SILA LAWATI BLOG DETGUAQ

SILA LAWATI BLOG DETGUAQ
BLOG INI ADALAH ALTERNATIF KEPADA BLOG PELANTAQHUJAH DAN AKAN MENGGANTIKAN BLOG PELANTAQHUJAH SETELAH PIHAK BLOGSPOT SEHINGGA KINI TIDAK 'REMOVE WARNING CONTENT' SEHINGGA MENYUKARKAN PENGUNJUNG.

Sila e-mailkan....detguaq10@gmail.com

SAYA AMAT MENGALU-ALUKAN SEBARANG MAKLUMAT YANG SAHIH DAN BERFAKTA UNTUK DI WAR-WARKAN DALAM BLOG INI DEMI UNTUK MENGEMBALIKAN KEDAH KEPADA UMNO/BN.

SILA INBOX DALAM FACEBOOK SAYA ATAU E-MAILKAN MAKLUMAT ANDA KEPADA:
detguaq10@gmail.com

Followers

Kat Sini Juga Boleh Daftar Sebagai Rakan Blog

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

LOBI

Posted by Detguaq Monday, November 24, 2008

Cerita diperingkat bahagian dah kurang kedengaran.....tetapi sekarang ini begitu hangat sekali ialah gerkan melobi perwakilan yang telah diberi amanah baik oleh Pemuda, Wanita, Puteri mahupun Bahagian sendiri.

Aku tiada information langsung tentang pelobi dari sayap Puteri dan Wanita, tetapi aku ada sikit-sikit cerita berbentuk persepsi mengenai kerja-kerja melobi diperingkat Pemuda dan Pusat. Nampaknya campaign manager dan teamnya begitu ligat sekali berjumpa perwakilan-perwakilan. Manakala perwakilan-perwakilan pula bolehlah diandaikan seumpama gadis rupawan yang sedang diburu lelaki hidung belang yang 'muai' dengan ghetameghedak mereka. Walaupun sekali berjumpa, mereka terus jatuh hati kepada sigadis ini dengan kata-kata yang sungguh menarik seolah-olah telah mengenali gadis rupawan berkenaan begitu lama..... Diajaknya gadis ini berjumpa walaupun lelaki sihidung belang yang 'muai' dengan ghetameghedak mereka tahu bahawa gadis yang rupawan ini sudah menaruh hati dan menetapkan hatinya kepada lelaki budiman yang tidak perlu melatah......

Walaupun tidak mahu berjumpa dengan lelaki sihidung belang yang 'muai' dengan ghetameghedak mereka tetapi juak-juak dikeliling lelaki sihidung belang yang 'muai' dengan ghetameghedak mereka tetap mengaturkan pertemuan antara lelaki sihidung belang yang 'muai' dengan ghetameghedak mereka dengan gadis rupawan ini sehingga berjaya.

Lalu peluang ini dieksploit dengan sehabis 'gheng'(guna telor org sik) oleh lelaki sihidung belang yang 'muai' dengan ghetameghedak mereka samada secara langsung mahupun dengan menyorong juak-juaknya dihadapan dan mereka mengintai sesekali dari belakang dengan senyuman yang buas penuh berahi agar dapat dicairkan hati gadis berkenaan walau dengan apa cara sekalipun kerana lelaki sihidung belang yang 'muai' dengan ghetameghedak mereka itu tidak pernah menghadkan bajet yang perlu dilaburkan demi mendapatkan gadis berkenaan!!! Benda yang tak pernah diminta dan tak akan dimintapun oleh gadis berkenaan tetap diberi, konon untuk kejutan. Dan akibat terkejut dengan pemberian yang tidak dipinta, gadis rupawan itu dalam keadaan terkapa-kapa dipaksa secara diplomasi untuk menerimanya........ Disamping itu lelaki sihidung belang yang 'muai' dengan ghetameghedak mereka terus berkata-kata dengan bahasa yang amat menarik serta tinggi nilai tatabahasanya (dalam kontek politik) demi untuk terus menggoda gadis rupawan berkenaan walaupun latarbelakangnya amat diketahui diseluruh pelosok...... Dan lelaki sihidung belang yang 'muai' dengan ghetameghedak mereka pula asyik bercerita tentang hal kehadapan kerana tidak mahu sigadis yang rupawan ini mengungkit hal masa lepas lelaki sihidung belang yang 'muai' dengan ghetameghedak mereka yang sebenarnya menjadi liabiliti kepada dirinya sendiri. Sigadis yang rupawan tahu jika diberi peluang lelaki sihidung belang yang 'muai' dengan ghetameghedak mereka ini akan mengulangi kelakuan masa lampaunya dengan lebih terlampau lagi. Dan lelaki sihidung belang yang 'muai' dengan ghetameghedak mereka yang menganggap sigadis yang rupawan itu telah 'cair' hasil dari cenderahatisyaitannya terus memujuk agar dirinyalah yang dipilih, bukan lelaki budiman yang tidak perlu melatah. Manakala setelah reda dari rasa terkejut, sigadis rupawan itupun menalipon ayahndanya dan menanyakan samada wajar menerima pemberian yang tidak pernah dipinta dari lelaki sihidung belang yang 'muai' dengan ghetameghedak mereka itu. Lalu ayhndanya pun berkata jika mengikut fatwa 'Nick Edges' yang berbunyi:

