SILA LAWATI BLOG DETGUAQ

SILA LAWATI BLOG DETGUAQ
BLOG INI ADALAH ALTERNATIF KEPADA BLOG PELANTAQHUJAH DAN AKAN MENGGANTIKAN BLOG PELANTAQHUJAH SETELAH PIHAK BLOGSPOT SEHINGGA KINI TIDAK 'REMOVE WARNING CONTENT' SEHINGGA MENYUKARKAN PENGUNJUNG.

Sila e-mailkan....detguaq10@gmail.com

SAYA AMAT MENGALU-ALUKAN SEBARANG MAKLUMAT YANG SAHIH DAN BERFAKTA UNTUK DI WAR-WARKAN DALAM BLOG INI DEMI UNTUK MENGEMBALIKAN KEDAH KEPADA UMNO/BN.

SILA INBOX DALAM FACEBOOK SAYA ATAU E-MAILKAN MAKLUMAT ANDA KEPADA:
detguaq10@gmail.com

Followers

Kat Sini Juga Boleh Daftar Sebagai Rakan Blog

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

AYAQ SOYA PETALING STREET

Posted by Detguaq Friday, October 31, 2008


Aku mengkalu balik Kedah guna baih(bas) jika tiket yang aku beli tu tak mengizinkan aku segera berangkat, maka aku akan gunakan masa yang berbaki tu untuk ke JalanPetaling aka Petaling Street aka China Town . Aku tak tahu makna yang tepat untuk Petaling, sapa yang tahu bolrh beritahu kat bahagaian komen.

Seronok ada rimas ada berdebar ada bila melalui sepanjang jalan ini yang sekarang ni dahpun merebak kesimpang kiri dan kanan jalan Jalan Hang Lekir(fuhh puas juga aku nak cari nama jalan ni dalam tenet)

Seronok kerana dapat melihat(jarang belipun)pelbagai barangan tiruan dijual, dan berselisih bahu dengan mek Salleh, pompuan cina dari tanah besar, pompuan kazakhstan dan pompuan arab, eh eh tak lupa juga mek Ndon...... Mat Bangla? Bersepah!!!

Rimas dengan suasana panas lembab terutama lepas hujan, bau peluh manusia yang hanyir dan hapak pelancung bajet dan sistem paksa beli oleh penjual dan makihamun mereka jika kita tidak jadi membeli selepas tawar menawar.

Berdebar bila aku disapa oleh wanita tak dikenali ketika mundar-mandir, negro ada, cina ada, mat salleh ada, Ndon ada yang aku tak ada(dan dia orang tak tahu) ialah bajet untuk layan depa.

Kita tinggalkan cerita diatas.

Apa yang sebenarnya aku nak papar disini ialah sesuatau yang amat menarik hati aku seterusnya membuat aku terasa amat bangga dan kehilangan secara serentak. Bangga kerana beliau masih lagi menjadi idola kebanyakan rakyat tidak mengira bangsa, terasa kehilangan sentuhan seorang Negarawan yang telah berjaya mengangkat Malaysia kemata dunia, tetapi jatuh terduduk kerana sitidolah....

Gambar yang aku paparkan dibawah bukanlah lama dalam simpanan aku, aku baru sahaja ambil 3 hari yang lepas. Namun baru hari ini dapat aku paparkan disini.



Rupanya mereka juga masih hormati beliau dan buat sisipan akhbar (fotostat) tu sebagai tangkal pelaris. Buktinya semasa gambar tu aku ambil ramai orang Arab dok khumun apek tu sambil minum ayaq dan cedok tau fu fah.

Bila aku minta permission untuk snap gerai dia dan close up keratan akhbar tu, dia dengan bangga membenarkan permintaan aku. Bila aku sudah dia tunjuk kepada gambar tu dengan jari telunjuk kanan seterusnya mengangkat ibu jari tanda jelas beliau masih berbangga dengan Negarawan yang jika sitidolah makin marah, ramai rakyat makin SAYANG.

Sebab?

BELIAU SAYANG UMNO


0 Responses to AYAQ SOYA PETALING STREET

Post a Comment

Adap biarlah beradat

Mengenai Aku

Luahan serta pandangan dari sudut rakyat marhien. Rakyat yang akarnya adalah Melayu dan melayu itu adalah akar Tanah ini.

Tanah ini Melayu Nusantara yang punya, tetapi adat Melayu melayan tetamu umpama sedarah, melindung sahabat umpama se bapa, menyuap kawan umpama se ibu.

Adat Melayu juga bila tertindas bangun membingkas, bila di tekan bangkit melawan bila di hina terpa membela.

Fahamilah.....
Dalam adat ada kelembutan,
Dalam pendirian ada ketegasan.


Flag Counter

free counters
Related Posts with Thumbnails

BLOG ARCHIVES

BERANI BERUBAH!!!

BERANI BERUBAH!!!

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan
Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

PAPA DOLL

PAPA DOLL

BANTU KJ KELUAR UMNO

INDIKATOR

Jurublog berharap undian di atas dapat membantu memberi petunjuk kepada kj, itupun atas kenyataan oeh kj bahawa beliau akan keluar dari UMNO sekiranya ramai ahli UMNO sertai PERKASA. Inilah sahaja jasa kecil saya untuk bantu kj keluar dari UMNO.
**Ikhlas**

Twitter

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

BOIKOT OLD TOWN

BOIKOT OLD TOWN

TANAK BUBUR

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    GEJUT KEDAH!!!

    GEJUT KEDAH!!!

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA
    PLEASE SIGN THE PETITION FOR SSS. Click The Logo and you'll be directed to the petition.

    DARI PAS KE UMNO

    PELENGGAQ DETGUAQ