SILA LAWATI BLOG DETGUAQ

SILA LAWATI BLOG DETGUAQ
BLOG INI ADALAH ALTERNATIF KEPADA BLOG PELANTAQHUJAH DAN AKAN MENGGANTIKAN BLOG PELANTAQHUJAH SETELAH PIHAK BLOGSPOT SEHINGGA KINI TIDAK 'REMOVE WARNING CONTENT' SEHINGGA MENYUKARKAN PENGUNJUNG.

Sila e-mailkan....detguaq10@gmail.com

SAYA AMAT MENGALU-ALUKAN SEBARANG MAKLUMAT YANG SAHIH DAN BERFAKTA UNTUK DI WAR-WARKAN DALAM BLOG INI DEMI UNTUK MENGEMBALIKAN KEDAH KEPADA UMNO/BN.

SILA INBOX DALAM FACEBOOK SAYA ATAU E-MAILKAN MAKLUMAT ANDA KEPADA:
detguaq10@gmail.com

Followers

Kat Sini Juga Boleh Daftar Sebagai Rakan Blog

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

MUSIM PEMILIHAN

Posted by Detguaq Saturday, July 19, 2008

Esok petang pukul dua, akan dikumpulkan semua cawangan UMNO dalam Bahagian Jerai untuk diadakan perasmian serentak. Aku turut dijemput untuk ke SMKA Yan. Hmm..... nak pi ka tak pi ka? P ka tak P ka mesyuarat cawangan aka ntetap berjalan seperti yang telah dijadualkan.

Cuma aku terteka-teka apakah intisari ucapan oleh KB Jerai. Aku dengar bakal ada pengumuman yang WOW!!!! Pada sesetengah ahli, memang menunggu-nunggu, manakala pada sebahagian yang lain pula tidak mahu hal ini berlaku. Apa-apapun sifat manusia ini sentiasa 'baharu'....

Semalam aku terserempak dengan kawan-kawan yang memang bila berjumpa akan bersembang pelbagai topik termasuklah politik. Salah seorang ialah orang yang dilabelkan sebagai 'calon baru' dlm blog pemuda jerai. Maka telah ada calon dari DUN Gurun, Syabas orang Gurun. Sempat juga aku menjolok beliau mengenai penawaran beliau. Aku sarankan jika dia hendak menawarkan diri sebagai KP beliau wajib serius dalam misi ini. Jentera mesti kukuh dan agresif, bukannya jentera yang bila bos ada baru macam tikus terjegomoh dengan bapak kucin'. Dalam kem tok mi(dulu....) ramai yang macam tu. Bukan buat kerja sangat, depa tunjuk rajin depan dia saja....maklumlah.....'satu malaya' tau waktu tu....

Berbalik kepada Pemuda Jerai, aku juga mendapat khabar agak mengejutka nmengenai Naib...Amboi...kwn aku tu langsung tak habaq.... tak apalah....akupun dah hujung julai... Dan kengkawan aku juga bersetuju dengan aku bahawa rencana mengenai Ikmal dalam blog Pemuda bukanlah hasrat sebenar Ikmal.

Dan walaupun aku dengar sikit-sikit mengenai Tok Bad, Tok Mi, Tok Rajak, Dr Ku Man(boleh pakai ke nick ni?), adik dia Ku Daq(amacam nick ni?), Fadhillah dll, namun disebabkan tiada yang soheh, maka biar aku letakkan cerita berkenaan dibangku simpanan dulu.

Yang aku tunggu ialah biar ada pertandingan pada kali ini. Siapa yang kata ianya boleh bawa pergaduhan, orang itu ternyata tidak mengambil erti yang sebenar apa itu demokrasi. dan orang yang bergaduh keran politik dalaman bagi aku adalah merka yang jahil erti politik. Calin barupun terkial-kial apabila kau minta beliau mendifinasikan politik mengikut penertian beliau sendiri. Apa-apapun, kepada mereka-mereka yang telah/hendak menawarkan diri, biarlah matlamat mereka jelas.


Falsafah aku ialah:

Sebelum pengundian "aku sokong calon yang aku sokonglah"

Selepas pengundian "aku sokong calon yang menang". Ya lah......takkan kerana calon yang aku sokong tu kalah aku kena keluar parti...........hmm....keluar parti....keluar parti....keluar parti...

No comment.

1 Responses to MUSIM PEMILIHAN

  1. Unknown Says:
  2. Saudara ujung julai,

    Keluaq parti jangan sebut banyak banyak kali,sensitif,sebab sayang umno pasai tu kena keluaq parti.Nanti AAB dah berambus kita masuk balik la !

     

Post a Comment

Adap biarlah beradat

Mengenai Aku

Luahan serta pandangan dari sudut rakyat marhien. Rakyat yang akarnya adalah Melayu dan melayu itu adalah akar Tanah ini.

Tanah ini Melayu Nusantara yang punya, tetapi adat Melayu melayan tetamu umpama sedarah, melindung sahabat umpama se bapa, menyuap kawan umpama se ibu.

Adat Melayu juga bila tertindas bangun membingkas, bila di tekan bangkit melawan bila di hina terpa membela.

Fahamilah.....
Dalam adat ada kelembutan,
Dalam pendirian ada ketegasan.


Flag Counter

free counters
Related Posts with Thumbnails

BERANI BERUBAH!!!

BERANI BERUBAH!!!

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan
Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

PAPA DOLL

PAPA DOLL

BANTU KJ KELUAR UMNO

INDIKATOR

Jurublog berharap undian di atas dapat membantu memberi petunjuk kepada kj, itupun atas kenyataan oeh kj bahawa beliau akan keluar dari UMNO sekiranya ramai ahli UMNO sertai PERKASA. Inilah sahaja jasa kecil saya untuk bantu kj keluar dari UMNO.
**Ikhlas**

Twitter

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

BOIKOT OLD TOWN

BOIKOT OLD TOWN

TANAK BUBUR

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    GEJUT KEDAH!!!

    GEJUT KEDAH!!!

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA
    PLEASE SIGN THE PETITION FOR SSS. Click The Logo and you'll be directed to the petition.

    DARI PAS KE UMNO

    PELENGGAQ DETGUAQ