Given sugar, stir
Given cofee, mix
Given rice, cook
Given cloth, wear
GIVEN MONEY, TAKE!

Tapi kalau hok nok pileh, mu wajib pileh...........

maka ayahndanyapun menasihatkan ambillah, biarlah lelaki sihidung belang yang 'muai' dengan ghetameghedak mereka terus membebel dengan bunga bahasanya yang hebat, tetapi kerana kamu wahai sigadis rupawan telahpun berjanji dihadapan ayahnda sekeluarga bahawa hati kamu tetap dan berani berubah kepada lelaki budiman yang tidak perlu melatah maka kami yakin kamu dan kami semua akan bahagia....... SEMOGA LELAKI BUDIMAN YANG TIDAK PERLU MELATAH ITU AKAN TERUS 'COOL' DAN BERHATI-HATI DENGAN TAKTIK lelaki sihidung belang yang 'muai' dengan ghetameghedak mereka.

Kawan aku ada nasihat, guna pakai akad yang selalu diucapkan oleh kawan aku yang sorang lagi tu. Bunyi akadnya ialah:

"Ni kira halallah ni, jangan kira apa-apa lah.....kira kita berkawan dahlah...kalau jumpa jangan tak tegur pula.....jangan marah na...."

Sapa pernah dengar ungkapan ini?

0 Responses to LOBI

Post a Comment

Adap biarlah beradat

Mengenai Aku

Luahan serta pandangan dari sudut rakyat marhien. Rakyat yang akarnya adalah Melayu dan melayu itu adalah akar Tanah ini.

Tanah ini Melayu Nusantara yang punya, tetapi adat Melayu melayan tetamu umpama sedarah, melindung sahabat umpama se bapa, menyuap kawan umpama se ibu.

Adat Melayu juga bila tertindas bangun membingkas, bila di tekan bangkit melawan bila di hina terpa membela.

Fahamilah.....
Dalam adat ada kelembutan,
Dalam pendirian ada ketegasan.


Flag Counter

free counters
Related Posts with Thumbnails

BLOG ARCHIVES

BERANI BERUBAH!!!

BERANI BERUBAH!!!

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan
Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

PAPA DOLL

PAPA DOLL

BANTU KJ KELUAR UMNO

INDIKATOR

Jurublog berharap undian di atas dapat membantu memberi petunjuk kepada kj, itupun atas kenyataan oeh kj bahawa beliau akan keluar dari UMNO sekiranya ramai ahli UMNO sertai PERKASA. Inilah sahaja jasa kecil saya untuk bantu kj keluar dari UMNO.
**Ikhlas**

Twitter

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

BOIKOT OLD TOWN

BOIKOT OLD TOWN

TANAK BUBUR

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    GEJUT KEDAH!!!

    GEJUT KEDAH!!!

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA
    PLEASE SIGN THE PETITION FOR SSS. Click The Logo and you'll be directed to the petition.

    DARI PAS KE UMNO

    PELENGGAQ DETGUAQ