Tak keterlaluan jika aku katakan yang perjumpaan ini hanyalah bagi kepentingan perwakilan, bukan kepentingan kepada ahli.....nak minta rasuah la tu....

Tu yang ramai termasuk aku dah berulang kali sarankan hapuskan sahaja sistem yang dok ada la ni, tak payah dok pening, tak payah dok ber retorik dan tak payah dok kalut sangat.... Dan akhir sekali aku kesian tengok muka Tengku Ahmad Ritaudin, letih sungguh aku tengok muka dia yang 'bekerja dengan teruk', aku yakin beban kerja dia tentunya akan kurang dan bolehlah dia berehat, nak tido macam pm pun boleh, tak banyak kerja sangat..... hapuskan sahaja sistem orang tengah ni. Kerana sistem orang tengah ini hanya berjaya membina sifat tamak, sifat khianat, sifat munafik dan berbagai unsur negatif lagi..sama halnya dengan perangai orang tengah dalam perniagaan....

*Artikel ini bukan menuduh semua, tetapi kepada mereka yang dok megah beramal dengan benda-benda yang macam tu.....

1 Responses to GOBLOK!!!!

  1. AloQStaQ Says:
  2. Risau aihhhh aku! sat lagi naya aja kena gantung / pecat UMNO kerana tak sebulu dengan ZAMAN BATU yang geng Pimpinan UMNO dan Badan Disiplin Parti! ... Jangan kempen dalam blog! Tak buleh! Ni zaman batu ... tak buleh guna internet! ...

    "Biaq la orang UMNO sekoq pun tak reti internet, takpa ... asaikan kami yang tak reti guna blog ni terselamat dari kempen cara tu" -bisik hati seorang yang bertanding tapi tak reti blogging! (aku agak ja la) hehehe ...

    AloQStaQ

     

Post a Comment

Adap biarlah beradat

Mengenai Aku

Luahan serta pandangan dari sudut rakyat marhien. Rakyat yang akarnya adalah Melayu dan melayu itu adalah akar Tanah ini.

Tanah ini Melayu Nusantara yang punya, tetapi adat Melayu melayan tetamu umpama sedarah, melindung sahabat umpama se bapa, menyuap kawan umpama se ibu.

Adat Melayu juga bila tertindas bangun membingkas, bila di tekan bangkit melawan bila di hina terpa membela.

Fahamilah.....
Dalam adat ada kelembutan,
Dalam pendirian ada ketegasan.


Flag Counter

free counters
Related Posts with Thumbnails

BERANI BERUBAH!!!

BERANI BERUBAH!!!

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan
Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

PAPA DOLL

PAPA DOLL

BANTU KJ KELUAR UMNO

INDIKATOR

Jurublog berharap undian di atas dapat membantu memberi petunjuk kepada kj, itupun atas kenyataan oeh kj bahawa beliau akan keluar dari UMNO sekiranya ramai ahli UMNO sertai PERKASA. Inilah sahaja jasa kecil saya untuk bantu kj keluar dari UMNO.
**Ikhlas**

Twitter

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

BOIKOT OLD TOWN

BOIKOT OLD TOWN

TANAK BUBUR

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    GEJUT KEDAH!!!

    GEJUT KEDAH!!!

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA
    PLEASE SIGN THE PETITION FOR SSS. Click The Logo and you'll be directed to the petition.

    DARI PAS KE UMNO

    PELENGGAQ DETGUAQ